"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kolla på American saddlery o klicka på Barrel race sadlar så har du den där :)

t
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ok, hittade ingen exakt, men det verkar iaf vara det märket.
Duger den i skogen?
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl - hej tanter och gubbar! Här händer det grejer när man är borta några dagar - minst 5 sidor;)

Har varit i Tyskland och druckit vin och lyssnat på umpa-bumpa-musik (den går inte att undvika). När de kom in på Fågeldansen packade jag ihop och gick:crazy:

Annars hade vi väldigt trevligt.

Idag har jag varit ute på en härlig långrunda, och pållen var väldigt pigg (undras hur mycket mat dottern gett honom?) så han fick rejsa lite i galoppen, det gillade han - och jag med:)

Nu blir det vaccination och lugnt några dagar, och jag sticker till Ulricehamn på personalresa, och sen till Barcelona. Kanske hinner jag en runda på lördag, när jag är hemma och packar om väskan...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag skulle personligen inte rida en barrel sadel i skogen.. bilden kom inte upp hela vagen sa jag fick inte se den men nej, barrelsadel ar for just det, barrel riding.. nar man flanger sig sjalv och hast runt 3 oljefat i high speed.. inte bekvama nar man ar ute och lufsar i skogen..
tittade just pa raingauge och den ar full, mer an 30mm over natten.. inte klokt.. vet inte hur langt jag kan komma idag men skall i alla fall forsoka rida en liten tur, aven om det bara ar 20 minutes..
Dock har jag kommit in kontakt med en person som forsoker att satta upp en grupp av folk som vill gora Bruksridning (googla det). Ser skoj ut och bra traning for de sma ocksa.. Jag kommer att ha deadbroke hastar.. lol..
Tajger, ar du pa tur?? verkar vara ett valdigt resande.. hoppas du slipper regnet som alla tydligen blir drabbade av...Skall det sluta nagon gang tro?? Och alla rad hur att rida i mud och regn mottages tacksamt.. Ha en bra dag alla..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Glomde att saga,American Saddlery ar ett bra stalle att kopa pa. Visst har de mindre bra sadlar ocksa men det ar fortfarande quality.. Inte Circle Y forstas, men vill man inte spendera en hel fortune ar det utmarkt. Hade en barnsadel fran dem och holl upp for manga ar... och den var "used abused and went to heaven" fortfarande i gott skick...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här blåser det och torkar upp bra:) I Tyskland var det soligt och 15-16 grader, och i Barcelona förväntar jag mig något varmare;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*

Hej alla!

Jag kanske inte hör till "tantåldern", iaf inte om man räknar till åldern..;) Men återuppta ridningen ska jag göra, rättare sagt på måndag!
Redan nu är jag sjukt nervös!
Jag har inte ridit ordentligt på ca 7-8år.. Och nu har jag äntligen vågat ordna så att jag ska rida lektion!

Kommer jag att vara nybörjare totalt, eller är det som att cykla? Givetvis så förstår jag att balansen är som bortblåst, samt alla muskler.. men jag hoppas ändå att något ska finnas kvar.

Samtidigt som jag längtar sjuuukt mycket efter att rida, så är jag så grymt nervös!
Ni som har återupptagit ridningen, hur har det varit för er? Tog det lång tid att komma tillbaka till er gamla nivå?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Välkommen tillbaka till ridningen :)

Min gamla nivå bestod av 1 års lektionsridning när jag var runt 12.
Köpte häst när jag var 37, och hade då ridit runt 7-8 ggr på 22 år.

Var nog tuffare när jag var 12 dock.
Sen fick jag nog inte den träningsvärken som jag kan få nu när jag rider längre sträckor.
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*hoppar in som snabbast*



Trött!!!!!!!!! Regelverk, lagar och säkerhet stod på schemat idag...och har hemläxa...



Äsch...*går ut och longerar två hästar * ...:cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej och välkommen! :)

Jag har av olika skäl inte ridit så väldans många gånger sedan min nystart men jag kan nog ändå uttala mig en del :)

Jag har inte ridit på över 25 år och jag måste faktiskt säga att det "sitter" i ryggmärgen på något konstigt vis. Jag visste direkt hur jag skulle förhålla mig med skänklar, tygeltag, vikt etc. Behövde inte ens fundera på "hur" - det bara fanns där. :bow:

Men precis som du säger så var det en annan sak med balansen ha ha :D

Balans och vighet är som bortblåst och man upptäckte ju definitivt att de muskler man använder i ridningen är totalt i "träda" men det ska nog komma tillbaka så småningom.

Nervös har jag varit länge för bara att tänka tanken att klättra upp i sadeln igen men en dag bara bestämde jag mig för att låta bli att tänka för mycket - att bara göra det!

Jättekul att du ska rida lektion - det funderar jag också på men för min del kändes det bättre att först komma igång lite med "modet" och balansen.

Lycka till och sen måste du förstås berätta hur det går..... eller inte går. Här finns inga besserwissrar utan vi är medvetna om att vi alla har våra tillgångar och svagheter och det är jättekul att sporra varandra. :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Välkommen till tråden:)
Tror nog du snabbt kommer tillbaka men träningsvärken är ju en annan sak;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Visst är det som att cykla och det är en sån obeskrivligt härligt underbar känsla när man äntligen sitter i sadeln igen efter xxxxantal år!

Ajj va jag har ont i armen ikväll! Häromdan skulle jag visa dottern lite Nh-knep och Ina var så totalt nonchalant så jag vart ilsk och tog över ledrepet vilket jag inte skulle ha gjort om jag tänkt mej för. Jäklar va ont det gjorde men har man börjat så fullföljer man. Tig och lid!

Och varför måste mina kräk börja skita inne i ligghallen nu? Fick väl lov att mocka, iofs så var det inte mycket men ändå tillräckligt, och varje grep som skulle ut var damerna tvungna att nosa igenom ordentligt. Jag höll på att bli tokig på dom och samtidigt så är dom ju så himla goa och roliga :) Jag bara älskar dom av hela mitt hjärta :love:!

Det är liite tråkigt att bara gå och klappa på dom just nu men vad då, jag hinner väl göra saker och ting sen. Jag har ingen brådska för jag ska ha dom kvar för resten av mitt liv! Åtminstonde så länge jag kan ta mej ut till stallet och ge dom det dom ska ha ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL


Hej allihopa... Som vanligt när man vart väck nån dag har det ramlat in inlägg...:D

Iaf... Lobell.... Har du skaffat en ny sadel?!?


Här har jag och Kamel kommit igång igen, känns helt underbart... Det har hunnit bli 2 underbara turer i Roliga Skogen tillsammans med Rebecca och hennes noble springare Göte:D
Kamel var lite stel första dagen men den andra gav han järnet...försökte till och med få sig ett hopp men si där hann jag bromsa:crazy: TACK å LOV får jag väl säga:eek: Men visst, han bidde lite småtjurig efter det nederlaget.... men men, han får lov att bli snäll igen:D

Idag var det tänkt att jag å yngsta dottern skulle ta en sväng men eftersom det regnat som satan och badhuset lockade mer än en blöt tur i skogen för jäntan beslutades det att vi skulle avstå....

Just nu har vi tuffa dagar framför oss...det är höhämtning och spånhämtning och handling, byggmaterial och höststädning på schemat så man får som pussla med minuter... men för all del.... sen blir det ju lugnare igen.... men om jag nu försvinner för ett par dagar behöver ni inte fundera om Kamel lyckats i sitt uppsåt och skrämt ihjäl mig.... jag är bara ruskigt upptagen....

KRAM från mig för nu.... :love: All my love
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kändes mycket bättre efter att jag jobbat med båda hästarna :D ...fast jag gör hemläxan i morgon istället...blir körigt men det får gå :cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Provred min nya sadel idag.
Hästen ville inte gå ut på åkern.
I vanliga fall får jag iväg henne efter lite tvekan, men idag var det tvärstopp.
Jag började fundera på om det var sadelns fel, men tyckte att den låg bra.
Kollade om det fanns nåt som störde, men såg inget på åkern.
Hon gick i cirklar och backade om vartannat.

Jag red tillbaka till stallplan och kände mej helt värdelös. Så tog jag tag i det och styrde ut på åkern igen. Vi kom iväg till slut men jag kände att hon gärna ville vända. I vanliga fall brukar hon gå på när vi väl kommit iväg.
Efter en bit bestämde jag mej för att vända då hovis skulle komma.
Jag var inte riktigt nöjd med ridturen.
Jag sa till hovis att hon inte ville gå idag. Han frågade vart jag varit och skrattade. När han åkte förbi åkern stod det en älgmamma med unge bakom salixen vid vägkanten ungefär 200 m från där jag vände.
Så då fick jag en förklaring till varför vi inte skulle dit. Ibland ska man nog lyssna på hästen lite mer :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Lite lågt på ridfronten just nu. Jobbar massor.
Men på fredag är jag ledig och ungarna har studiedag:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Åh har varit sååå ridsugen, ringde ridskolan o boka in mig på en lektion, har funderat på det i flera dagar nu.... Så var det fullt!
Ropa på äldsta dottern, jag vill ut o rida! Men det började ju bli mörkt.
Äsch fram med reflexer o en pannlampa, så tog vi skrotrundan som tar 30 min.

Antingen protesterade Destiny vilt mot att jag gått upp 5 kg under sommaren, eller tyckte hon det var kul att jag satt på ryggen igen, för hon var helnipprig och hade kunnat dra iväg hur långt som helst i galopp! Hon bara stod o studsade. Men så mötte vi lite fotgängare, så det blev bra avbrott. Synd det blir mörkt så fort nu. Hade varit sugen på en riktigt lång galopp....:p
Det bästa med Dessy är att hon alltid är genomsnäll även om hon är vrålpigg! Hon kan studsa på stället och galoppera på tvären, men jag vet att säger man till henne på skarpen så ger hon sig och hon skulle aldrig hitta på något elakt bus. Möjligtvis en glädjebock :crazy: då.... Jag älskar verkligen den ponnyn!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lånar vidare....

Även här ligger hästeriet nere för tillfället... Dels för att jag har varit lite krasslig senaste dagarna.. Och dels för att jag har haft lita annat att göra.

Nu laddar jag för helgen... Skall ha nästan 10 hästtokiga människor här på hästträff... Ett årligt återkommande evenemang... En helg i hästens tecken..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

åh låter härligt :) gillar när de är sådn sprakfålar. Men de här med ponnys har jag missat totalt :( De enda ponnys jag haft med att göra är att försöka klia på dem men de försker alltid bita mig :confused:

Men ridit någon har jag aldrig gjort är nog för lång , ja kanske en kraftig D ponny då

Jag har nog gått miste om mycket där verkar de som:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp