Jag pratade inte om den här relationen specifikt, utan ville bara belysa att en polyrelation inte behöver innebära flera kärlekspartners, bara flera partners.Ok, jag förstår. Jag känner nog mest en lätt allergi mot att nödvändigtvis etikettera allt. Jag kan inte se att polysexuell är ett begrepp som riktigt behövs. För mig bryter de här personerna helt enkelt mot tvåsamhetsnormen och den är ju bara en konstruktion, olyckligtvis en förfärligt stark sådan. Men att hitta på ett ord för det och förknippa det med att leva så för att vara lyckliga, då gör man det till ett slags läggning, ett inre driv. Medan jag bara ser det som ett brott mot en trång norm, att de här människorna (under förutsättning att alla vet och samtycker) hittat ett bra sätt att undvika att bara en person ska fylla alla ens behov.
Men hur som, i det här fallet tror jag att man gör mannen en tjänst om man kallar honom poly. Han hade ett förhållande med en kvinna, det tog slut, de fortsatte ligga, han träffade ts, de började ligga, och först efter tre månader berättade han om kvinna nummer ett. Vars träffar, som du själv säger, han ljuger om. För mig är det bara en slöfock som hittat ett bekvämt sätt att få ligga utan krav.
Vad den här mannen sysslar med har jag ingen aning om.