"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Snor närmsta knapp nu när jag sitter här och tittar ut på kvällssolen.

Inte hann jag med någon ridtur idag, inte heller att strö upp pålles box jag hade tänkt fixa idag. Förmiddagen vigdes åt sommarpremieringarna i Enköping. Det var himla kul att se alla gulliga söta fölisar (tänk så ljuvliga de är!), ja i den mån jag hann med att se. Jag jobbade i caféterian och hade rätt fullt upp nästan hela tiden. Men stundtals kunde jag njuta av luddiga shettisungar, och jag hann se ett arabsto med föl också :)

Ja, sedan skulle det röstas och sedan ilfart till Västerås för inköp av nytt marsvin. Vi drabbades av ett (väntat) dödsfall i natt :cry: och lilla Bonibonbon gillade absolut inte att bli ensam, så nu har hon fått en ny kompis som får heta Lilla Snigel (jag har konstiga barn, jag vet) :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kompis var i enkoping med sitt arabfol.. har inte hort annu hur det gick dock.. hoppas pa bla forstas..
sjalv har jag pysslat och gjort.. och solen har skinit hela dagen.. nu skall jag ut och gora klart maten och fa in pallar sa jag kan sova.. nattis yalls
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jasså var du i cafeterian:) var du där vid 12 tiden så sågs vi utan att veta .

du skulle ju haft en namnskylt ju med ditt nick:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åh hej och hå... :eek: ... Ja det kan gå livat till, vet jag ju...och vissa hästar ska nog inte gå i skaklar:cool:...Synd då poängen ju var fin på dom båda. Var på Elmia förra året och där drog det hingstar lite hipp som happ emellanåt men kunnigt folk var snabba i vändningarna så dom blev inplockade fort så det blev ingen katastrof, tack och lov! Tur att ni inte blev skadade!

Själv har jag gjort min plikt och lagt min röst för dagen. Sen åkte maken och jag en runda kring berget där det går en skogsbilväg och jag har nu lite klarare bild på hur marken går. Sen tog jag ut Lilly och red upp på hitsidan berget en bit, inte hela vägen för jag ville ha lite sträcka också så jag hittade lite stigar som gick utmed berget istället för rakt upp ;) ... Men, det är tufft underlag bitvis...blött, surhål, lera, branter och en massa träd som både står tätt och även ligger och gömmer sig i jorden med läskiga genomtramp då och då...men jag vet nu var det är värst så jag kan undvika det.

Ha ha ha...maken tittade på mig när jag rekognoserade skogen på bergets topp (på vår rek.runda) och så sa han: "Du får inte rida här när inte jag är hemma"...eh, VA???????????? Visade sig att han är rädd att jag ska snubbla över någon sur nalle i skogarna...he he he, ja ja...han skulle bara veta vad jag hittar på där ute:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Glömde ni köra in märren innan ni åkte?:eek::rofl:
Skönta att ingen blev skadad iaf.

Själv fick jag stå över ridningen för jag blev våldgästad av svärföräldrarna istället. Trevligt det också.:bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja men det var som tusan Gubbtjyv. Då kanske jag tog betalt av dig! Jag jobbade mellan åtta och tolv. så långt fram var vi tre, efter det blev vi avbytta av två andra tjejer (stackarna hade aldrig jobbat i fiket förr) så det beror på om du var där före eller efter tolvlsaget.

Nu blir jag himla nyfiken på vem du är! :) Rätt smal? Lite skäggig liksom? Eventuellt rödaktig jacka? Tänker så det knakar hur kunderna som kom på slutet såg ut, det var inte speciellt många män som kom och handlade.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jo men de är ju inte bara i mina ögon exteriören som ska fälla utslaget.

körhästar ska ha stabilt psyke om de ska va något att ha.

Ja rädd om dig är han i alla fall men va ska han göra om nalle kommer när du är ute i skogen.:)

Den där terrängen låter som de fodrar sin kvinna o häst , värst i början sen har amn ju rekat så man vet. men visst är de spännande o spana ut nya vägar .
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

var nog srtrax före 12 . nope inget skägg rätt lång normal kroppsbygnad.

hade jeans svart polo , svart väst

nu kan du inte sova inatt :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Undrar om det var den fina jag tittade på, det var nog inte mer än ett par araber där. Inte vad jag hann med att se i alla fall. Jag har inte så bra koll på programmet eftersom det naturligtvis inte är min klubb som arrangerade premieringen. Vi stod bara för uthyrning av lokal och höll fiket öppet (klirr i kassan).
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:laugh: ja man kan undra . de värsta är att ägaren har hållit på i 6 år nu så allt är inte märrens fel. :)

ja de var tur ingen blev skadad förutom lite stolthet då
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jo men de är ju inte bara i mina ögon exteriören som ska fälla utslaget.

körhästar ska ha stabilt psyke om de ska va något att ha.

Ja rädd om dig är han i alla fall men va ska han göra om nalle kommer när du är ute i skogen.:)

Den där terrängen låter som de fodrar sin kvinna o häst , värst i början sen har amn ju rekat så man vet. men visst är de spännande o spana ut nya vägar .

Ja, körhästar ska vara stabila är min åsikt också. Har varit med om tokerier och då jag är ovan som kusk har jag varit noga med den saken.

Jo, han är rädd om mig ;) ... du skulle hört hur han var när Orkanen Gudrun härjade som värst...jag var ute i bilen hela natten ensam...en j*vla natt, kan jag tala om...och hemma i govärmen satt maken och ville ut och röja väg under pågående orkan:eek:...men syrran och hennes sambo lyckades hejda honom där...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jo men kanske. Hade du någon dam med dig? Köpte ni kaffe och varsin macka?

Kan du gissa vem som är jag då? Om du nu minns oss som stod där och krängde kaffe ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

så du satt mitt i smeten :o å fy fasen ja men där förstår jag han . De var väl bättre o försöka än att inte veta .

de var mycket timmer som föll där.... de där kan vi vara utan
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nope inga damer .. har funderat men näää kommer inte någon bild men de kan bero påatt jag stod o titta mig ikring, :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag ger mig :) Jag kommer nog inte på. Men vi HAR ju träffats nu i alla fall :rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

så du satt mitt i smeten :o å fy fasen ja men där förstår jag han . De var väl bättre o försöka än att inte veta .

de var mycket timmer som föll där.... de där kan vi vara utan

Ja fy tusan...inget sånt mer, tack:cool: ... tog 10 timmar att ta sig 3,5 mil och bilen såg ut därefter sen:eek:

Nä, då tar jag hellre tuffa vildmarksturer med hästarna med livet som insats *garvar högt* :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så synd när de fick så fina poäng på utställningen,
tur att ingen skadades där.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

javisst är de så men samtidigt var de bra så tillvida att ägaren äntligen insåg vad de var hon hade.

Det var inte första gången sådant här hände om man så säger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp