Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Sv: Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Penny_Lane skrev:
Om Mc Lain-Ward hade varit en så heeeemsk människa som media säger så undrar jag varför han har så bra hästar och kan tävla på den höjden.

Finns något som heter pengar!

Långnos skrev:
Gud vad skoj, Toni rider föredömligt...men tror tyvärr inte att Classic e hans typ av häst, har fått för mig att han gillar lite lättare hästar som e lite kvicka?
Classic e ju av den lite tunga storhoppande modellen, men hoppas det går bra!

Vad jag kommer på så har jag inte sett honom på nån häst som liknar CH, kanske hon passar honom utmärkt? Vi får väl se! ;)

kopparberg skrev:
Öhhh???? :confused:
LITE mer än en ryttarmiss krävs det väl för att man ska önska livet ur ngn eller livslångt lidande?! Eller?!

Personligen tror jag inte han var ett dugg ledsen över att Goldika höll på att slå ihjäl sig. Inte som vilken annan ryttare som helst skulle vara. Tror inte han bryr sig ett skvatt som sina hästar...

Jag är inte insatt i den här skandalen på något vis, men ajg tycker det verkar konstigt att man är en ryttare och tävlings rider om man inte bryr sig om hästarna. Då man tjänar ju inte oftast stora pengar heller...

Carat skrev:
Varför måste de bästa svenska hästarna säljas?:crazy:

För många av svenskarna är inte sponsrade på något sätt, så när de får ett stort erbjudande i pengar genom att sälja sin häst så godtar de oftast det erbjudandet, för de behöver pengar.

Penny_Lane skrev:
*lånar en knapp*

När ni nu pratar skit om Mc Lain-Ward så kan ni väl ta med en kvinnliga svenska ryttarinnan som tog över en mkt fin svensk avelshingst som familjen ägde efter att en manlig svensk ryttare ridit denne häst i VM (för måååånga år sedan). Hur som helst ryttarinnan tog över hingsten klarade inte av den hoppade för höga klasser la hästen tokfel. Värre än Mc Lain-Ward gjorde med Goldika. Hästen slogsej krossade nått typ en armbåge. Stod på djursjukhuset i danmark tror jag i 3 eller 4 månader sedan fick dom ta bort den.

Hmm men de va såååå synd om henne. Att hon betedde sig som ett svin va de ingen som brydde sig om. :mad:

/Pennylane Försvarar ingen bara undrar..

Jag vet inte hur hon har betett sig, jag har bara hört tykten, sanna eller osanna vet jag dock inte men mig veteligen så har hon aldrig blivit varesig dömd eller avstängd så det gör en viss skillnad anser jag.

Nä hon slutade rida istället..:D Kanske lika bra de. Efter att ha kuskat runt i grannklubben som barn är man allt annat än imponerad..:smirk:

Långnos: Vart kommer dom pengarna ifrån då?? Folk som tycker om att se deras hästar lida?? Väx upp va..:smirk:

Penny_Lane skrev:
Långnos: Vart kommer dom pengarna ifrån då?? Folk som tycker om att se deras hästar lida?? Väx upp va..:smirk:

Nu vet jag inte hur Wards ekonomi ser ut, men många av toppryttarna i USA kommer från mycket förmögna familjer och är inte behov av sponsorspengar utan har egna.

Penny_Lane skrev:
hade inte schockemöle det oxå. Å så vitt jag vet är han fortfarande respekterad som hästtränare..:smirk:

Jo det var han som fick klä skott i den skandalen och han höll sig också borta ett tag. Har för mig att hans verksamhet tog otroligt mycket ekonomisk stryk av det avslöjandet och han hade länge problem med sponsorer efter det. Fick bevisa sig på nytt kan tänka:smirk:
Till hans försvar så har han inte till allmänt vetande tagit ett basebollträ och slagit sönder benen på sina hästar.

Apo

apocalypsen skrev:
Jo det var han som fick klä skott i den skandalen och han höll sig också borta ett tag. Har för mig att hans verksamhet tog otroligt mycket ekonomisk stryk av det avslöjandet och han hade länge problem med sponsorer efter det. Fick bevisa sig på nytt kan tänka:smirk:
Till hans försvar så har han inte till allmänt vetande tagit ett basebollträ och slagit sönder benen på sina hästar.

Apo

Inte heller stoppat badminton"bollar" i nosen på dem så de har kvävts.

Nä men de va hoppnign med steelbars, eltråd i bommarna. Elchocker i sporrarna med mera. De e väl nästan lika illa.

De där med att slå av häsnes framben med järnrör eller basebollträ vart väl vanligare förr när man ville ha en häst utdömd. Nu är det bara att ge den till en naiv liten småtjej med urringd tröjja så går det minst lika lätt att få den utdömt lagligt.. :smirk:

Snuffsan skrev:
Hallå!!! Så du ska bara få Goldika och Olinda ska bara få Tinkas Boy, men jag skulle betala dyrt för avkomman? Var blev rättvisetänkandet av? Va? Va?

*Ska snacka med Sverkers soptunna om det här*
Rättvisetänkandet?? Tror du jag och Kopaprberg tänker rättvisemärka våra hästar så kan du glömma det :D

Men vaddådå? Ska ni två plötsligt ta er samman och börja hoppa 1.60 banor då? :devil:

Snuffsan skrev:
Men vaddådå? Ska ni två plötsligt ta er samman och börja hoppa 1.60 banor då? :devil:

Tillsammans hoppar vi bra mycket högre än några fisiga 1.60 banor :p :banana: :p

När vi har avlat fram den radiostyrda hästen som hoppar snabba jämna språng, svänger på en halv femöring som dessutom kan ta hela trekombinationen i ett språng, dessutom är det jag som kommer hålla i radiosändaren när Kopparberg rider och hon när jag sitter på, du kommer inte i närheten för då kommer den börja betee som som en "mekanisk tjur" :D :p

Jag? Du tror väl inte jag tänker hoppa några 1.60? Det överlåter jag till nästa generation. Man är väl inte dum heller.:angel:

Ni kan inte dela på 1,60 och hoppa 80 cm vardera. Det gälls faktiskt inte.:devil:

Det stâr still i skallen nu....vem menar du

Beror på anledningen till att han slagit ihjäl ngn.
Är det i vinstsyfte, tex försäkringsbedrägeri, så hade jag utan att tveka sagt upp bekantskapen.

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 040
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA