Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Kl

:idea:det är ju bevisat iom kvantfysiken.:idea:
sök på psykologi och kvantfysik tex.

jag ger mig inte in i någon diskussion om detta men jag är hundra procent övertygad om att både hästen och människan sänder ut sgnaler innan det (ev) syns i kroppsspråket.

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Kl

:idea:det är ju bevisat iom kvantfysiken.:idea:
sök på psykologi och kvantfysik tex.

jag ger mig inte in i någon diskussion om detta men jag är hundra procent övertygad om att både hästen och människan sänder ut sgnaler innan det (ev) syns i kroppsspråket.

Jasså? Vad är det för några bevis?

*KL*

Jag förstår inte heller syftet med att "prata" med sin häst:confused:

Förstår du meningen med att gå till "spåkäringar" för att få höra dem berätta om vad man gjort tidigare i sitt liv och vad man ska söka för jobb eller vilken bokstav namnet på den man ska gifta sig med börjar på, läsa horoskop och kontakta medium för att hitta borttappade saker och djur?

Förstår du meningen med att gå till "spåkäringar" för att få höra dem berätta om vad man gjort tidigare i sitt liv och vad man ska söka för jobb eller vilken bokstav namnet på den man ska gifta sig med börjar på, läsa horoskop och kontakta medium för att hitta borttappade saker och djur?

Jag måste nog svara nej på den frågan. Vad man gjort i tidigare liv är extremt ointressant för mig, då det isf handlar om det förflutna, alltså inget jag kan påverka. Vilket jobb jag ska söka styr jag själv över, beroende på utb. och motivation (lön, vart, utmaning etc)

Om jag nu blir spådd och den jag ska gifta mig med börjar på R, finns ju risken att jag i min väntan på R, dissar en massa schyssta killar vars namn börjar på E, A, L eller M.

Jag läser horoskop, men jag känner mer att det handlar om en självuppfyllande profetsia än något annat.

Jag har fått sagt (ring i snöre) mig att jag kommer få ett barn, en flicka....vi får väl se:)

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att prata med hästar

jag tror inte att det går att "prata" med djuren på det viset att djuren "talar om" vad dom varit med om osv. har vid ett tillfälle deltagit för att se detta fenomen och det den "djurtalaren" fick ut va som jag upplevde det mer ett resultat av "känsla" god "avläsningsförmåga" och "psykologikunskaper" av både hästen och ägaren.

därimot att komunicera genom att kunna "läsa" djurets signaler och att kunna bete sig på så vis att djuret genom ditt beteende och kroppsspråk förstår vad du vill :laugh: det ser jag som självklart och väldigt grundläggande :laugh: som min gamla tränare alltid sa - människan måste lära sig "tänka häst" för hästen kan aldrig lära sig "tänka människa" :D

jag har växt upp med en mor som ofta köpte "svåra/felhanterade" billiga hästar som byggdes upp både psykiskt och fysiskt för att sedan säljas samt jobbat som beridare i många år, ofta med "problem" hästar och har oftast lyckats klura ut hur jag ska hantera situationen för att få hästen att vilja göra det jag bett om.
Håller med du.
Har dock ej läst hela tråden.

Har inte träffat på ngn som verkligen är inutiativ med okända hästar.

Är själv en stor( storlek o antagligen utstrålning) auktoritet som kan uppfattas fel av hästar o av folk vid första mötet:cool:, men när de lär känna en så är det lite annat.
Som ni kanske har märkt tar jag ju mig ton ibland oxå:angel:
Har starka åsikter om ganska mkt.

Jag tror att ens språk o kroppspråk ger en total, inte så mkt telepati där inte.
visst kan det slumpa sig så att 2 människor kan få för sig att ringa varandra samtidigt, men tror mer på slumpen. axel- realisten:bump:

Jag försöker vara realistisk och logisk i mitt tänkande, och vill gärna se orsak, möjlighet och övriga förutsättningar när man kommer in på abstrakta områden. Därför är sådant som djurprateri, religion osv sådant jag ser på med viss misstro. När man så säger som du gör, att alla arter kan kommunicera innebördes och med varandra via bilder, så reser sig tvivlets taggar direkt. Det strider mot min syn på logik.
Tänk dig två harar som springer undan räven. Ena haren målar upp "vi springer mot bäcken" till den andra, varpå räven sticker dit och lägger sig i bakhåll. Nä, det kan jag inte tro på!

Ju mer jag tänker på detta med bild-kommunikation, desto svårare att tro på det. Observera, att jag inte utesluter möjligheten av att man i vissa fall kan "se" vad någon annan tänker på, men däremot att medvetet kunna kommunicera så??
Tanke/känsloöverföring från en människa till en annan har jag själv upplevt, så det vet jag kan förekomma.

Om man studerar hästars beteenden, så inser man ganska snart det osannolika i bildkommunikation. Indikationerna på utebliven sådan är ständiga och otaliga. Detsamma kan jag f ö säga om hundar.

Du frågade om varför hästarna skulle ha utvecklat sin bildkommunikation för sin egen skull (om den finns). Kan du föreslå någon annan anledning? Dom lär ju inte ha gjort det för att snacka med oss. Och då är vi tillbaka igen ... varför använder dom den inte sins emellan?

LIA

Den dagen det finns bekräftade replikerade studier på telepatibiten tror jag på det.

Håller helt med!

Jag undrar också vad det ligger för teori eller mekanism bakom hästens förmåga att sända ut bilder till en människa att tolka. Om man ska kunna "fråga" hästen något, innebär det att hästen kan fånga upp människans bilder. Om man inte kan fråga - utan bara tar emot passiva bilder - vad är det då som gör att hästen hela tiden (eller precis då hästprataren är på plats..) går omkring och funderar över saker som saknade slädhundar?

Jag tycker det faller på sin egen orimlighet - precis som allt annat i liknande "brancher". Ingenting blir sanning bara för att man tror att det är sant.

*KL*

Jag undrar fortfarande vilka bevis för telepati det är som finns i kvantfysik:confused:

Egna erfarenheter. Får en känsla av vad som pågår och lyssnar på den känslan. Senast idag visste jag att jag måste kolla benen på min tjej och mycket riktigt var där puls på alla fyra...inga andra symtom, ingen hälta, glad och arbetsvillig häst...inte ens en rörelsestörning...men jag visste ändå. Hon är nu kollad av veterinär och vilar.

Har också fått rätt intressanta resultat av en som lånade en bild av hästen när hon var 2 år och det var riktigt nära, det vederbörande fick fram;).

*KL*

Jag undrar fortfarande vilka bevis för telepati det är som finns i kvantfysik:confused:

Det finns ju en massa spännande på kvantfysikens område som rör hur elementarpartiklar verkar "kommunicera" med varandra. Men att därifrån komma till telepati - hm - det är låååångt...

Det man däremot med säkerhet vet - är att människor (alltså våra hjärnor) är MYCKET bra på att hitta mönster där inga finns och att vårt minne inte är tillförlitligt när det gäller vad som verkligen har hänt, hur vi minns det och i vilken ordning saker och ting har hänt. För mer referenser om detta finns en massa matnyttigt i t.ex. det som Richard Dawkins har skrivit.

Egna erfarenheter. Får en känsla av vad som pågår och lyssnar på den känslan. Senast idag visste jag att jag måste kolla benen på min tjej och mycket riktigt var där puls på alla fyra...inga andra symtom, ingen hälta, glad och arbetsvillig häst...inte ens en rörelsestörning...men jag visste ändå. Hon är nu kollad av veterinär och vilar.

Har också fått rätt intressanta resultat av en som lånade en bild av hästen när hon var 2 år och det var riktigt nära, det vederbörande fick fram;).

Det här är ingen telepatisk händelse, utan en förnimmelse- kvinnlig intuition.

Alternativt kanske att hjärnan uppfattat ett tecken (kanske ett fysiskt sådant från hästen) en skillnad, som man inte medvetet registrerat.

Om vi säger att man får en känsla- av att man måste gå o titta till hästarna i hagen, så är det inget som hästen förmedlar på långt håll- utan just intuitionen.

Jag kan aldrig slappna av om jag åker bort ngn dag- även om jag har hästvakt- grundat av erfarenheter.
Det har alltid hänt ngt.:crazy:

Om vi säger att man får en känsla- av att man måste gå o titta till hästarna i hagen, så är det inget som hästen förmedlar på långt håll- utan just intuitionen.

Jag kan aldrig slappna av om jag åker bort ngn dag- även om jag har hästvakt- grundat av erfarenheter.
Det har alltid hänt ngt.:crazy:

Nej, man gör nog inte det. Slappnar av alltså.

Tänkte som så att man nog känner sin hästs röreslemönster utan och innan, och om ngt är fel kanske man ser det innan man själv är medveten om att man gjort det. Så det behöver ju inte vara telepatiskt. :D

Går inte att ``prata`` med djur.Men man kan vara duktig på att läsa av och gå på sin ``magkänsla``.Tror dock inte på att hästarna berättar dittan å dattan för den s.k tolken.Hade jag kunnat prata med hästar hade jag åkt till solvalla direkt,snacka om insider tips!:D

Går inte att ``prata`` med djur.Men man kan vara duktig på att läsa av och gå på sin ``magkänsla``.Tror dock inte på att hästarna berättar dittan å dattan för den s.k tolken.Hade jag kunnat prata med hästar hade jag åkt till solvalla direkt,snacka om insider tips!:D

Där sade du nåt! :D

;)...tja, kalla det vad du vill. Är tacksam över att jag känner av det, iallafall.

Där sade du nåt! :D

Jamenvisst:bow:
NÅGOT ska man väl kunna använda dem till- pratarna o bli rik på kuppen.:banana:

Kan någon ge mig telefonnumret till en sdn?:bump:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 255
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar