Jag tyckte tråden var kul och har ruvat på frågan några dagar nu. Men nej... jag har svårt att komma på något som jag inte gjort men de flesta andra har. Det mesta har nog faktiskt provats på, plus en del som få eller kanske rent av ingen annan har gjort. Sett ur det perspektivet har jag haft väldigt mycket kul i livet hittills, inte så att jag jagat upplevelser eller tänjt gränser - men alltid varit närmast patologiskt nyfiken, alltid velat se vad som finns bakom nästa krök. Och den egenskapen har inte avtagit med åldern.
Vilket i sig kan vara litet problematiskt, existensiellt. För något som åldern
har medfört är ökande insikt om den egna förgängligheten, om att man bara har
en åktur, om att bäst-före-datumet oundvikligen närmar sig. Även om det inte borde vara väldigt nära ännu. Och hos många äldre och äldre-äldre vänner och släktingar har jag uppfattat en mättnad, en avtagande nyfikenhet, en känsla av att det räcker och är bra nu, man är nöjd och kanske rent av tillfreds med att så småningom tacka för sig. Den känslan tänker jag att det skulle vara så otroligt skönt att få lov att landa i, när det börjar dra ihop sig. Men jag tror inte att det kommer att hända, jag kommer nog att fortsätta vara nyfiken in i det sista och vilja uppleva bara liiitet till... och det känns litet ångestladdat.
Men perspektivet kan naturligtvis hinna ändras, även om det känns osannolikt just nu.