Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Sv: Hassmann nya ryttaren på Classic H!

Åh vad kul! :)
Hassman är en av mina favoritryttare med sitt mjuka, trevliga ridsätt!
Hoppas det kommer funka med Classic H! Tyvärr tycker jag hon är modell "slagskepp", hoppas han kan få henne funka!

Ja, inte för att det är en dålig häst men det är ingen Goldika precis. Hoppas iaf Hassmann får mkt glädje av henne. Gillar också Hassmanns ridning.

Han är ju mycket längre än Helena Persson (hoppas jag sa rätt nu! :crazy: ) som red henne tidigare, så jag tror att han kommer ha mycket mer kontroll över henne och kunna placera henne bättre.

Nu vill jag se hur det ser ut! Han får ta med henne i nån WC hoppning under vinterhalvåret! *håller tummarna!*

Veronica_A skrev:
Ja, inte för att det är en dålig häst men det är ingen Goldika precis. Hoppas iaf Hassmann får mkt glädje av henne. Gillar också Hassmanns ridning.

Glodika såg ut som en ponny ibland, speciellt i omhoppningarna när hon speedade på! :rofl:
Fast Toni såg ju rätt lång ut på henne ibland, så ser nog lite mer propitionerligt ut på Classic H. Aja. Strunt samma.

Föressten, vad hände med Goldika? Har för mig att jag såg nån annan ryttare rida henne för några veckor sen?!

Helena är rätt kort och den där hästen var öhm, mkt mkt speciell.
Ja e impad över att lilla helena klarade henne.
hon är ju väldigt späd oxå.

var det inte maclain ward som fick goldika och satte henne i skiten en hel del? har för mig jag såg en riktigt otäck crasch med dem.vem som rider nu har jag ingen aning om.
Hassman förkänar helt klart en ny bra häst!

Sorbe skrev:
Glodika såg ut som en ponny ibland, speciellt i omhoppningarna när hon speedade på!
Visst var han lång för henne, men vann det gjorde de! ;)

Föressten, vad hände med Goldika? Har för mig att jag såg nån annan ryttare rida henne för några veckor sen?!
Nej, hon är nog tyvärr fortfarande kvar hos McLain Ward. Googlade lite och ser att de har vunnit ngn klass så sent som 1 december.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har aldrig önskat ngn olycka förut, men när McLain-Ward kraschade med Goldika, då önskade jag att han hade skadat sig och blivit invalidiserad för livet! Med mkt smärta!
Vet att det är fel att önska sådant till ngn, och jag har aldrig gjort det förr.
Men håller man på med sådant som han och hans pappa, då har man liksom förverkat sitt människovärde tycker jag.

Arma, fina lilla häst Goldika! :cry:

Åhh, vad kul :banana:
jag tror att det kan bli riktigt bra, hassman är ju inte nån dålig ryttare precis ;)

:eek: då måste de hålla på med riktiga elakheter om du tycker så :confused:

men inte blev man glad precis när man såg det...

kopparberg skrev:
Jag har aldrig önskat ngn olycka förut, men när McLain-Ward kraschade med Goldika, då önskade jag att han hade skadat sig och blivit invalidiserad för livet! Med mkt smärta!
Vet att det är fel att önska sådant till ngn, och jag har aldrig gjort det förr.
Men håller man på med sådant som han och hans pappa, då har man liksom förverkat sitt människovärde tycker jag.

Arma, fina lilla häst Goldika! :cry:

Finns det några bilder, eller nån filmsnutt från händelsen? Vad var det som hände? När hände det?
Jag KANSKE har sett det, men är inte säker.

om det är samma sak som jag tänker på la han Goldika (och sig själv...) rakt in i en stor trippelbarr så bommarna flög :crazy:

Jag har för mig att jag läste att Malin Baryards sponsor ville köpa Goldika till Malin. Tror det var nån gång efter förra WC-finalen då goldika kraschade.
Är dock inte helt säker, men det verkar ju inte ha blivit något av det ändå.

Sökte på google och hittade detta:
"... Goldika till Baryard? (2004-04-28 00:01) Malin Baryard kan få en ny häst, om Philippe
Huber får som han vill. Det är Malins schweiziska hästägare. ... "

Sidan ville inte fungera, så jag kopierar in det som stog på google.

Senast ändrad:

Oj! Vilket år var det där hände? Kanske man ser det på den filmen från WC finalen?!

Vet faktiskt inte vilket år det var, men jag skulle gissa på att det var förra året, 04 alltså eftersom artikeln är skriven strax efter den finalen!:)

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 040
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 358
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar