här gör mig bara så j**** förbannad!!

Sv: här gör mig bara så j**** förbannad!!

Fruktansvärt :mad:

... försökte skriva nåt, men det finns inte ord för allt jag känner...

Om ni söker på YouTube så finns det en film om hunden... Helt sjukt, jag började gråta när jag såg den... Stackars hund

det jag blir mest förbannad över är att människan som tagit sig an denna hunden framställs som heroisk i artikeln:eek:

Ja jag har tappat talförmågan.

Precis, GUD vad snäll hon är, som räddar den lilla männsikan (förlåt, hunden)

Varför inte låta naturen ha sin gång... Det finns säkert en anledning till att resten av kullen dog.. Troligen hade väl dom också en massa skumma missbildningar.

Människan är egoistisk!

Fy fan va tragiskt!!!
Man upphör aldrig att förvånas över människans natur:crazy:

Fy man blir bara så arg!!!
Visst att hon är glad och viftar på ssvansen osv.. Men som nån sa.. Varför inte låta naturen ha sin gång?
Hennes höfter kommer nog att slitas fortare än andra hundars..

Höfterna är enligt filmen kollade och helt OK.

Filisoferar!!

Varför blir man så illa berörd? För att man är van vid att hundar ska ha 4 ben? Många reagerar även då hundar fått ett ben amputerat, men ändå i stort sett rör sig som 4-beningar.
Tål vi inte att se det som är "onaturligt" eller inte stämmer enligt vårt sätt att se det?

Hur ser man då på enbeta människor? Eller nollbenta?? Eller människor med ännu gravare handikapp? Får människan se ut/vara hur som helst, medan inga djur får det?

Tänker på mina hundar jag haft genom åren...
Om någon av dom fått ett fel som betytt döden eller amputera ett ben- så hade jag tveklöst valt amputation.
Om någon av dem fått ett fel som betytt döden eller dubbelamputation- så hade jag valt döden. Men efter att ha sett den här filmen är jag inte lika säker längre.
Kan man erbjuda hunden ett fullgott liv, även om den är förhindrad att leva det som en fellös hund? Det är frågan jag ställer mig.

LIA

ja de hade kollats nu.. Men hur gammal är hunden? det tar ju mer på höfterna eftersom hon använder enbart bakbenen...

Det tar förmodligen mer på höfterna, men varför inte ta det problemet när det kommer? Om man har en hund med D på ad/hd kommer den förmodligen få ledproblem tidigare än en hund med B, men inte avlivar vi för nåt som ännu inte hänt! (möjligen dåligt exempel, men nån kanske fattar poängen).

Tycker LIAs inlägg är en smula tänkvärt. Som jag brukar tänka; verkar djuret vilja leva & är levnadsglatt..?

Fast jag tycker att själva räddingsaktionen, inte det faktum att hunden lever och mår bra idag är hemsk.

Jag tycker ändå att man måste tänka på vad djuret kan tänkas utsättas för innan man sätter igång räddningsaktionen. Vi kan för all del sondmata alla valpar med gomspalt (de lider säkert inte nämnvärt av det när de väl vant sig vid att få en slang nerkörd i halsen) och operera dem när de blivit tillräckligt stora för det, men det gör vi inte för vi tänker oss att det obehag/lidande vi utsätter dem för är onödigt och sådant ska iaf vi i Sverige skydda djur från.

När det gäller djur anser jag inte att vi kan vara efterkloka utan vi måste tänka efter före och att rädda en hund som denna... ja, vi vet faktiskt inte vad hunden har utstått för att komma dit den är idag. Vi ser vara slutresultatet, inte resan dit och enligt mig är resan dit förbannat viktig.

Vi ser vara slutresultatet, inte resan dit och enligt mig är resan dit förbannat viktig.

Eftersom vi inte ser resan dit kan vi knappast heller utgå från att den var ett helvete väl :confused:
Klart resan dit är viktig. Men man ska väl ha i minnet att den föddes utan bra framben & inte hade 2 normala som den gick på från början..
Har sett en hamster med 2 bakben & 2 halva framben som fixade allt som de friska syskonen gjorde- han klättrade t.o.m. på gallret i buren & sprang i hjulet osv. Hur glad & pigg som helst. Vad jag vill komma till är att både djur & människor klarar att fixa en hel del, det är skillnad på om problemet plötsligt uppstår efter flera års liv.

Är kluven i det aktuella fallet, absolut, bara funderar lite.

Nej, vi kan inte utgå från att det varit illa men jag menar att ägarna har en skyldighet att vidta försiktighetsprincipen men de kanske aldrig tänkte tanke att denna hund skulle kunna utsättas för lidande pga. sin anatomi...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Synd att mina fördomar om den här människan hade rätt...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 668
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka