Sv: Här är er egna tråd:jag ska ha snitt
Nej, jag har ju inget att jämföra med, såklart inte. Och jag tror att vilket snitt som helst gör mer ont (Efteråt då) än vad en komplikationsfri vaginal förlossning gör. Vilket ju är att sträva efter, anser jag. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv som på kvällen när Sebastian hade fötts, och så ont tvivlar jag på att det gör för dom med helt normala förlossningar. Det kändes ungefär som om någon försökte slita upp mitt sår med en slö kniv, dom första 8 timmarna efter operationen ungefär.
Trots det så var snittet en väldigt positiv upplevelse för mig, för jag slapp gå igenom en väntetid med mycket stress för att gå över tiden etc. En stress som åt upp mig verkligen. Att behöva må så psykiskt dåligt en dag extra kändes outhärdligt. Senn fanns det fler anledningar, som jag valt att inte skriva ut här eftersom dom känns privata. Men jag hade inte klarat en vaginal förlossning, det kan jag (tyvärr) säga. Jag lär inte klara av det i framtiden heller, men jag hoppas på det. Så att jag får prova på båda sätten, liksom. Och slippa smärtan som infinner sig efter ett snitt.
MEN, jag förstår dom som väljer ett snitt. Kanske för att jag fick möjligheten att göra det, eller kanske för att jag är sådan av naturen, att alla ska få välja själva.