Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Ingen aning? när blev djurpratare poppis? 80-talet?

Djur skickar bilder, som bara vissa kan ta emot och som kan tolkas lite som man tycker. Det hela verkar lite väl fabricerat för att passa oss människor tycker jag

Vilken kul tolkning! Fantasirik :D

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Ingen aning? när blev djurpratare poppis? 80-talet?

Djur skickar bilder, som bara vissa kan ta emot och som kan tolkas lite som man tycker. Det hela verkar lite väl fabricerat för att passa oss människor tycker jag

Ja, det verkar lite märkligt. Man undrar om alla biologiska varelser då har den här förmågan, tex krokodiler, eller om det endast är en telepatisk kontakt mellan häst och människa, och hur man har bekräftat detta. Du påpekade ju innan att hjärnan nog själv kan fabricera dessa bilder och med sin egen fantasi härleder man dem till hästen. Så tror jag också att det kan vara.

*knapplån*

Jag tycker att det är en svår fråga. Hela hjärnan är ju en maskin som fungerar genom elektriska signaler. Man skulle kunna tänka sig att någon har en förmåga att kunna koppla in sig på dessa signaler. Men problemet är att man vet inte hur djur tänker och på vilket sätt. Har vi ens möjlighet att förstå deras tänkande?

Personligen har jag lite svårt för sådana som säger att hästen sa att den har ont i levern. Jag själv skulle inte ens veta om jag har ont i levern, hur skall då hästen kunna klara av det?

Det har inte med människor kunnat konstareras att telepati finns. Däremot har man kunnat konstatera att människor kan påverka en maskin.

Man hade en maskin som genom elektriska impulser kunde välja antigen 1 eller 0 rent slumpmässigt. Detta resulterade i att det blev 0 eller 1 cirka hälften av gångerna. En människa kunde påverka maskinen i den mån att det blev 1 eller 0 i mer än hälften av gångerna (alltså statisktikt signifikant tex fler 1-or än 0-or). De människor som var glada och nöjda hade lättare att påverka maskinen än de som var missnöjda och "deppiga".

Så slutsatsen är jag vet inte. Kanske men inte troligt. Hela upplägget är ju som gjort för att lura folk. Många är nog väldigt duktiga på att läsa av både djur och människor utan att för den sakens skull vara telepatiska.

Mvh

Tora

De som "kommuniserar" med hästar

Jaså?

Berätta gärna vem, specifikt, för jag då som varit omgiven av människor som nyttjar telepati i hela mitt liv (Vilket nu är 38 år) så har jag ALDRIG hört den förklaringen, men upplys mig gärna.

Ja, det verkar lite märkligt. Man undrar om alla biologiska varelser då har den här förmågan, tex krokodiler, eller om det endast är en telepatisk kontakt mellan häst och människa, och hur man har bekräftat detta. Du påpekade ju innan att hjärnan nog själv kan fabricera dessa bilder och med sin egen fantasi härleder man dem till hästen. Så tror jag också att det kan vara.

Jag såg ett program om en "Djurpratare" i USA som fick bilder från myror bla, så teoretiskt borde alla djur skicka bilder oavsett art.

Jag personligen tror att det handlar om att läsa kroppsspråk, både hos djur och människa, inte telepati, då jag är tveksam till det överlag.
Sen blir det ju uppenbart "hittipå" allt som oftast. Tex. När en djurpratare säger att en gallopör som står i box 24/7 skickar bilder på en äng med träd på och hävdar att hästen säger att den vill gå fritt i en hage....no shit Sherlock!!

Jag såg ett program om en "Djurpratare" i USA som fick bilder från myror bla, så teoretiskt borde alla djur skicka bilder oavsett art.

Jag personligen tror att det handlar om att läsa kroppsspråk, både hos djur och människa, inte telepati, då jag är tveksam till det överlag.
Sen blir det ju uppenbart "hittipå" allt som oftast. Tex. När en djurpratare säger att en gallopör som står i box 24/7 skickar bilder på en äng med träd på och hävdar att hästen säger att den vill gå fritt i en hage....no shit Sherlock!!

Eller då hästen säger att den har ont *valfri kroppsdel* på grund av *valfri orsak*. Som Tora skrev, ont i levern. Hur vet den det?

Kroppsspråket är nog inblandat, ja.

Jaså?

Berätta gärna vem, specifikt, för jag då som varit omgiven av människor som nyttjar telepati i hela mitt liv (Vilket nu är 38 år) så har jag ALDRIG hört den förklaringen, men upplys mig gärna.

Flera exempel i tråden tex. Fast de kanske menar något annat när man säger bilder....

Eller då hästen säger att den har ont *valfri kroppsdel* på grund av *valfri orsak*. Som Tora skrev, ont i levern. Hur vet den det?

Kroppsspråket är nog inblandat, ja.

Exakt...

101010

Kan berätta en kul story från förra veckan, en tjej skulle tolka en häst.

"Nej jag kan inte sa tjejen, jag ser bara en massa slädhundar"

Till saken hör att detta var i Tyskland, hästen är upfödd i jämtland med slädhundar :D

Frågan hon skulle ställa hästen var, "Saknar du någon eller något"

Såklart inget bevis för något men dock lite kul, för tjejen som bor i ett annat land och aldrig har träffat en slädhund än mindre tänkt tanken på dem.

Och ja, alla djur tänker i bilder. (Min erfarenhet)

Till saken hör att detta var i Tyskland, hästen är upfödd i jämtland med slädhundar :D

Såklart inget bevis för något men dock lite kul, för tjejen som bor i ett annat land och aldrig har träffat en slädhund än mindre tänkt tanken på dem.

Så hästen saknade slädhundarna?

Har du hört historien med hur stor fisken var?

Har du hört historien med hur stor fisken var?

Har jag säkert. Jag hör och läser så mkt så.

Jag har min tro, som jag lever efter, Ni har er, ingen tvingar någon att tro det ena eller det andra men, livet blir lite enklare när man är "A bit openminded"

asså, det är såhär.. Jag tror att man kan lära sig förstå hästar - men inte mer. Min förra granne gick en kurs om att prata med hästar. Och efter det blev jag bara mer övertygad.
Hon sa att hennes häst hade sagt att min ponny var en skitstövel som skulle gå i terapi.
Asså, då känner jag såhär. "Hur vet din häst var terapi och skitstövel är?"
Nej, jag tror att man kan lära sig förstå hästar och visa med sitt kroppspåk en massa grejer men inte mer än så. Svammel säger jag. Jag har då aldrig provat och jag klarar mig finfint utan att prata med min häst.

Eftersom du tydligen är "troende", vore det intressant om du kan ge en förklaring på mitt frågetecken i #19.

LIA

Svara gärna på min fråga utan att komma med motfråga!
Det är mycket bättre att ställa en motfråga för då får man veta hur den andre tänker. ;)
Varför kapaciteten finns beror - tror jag - på att vi består av samma energi så alla kan kommunicera i bilder och med telepati men enbart människan kan kommunicera via tal eftersom vi har den fysiska förmågan. Just pga vi KAN tala så har vi "glömt bort" de andra formerna av kommunikation.
Om du "kan hästar", så borde du kunna ha svar på det själv.
LIA
Nej jag vet faktiskt inte hur jag borde veta det och jag förstår inte vad du menar :confused: Kan du berätta?

Min förra granne gick en kurs om att prata med hästar. Och efter det blev jag bara mer övertygad.
.

och där har du väl svaret right there.
Faktumet att det erbjuds kurser i hur man talar med djuren menar jag :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 252
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar