Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Sv: Hassmann nya ryttaren på Classic H!

jag tror hon skulle tycka det var trligt att gå 1.20, jag tror inte att den lilla modiga hästen har så mycket självsäkerhet kvar efter ha varit i händerna på Ward.

Så jag röstar också på Goldika till dig.. (och tinkas boy till mig ;) sen kan vi skapa fler ;))

kopparberg skrev:
Om jag gör som gotlänningen och vinner sisådär 45 mille, då ska köpa Goldika vara det första jag tänker försöka!
Vanligtvis brukar jag inte bry mig om när folk "tycker synd om", tycker oftast att det överdrivs rätt rejält.
Men dessa Ward, far och son, de får mig att se rött! :mad:

Om jag hade mycket pengar så skulle jag köpa henne och ge henne till Hassmann. Låta honom bygga upp hennes självförtroende igen och ev. komma upp i WC igen. Så skulle han få hoppa henne nått/ngr år, sen skulle jag ta henne som avelssto.
Jag tycker Hassmann förtjänar det, han har ju inte haft det lätt med hästar. Måste ha varit grymt hemskt att se sin älskade häst bli riden på det sättet och ryttaren inte ens bryr sig. Uss! :cry:

"Så jag röstar också på Goldika till dig.. (och tinkas boy till mig ;) sen kan vi skapa fler"
Jaaa! Det är jag verkligen med på! Tänk att få "skapa" små avkommor till de kanonerna! :love:
Men hur ska det gå, då måste man ju SÄLJA dem också! :crazy:

Jättelånga jag skulle väl släpa benen i backen på lilla Goldika!:D

Det skulle jag göra! Ge henne till Hassman alltså.
Jag tror inte ryttarna brukar "sörja" så när ngn av deras häst byter ägare, det enda de sörjer är nog för det mesta att de inte har ngn häst i samma klass längre.
Men just i det här fallet tror jag Hassman tycker det är hemsk! :cry:
För hästen kom ju till ett helvete! :cry:

kopparberg skrev:
Det skulle jag göra! Ge henne till Hassman alltså.
Jag tror inte ryttarna brukar "sörja" så när ngn av deras häst byter ägare, det enda de sörjer är nog för det mesta att de inte har ngn häst i samma klass längre.
Men just i det här fallet tror jag Hassman tycker det är hemsk! :cry:
För hästen kom ju till ett helvete! :cry:

Hur är det för oss när vi mister nån häst? Det finns ju alltid hästar vi står mindre nära och hästar vi står riktigt nära.
Hassmann tror jag stod Goldika nära och hon har en speciell plats i hans hjärta och det är ju inte i första taget man glömmer en sådan häst. Samma är det med Roffe, han berättade ju för nån månad sen att Pialotta har en plats i hans hjärta fortfarande, även fast att han har många bra hästar.
Jag tror Toni kände sig jätteledsen inombords när det där hände och när hon såldes, även fast att han kanske inte visade det för omvärlden.

kopparberg skrev:
"Så jag röstar också på Goldika till dig.. (och tinkas boy till mig ;) sen kan vi skapa fler"

Pax för första avkomman!!! :D

Nu jäklar snackar vi hästmaterial här!!:devil:

Visste att de inte skulle bli svårsålda ;)

Och om då hästen kommer till ngn som McClain-Ward då känns det nog rejält!
Kommer hästen till ngn som tar väl hand om den, då måste det ju kännas mkt mindre.

Ja nu är det snack om motsatsen till buskavel! :D
Bäst du börjar spara, för det blir ingen rea på de avkommorna inte! :devil:
Här ska fina avkommor försörja tant kopparberg på ålderns höst!

Hallå!!! Så du ska bara få Goldika och Olinda ska bara få Tinkas Boy, men jag skulle betala dyrt för avkomman? Var blev rättvisetänkandet av? Va? Va?

*Ska snacka med Sverkers soptunna om det här*

kopparberg skrev:
Och om då hästen kommer till ngn som McClain-Ward då känns det nog rejält!
Kommer hästen till ngn som tar väl hand om den, då måste det ju kännas mkt mindre.

Som sagt, det beror nog på hur nära man står hästen. Men självklart så är det ju så, kommer hästen till någon man inte tycker om så känns det ju mer.

*lånar en knapp*

När ni nu pratar skit om Mc Lain-Ward så kan ni väl ta med en kvinnliga svenska ryttarinnan som tog över en mkt fin svensk avelshingst som familjen ägde efter att en manlig svensk ryttare ridit denne häst i VM (för måååånga år sedan). Hur som helst ryttarinnan tog över hingsten klarade inte av den hoppade för höga klasser la hästen tokfel. Värre än Mc Lain-Ward gjorde med Goldika. Hästen slogsej krossade nått typ en armbåge. Stod på djursjukhuset i danmark tror jag i 3 eller 4 månader sedan fick dom ta bort den.

Hmm men de va såååå synd om henne. Att hon betedde sig som ett svin va de ingen som brydde sig om. :mad:

Om Mc Lain-Ward hade varit en så heeeemsk människa som media säger så undrar jag varför han har så bra hästar och kan tävla på den höjden. Att sen sitta här och säga att han inte bryr sig om sina hästar med mera tycker jag är riktigt dålig stil. Hade det varit en namngiven svensk ryttare Ex empelvis Nils Nilsson från teckomatorp som varit i samma sits så hade denna tråden förmodligen tagits bort. Är det bara för att han e amerikan och förmodligen inte läser här som den får ligga kvar och han får diskuteras så här eller är det för att media hatar honom som det är okey att sparka på honom??!!

/Pennylane Försvarar ingen bara undrar..

Ska jag ner i Sverkers soptunna, då kan jag lova att jag ska både skrika, sprattla och hålla mig fast! :devil:

Nja, nu är ju hatet mot McLain-Ward inte att han råkade lägga hästen fel så den kraschade. Sådant kan ju även hända den bästa.
Tex så gjorde ju den nu så enormt skickliga Velin så med en topphäst för många år sedan.
Och då även Irco Mena som jag gissar att det är du menar?
Sådant händer, och det är tragiskt, men mänskligt.

Men om du läser lite mer i inläggen, så ser du varför så många hatar McLain-Ward.
Han har alltså blivit avstängd för att ha haft nubb i skydden på en tävling.
Hans far har dödat hästar för att få ut på försäkringen.
Sonen har inte sagt upp bekanskapen med sin far för det.
Därav hatet mot honom.

Jovisst allt de vet jag. Men blod är alltid tjockare än vatten. Om din far hade slagit ihjäl en människa hade du sagt upp kontakten med honom då??

Bara för ett ens pappa är ett svin behöver inte de betyda att man själv är det. Sen nubb i damaskerna hade itne schockemöle det oxå. Å så vitt jag vet är han fortfarande respekterad som hästtränare..:smirk:

Vilken framtid: Först hoppar du 120 på Goldika, sen åker du i Sverkers tunna. Spännande som fasen!

Känner som du för Ward familjen...kan inte låta bli att tycka illa om folk som inte behndlar hästar på ett bra sätt.
Och gud vad man led med Goldika..:cry:

var väl tal om ett tag att Malin B hästägare Hubert skulle gå in med pengar och köpa loss Goldika, fast det kanske mest var lösa rykten?

Senast ändrad:

Gud vad skoj, Toni rider föredömligt...men tror tyvärr inte att Classic e hans typ av häst, har fått för mig att han gillar lite lättare hästar som e lite kvicka?
Classic e ju av den lite tunga storhoppande modellen, men hoppas det går bra!

det familjenamnet är nog nedsvärtat för en ganska så lång framtid inom ryttarkretsar. Tror inte det är många i denna värld som önskar Ward några som helst framgångar, men har man pengar så kan man ju köpa bra hästar, frågan e ju var pengarna kommer ifrån:smirk:

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 040
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar