Haha jag gav mig själv ett löfte för många år sedan att jag aldrig mer skulle börja en serie som inte var avslutad. Wheel of times och Game of Thrones. Båda slutade jag läsa då jag började inse att inget slut skulle komma och de började falla isär. Jag har fortfarande inte läst sista boken i Wheel of times -delvis för att jag började avsky serien när jag slutade läsa denJag håller med dig, jag tycker också att böckerna började smita iväg och att det började ses som en totalt omöjlig utmaning att knyta ihop dem till sist - särskilt utan att tappa läsaren på vägen... men hoppet är det sista som dör sägs det ju. Har jag väntat såhär länge kan jag vänta något år till innan jag ser färdigt serien också.
Jag får fortfarande rysningar om jag upptäcker att det verkar vara fler än 3-4 böcker i en serie.
Ändå startade jag fantastiska och otroliga the Kencyrath av P.G Hodgell. Som startades på 80-talet och jag har sista boken nu, kom för ngt år sedan (borde våga mig på den snart, men författare är ofta otäckt dåliga på att sy ihop). Den slår självklart båda ovan, så långt.