Hårbehandlingar under graviditet?

boccia

Trådstartare
Hur är det med det? Jag syftar mest på permanent och/eller blekning.
Har för mig att jag läst någonstans att permanentvätskan kan skada håret, men hur är det med barnet? Det är ju en hel del lukter och onyttiga ämnen i både permanentvtskan och blonderingsmedlet...:crazy:

Är det safe att göra någon sådan hårbehandling (med tanke i första hand på barnet) eller ska man avstå??

*vill bli vårfin*
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Haha du ska väl inte dricka produkterna heller;) Skämtar bara! men jag är helt säker på att om du gör en permanent/blekning eller två på en hel graviditet så påverkar det inte barnet det minsta!! Däremot kanske inte det är så bra för ditt hår :crazy: En del får ju ruskigt märklig hårkvalite under graviditeten och att spä på med dessa behandlingar kanske blir för mycket men det märker du väl:p
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Det finns inga belägg för att de kemikalier som används vid permanent skulle vara skadliga för barnet, även om vissa hävdar det. Däremot får du vara beredd på att håret kan reagera annorlunda när du är gravid pga hormonerna, t.e.x. krulligt istället för lockigt. ;)

Ang färgning, för många år sedan innehöll hårfärg kemikalier som kunde vara skadliga, tex formaldehud. Men det finns inte längre. en ingrediens som dom säger man ska undvika är: stenkolstjära, eftersom det sägs vara canserframkallande. Även vid hårfärgning kan håret reagera annorlunda pga hormonerna, du kan få annan färg än vad du tänkt dig ;)
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Jag är ju nu i v 33, och mitt hår har inte ändrat sig i kvalité alls under graviditeten så det är jag inte orolig över. Jag tänkte mest på att det kanske inte är så nyttigt om jag andas in alla dessa kemikalieångor. (men det känns smidigare att hinna fixa håret nu, INNAN lill*n är född, då kommer jag ju inte ha tid att sitta hos frissan)
har funderingar mest på slingblekning, men eventuellt kanske jag testar en permanent...
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Jag har blekt slingor flera gånger under graviditeten o tror inte det kan vara skadligt. Men bra ventilation är ju trevligt oavsett för annars kan det ju vara lite äckligt att andas in.
Mitt hår har inte ändrat sig nåt heller..!
Bra göra sig i ordning innan ja! Har precis fixat håret och är i v.35 + 2 så jag hinner kanske få göra det ytterligare en gång...ibland klaffar det inte perfekt som man tänkt sig! :)
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Jag har färgat håret under hela graviditeten och det gick bra eftersom jag inte drack hårfärgen-----*skämt åsidå*----

Det där med lukten tror jag inte är nån fara, då skulle det ju antagligen ha varit något fel på min unge ju.
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Min syrra fick grönt hår när hon blekte det när hon va gravid.. Hormonerna Härjade lite o ja skrattade. Haha :banana:
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Kör på, men var berädd på att resultatet inte blir som du vill p.ga hormoner som spökar.

Jag blonderade slingor i mitt hår och de var precis som vanligt.

En släkting till sambon (min frissör) har egen salong och hon jobbade som vanligt med allt vad frisörer gör tills hennes rygg inte pallade längre, och deras dotter är helt normal.

När hon klippte mig när jag var i v.20 så borstade hon mitt hår och sa "du kommer få en pojke" hon hade märkt stor skillnad på alla hennes gravida kunder om de vänta pojke eller flicka!
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Kör på är mitt "råd" - det skulle jag göra! Men du kan ju berätta för din frisör om dina funderingar hon kanske har olika blekmedel och kan välja ett så skonsamt/ångfritt som möjligt!!:idea:
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Ska inte vara farligt att färga håret, det är inget man gör jämt & ständigt.
Däremot utsätts ju frisörer för mer kemikalier genom sitt yrke & det är påvisat genom studier att frisörer, enligt statistik har barn med olika problematik,tex missbildningar & utvecklingsstörningar.
Fast vad som orkat detta osv gick de inte in på i artikeln.
Skulle dock bara färga eller helst tona håret, absolut inte bleka det.
 
Sv: Hårbehandlingar under graviditet?

Ska inte vara farligt att färga håret, det är inget man gör jämt & ständigt.
Däremot utsätts ju frisörer för mer kemikalier genom sitt yrke & det är påvisat genom studier att frisörer, enligt statistik har barn med olika problematik,tex missbildningar & utvecklingsstörningar.
Fast vad som orkat detta osv gick de inte in på i artikeln.
Skulle dock bara färga eller helst tona håret, absolut inte bleka det.

Toning sitter tyvärr bara kvar i MAX en vecka i mitt hår :( (även frisörtoning). Ska jag göra någoot så blir det slingblekning, men ska prata med ett par frisörer först...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 118
Senast: Emtherlia
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 302
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 544
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp