Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Sv: Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Jo, det måste vara 2004. Hittade resultat här från WC finalen då det står att de blev uteslutna.

Undrar vart filmen säljs... Har bara från 2000, 2001 och 2003.

Varför önskar du honom ngt sådant? Han lär inte vara den första eller sista som lagt sin häst pladask i ett stort hinder.
Såg när det hände vill jag minnas och det var ju inte allt för vackert såklart..:crazy:
Men han var säkert ledsen för hästens skull, ingen vill väl sätta sin häst i klistret så, men ibland händer det.
Vad man förvånas över är kanske att man ställer upp i en WC-final när samarbetet kärvar (som det antagligen gjort efter som den kraschade nästa dag oxå)...

hugger knapp.....tror att det som de syftar på då de säger "det som mclain ward" och hans pappa sysslar med är att han i Aachen för x antal år sedan blev påkommen med att ha typ spikar i benskydden på sin häst....det har varit lite sådant runt honom o hans far....

Jo, jag vet, han har ju varit portförbjuden i Aachen fram tills i år också tror jag faktiskt. Han är ju inte alls min idol som du säkert förstår, men ibland så sågas det lite hej vilt här tycker jag. Inget alls mot kopparberg egentligen, jag menar ju att ingen sabbar för sin häst med flit sådär...
Men den där Ward verkar ju vara ett allmänt problembarn, så jag förstår att många inte gillar honom, Goldika passade ju dessutom Hassman väldigt bra.

monchestre skrev:
Jo, jag vet, han har ju varit portförbjuden i Aachen fram tills i år också tror jag faktiskt. Han är ju inte alls min idol som du säkert förstår, men ibland så sågas det lite hej vilt här tycker jag. Inget alls mot kopparberg egentligen, jag menar ju att ingen sabbar för sin häst med flit sådär...
Men den där Ward verkar ju vara ett allmänt problembarn, så jag förstår att många inte gillar honom, Goldika passade ju dessutom Hassman väldigt bra.

Vi får nästan ta å starta en Buke insamling igen, fast den summan som behövs kommer vi inte komma upp i... :crazy:

Har du nån bild på sånna benskydd? Låter hemskt! :cry:

Det kan vi nog fetglömma;)

Sorbe skrev:
Ville alla ha bort henne från honom eller vaddå?

Ja, var det inte nåt sånt? Äsch, är det ingen annan som kommer ihåg det? Jag har försökt att hitta något om det på google, men hade ingen tur alls.

Ward är skit och det va hans farsa ocksâ pâ sin tid

No är det väl inte bara det familje Ward har åkt dit för så att folk inte önskar dem någran framgång (och inte på en underbar häst som Goldikas bekostnad) ser jag inte alls som något märkligt.

Han själv har ju åkt dit för otillåten preparering av skydd på en tävling. Tydligen nubb eller dyl i senskydden.
Pappan har haft ihjäl hästar för att få ut på försäkringen. Och det är han dömd och straffad för.
Bla så tog han ihjäl hästarna med att slå benen av dem och att dra el till vattenkoppen! :cry:
Det är ju så horribelt att man inte förstår att sådant kan ske! :mad: :mad:

I det fallet kan man ju konstatera att det tyvärr nog är så att äpplet inte fallit så långt från päronträdet...

Öhhh???? :confused:
LITE mer än en ryttarmiss krävs det väl för att man ska önska livet ur ngn eller livslångt lidande?! Eller?!

Personligen tror jag inte han var ett dugg ledsen över att Goldika höll på att slå ihjäl sig. Inte som vilken annan ryttare som helst skulle vara. Tror inte han bryr sig ett skvatt som sina hästar...

Om jag gör som gotlänningen och vinner sisådär 45 mille, då ska köpa Goldika vara det första jag tänker försöka!
Vanligtvis brukar jag inte bry mig om när folk "tycker synd om", tycker oftast att det överdrivs rätt rejält.
Men dessa Ward, far och son, de får mig att se rött! :mad:

För några år sedan var det ju en italienare som sålde senskydd med nubb i på Scandinaviumtävlingarna! Det blev ju ett herrans liv! Vilket ju är både förståeligt och bra.
Hur blåst får man vara att försöka sälja ngt sådant grovt olagligt på en mässa?! :confused:

1000 ggr bättre trots att jag inte ens sett henne rida :) :smirk:

Ok, däär tycker vi nog lite olika du och jag...
Sedan visste jag inte att pappan hade använt så drastiska metoder för att få ut pengar på försäkringen, brrrr..
Observera då också att jag frågade varför du tyckte så...

Skärp dig din dåre! :rofl: :rofl:
Herregud, vi ska väl inte låta hästkraken komma från ett helsike till ett modell mindre dito?! :D
Jag tävlar ju med all rätt 1,20! 1,60 klasser vore som att plocka ner månen för mig!
Kunde väl låna ut henne och sedan glassa med att ha en åtråvärd avelsmärr! :angel:

Det var MKT snällt sagt! :bow:
Iofs så är jag ju inte elak mot ngn häst, men ngn så där jätteskicklig hoppryttare är jag ju inte! :o
Brukar titulera mig "halvtaskig medelmåtta".

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 040
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar