"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

He,he.
Råkade ut för en ardennerhingst som skulle köras in. hade den otrevliga avnan att till synes utan anledning "falla i sken" Han skenade inte på riktigt alltså.
Tröttnade på dessa fasoner en dag och styrde honom rakt mot staketet runt hingsthagen. Det staketet tog man sig varken under, över elelr igenom. Telefonstolp.:devil:
Det tog tvärstopp och poletten trillade ner.:angel:
Nu ska han visst vara riktigt fin att köra av vad jag hört.;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ha ha. ja de är effektivt , men fodrar ju att den som kör inte är rädd av sig. Vilket nog är fallet med märren efter några resor. ingen litar på någon liksom

i ettt travstall jag var i fanns de en märr som var allergisk mot en vit grind som man måste förbi. stegrade sig o kastade sig osv.

tog märren och band henne i grinden , där fick hon stå x antal timmar . Dagen efter tittade hon inte ens på grinden...:)

men sånt kanske man inte får tala om..:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL.

Nu har jag pratat med den stallägare som smsade mig idag och det lät mycket bra. :)
Ska göra ett studiebesök på fredag. Hon verkade väldigt trevlig och på samma hobbynivå som mig. Även hennes dotter samt en inakordering till fanns i stallet. Totalt fem platser varav två var tomma nu. Lagom stort m.a.o.

Hästarna kom ut tidigt samma tid varje dag och går tydligen ute länge på kvällen om de inte verkade vilja komma in tidigare. Ridvägarna var bra och de andra tre red sina hästar så sällskap fanns. Stallet var ett kallstall med stora godkända boxar och uppvärmd sadelkammare. Det är ca 8 km dit.

Det känns ganska rätt i nuläget i magen. Får se hur det känns efter ett besök.
Tyvärr har de gammla skräckhistorierna om pållan fortfarande fäste :crazy: Hon frågade lite vem jag var men jag är ju inte från trakten alls så jag var ju okänd. Så jag sa att hon kanske kände till min häst i stället eftersom hon stått på orten hela sitt liv. Jodå...den hästen var då inte obekant...Men hon tvivlade tack och lov inte på mig när jag sa att hon var mycket snällare idag. T.o.m min femåring kan ju pyssla med henne:D

Har fått mer information om stall nr 2 som jag tidigare övervägde att kontakta. Det är helt uteslutet nu. Pållan har redan bott där och lite annat har jag hört som gör att det inte är aktuellt alls längre.

Har ytterligare nys på ett stall ca 2 km från mitt hus. Där finns bara två hästar men de har paddock. Ska undersöka det alternativet med.

Nu åter till min gubbe och valvakan.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej! :laugh: Välkommen..............

.....hinner jag skriva innan jag loggar ut igen. Har tillbringat en underbar helg i Ravlunda (Kivik) med härliga människor, hisnande vacker natur, underbara haflingers, förträfflig mat och goda viner. Om någon har vägarna förbi där - PM:a mig så ska ni få tips om bästa mat & vinstället!!!!!!

Hoppas bra med alla. Uppdaterar mig i tråden imorgon.

Jäklar vad jag är på gott humör :bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad mysigt det låter :)

Om en timme ska jag och sambon åka till Sthlm och köpa sadel till mej.
Hittade en på Blocket och det verkar som alla måtten stämmer.
Hoppas den är fin och att den passar..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och har har vi ridit.. woohoo, det var jattesvart att fa benet over bakvalvet (westernsadel) mkt pga av ljumskbrack operation for 3 ar sedan, det kandes.. men val i sadeln var det inga problem. Linda ridkompis sa att jag sag ut som jag var fodd dar. hehehe ok nastan men det allt kom tillbaka pa en gang for mig.. inte alls svart.. sen skulle jag da av. och det var ocksa lite krangligt.. har ju inget horn att grabba tag i.. men av kom jag, och nu har jag ont pa stallen som jag inte visste jag hade.. men ger mig inte nu, det blir en liten 20 minutes tur da ocksa.. dang im proud of me......
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där ja med lite jävlar anamma o vapenfett går de:)

Då är de på sin plats med en varning i Radio Värmland för galen tant på vift med Fjording :laugh:

grattis o äntligen...:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jodu, radio varmland behover nog en varning, dock vi stannade har runt huset idag men sa fort hovis har vart har 1 oct. skall vi ge oss ut langre.. det roliga ar att tant fjanta tycker det ar jatteskoj. hon knatar pa sa fort hon kan, gamla gumman men hennes oron ar framat och hon verkligen njuter av att bli ompysslad..
westernpadden jag har ar en aning tjock, skall se om jag kan hitta lite filtar i stallet och ett farskinn, kanner mig liksom pa "toppen" pa hasten.. men det loser sig.. skall ocksa forsoka gora engelsk sadel variant nar jag har mer fire under my feet, ingen bradska dock, tar det som detkommer..pussa elandet fran mig, kanske han tycker det ar trevligare med female kisses????
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Grattis... Här har vädrets makter satt käppar i hjulen... Stormbyar och tokregn.. Kurar i hop mig i soffan och väntar in bättre väder....:cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Yes! Bra gjort!!! :D :bow:

Själv sitter jag här och surar, blev ju så jäkla förkyld att jag inte orkade någonting och nu så bara vräker regnet ner varenda gång jag har tid över.

Jag HATAR den skånska hösten! :mad:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:oFår man föreslå ett glas vin , en brasa , en bra bok och soffhörnet:)

själlv ska jag gå ut i solskenet och gå upp till stallet o skotta skit samt plocka in några äpplen.

Har blivit så mycket äpplen så hästarna äter inte ens :o men rådjuren blir desto gladare o koltrastarna
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Plötsligt.... lät det där vinet väldigt lockande... :d

Skall rasta av hundarna och tända en brasa... jepp!!!!.... sen blir det ett glas vin.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och har har solen krupit till sangs och det borjade regna.. det oser ner, fick in pallar fort och nu ar det nattidags for dem. med ho och massor av rena span.... mina halmpellets ar forsenade grrrrr.

jag skall rida i morgon bitti, sjalv.. Linda ridkompis kommer upp men hon skall bara pyssla med tant fjanta lite.. sa detta blir stora provet.. jag behover ju fortfarande hjalp bade upp och ner, och satt har och tankte, jag VET ju hur man gor men kroppen lyder mig inte.. Kanske far bygga en hogre pall av sorts.. som ocksa ar lite bredare i stegen, kanner mig lite vinglig pa "Bekvam" aven om den fungerar bra.. Men som tiden gar skall jag val bli battre hoppas jag, ok inte battre men mer van sa att saga..
Ingen brasa har for all ved ligger pa gardsplan och vantar att jag skall saga och klyva, otackt ar det ocksa.. sa sur ved pa toppen av allt annat.. Vin har jag inget men det blev en tallrik med fil.. det var middag det.. ar inte hungrig direkt..
ja, nu skall jag ga och dromma om mina pallar, lussebullar och okenrattor.. hehehe
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tittade nyss på nyheterna... enligt vädret så kommer ni som bor mer norrut att få ärva vårt regn nu under natten... Ni får hålla till godo... Det har varit j***igt blött här nu ett bra tag... Tror det blås och regnat oavbrutet sen i fredags.. Som den semesterfirare jag är har jag lite dålig koll på vilken veckodag vi har.. ;) Oavsett vilket så har vädret lämnat övrigt att önska de senaste dagarna.

Nu är i alla fall hundarna rastade, brasan knastrar hemtrevligt och vinet smakar gott....:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

perfekt att de regnar på natten:) då blir vägarna lagom hårda o gasa på.

Tro på fasen Springaren fått av en baksko en vecka före hovis kommer , men ringde ikväll och i morgon bitti kommer han o skor om min löddriga Springare.

Väl uppfostrad hovslagare :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Får nog ta o skicka en flaska Torpets Special med flygposten tror jag.

Den botar inom 2 timmar på ett eller annat sätt :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det dåliga vädret kan du behålla för dej själv men du kunde gott dela med dej av vinet :angel:.

Moholmarabs: Lycka till i morronbitti, det kommer att gå kanonbra för dej!

Usch va jag är avundsjuk på er alla som får/kan rida. Jag vill ut i skogen på hästryggen jag med :(
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men hur länge ska du ha de där gipset då.. var de så allavarligt ,tycker de va ett bra tag sedan de hände , men jag och minnet är inte riktigt synkade :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 238
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp