Tror han är lite naiv. Han har en dumsnäll inställning till mycket, så att han skulle säga det av elakhet tror jag inte. Men han fattar definitivt inte grejen med att mina djur inte är mina ägodelar, de är älskade familjemedlemmar för mig. Det är alltid svårt att likställa (eller ja, likställa kanske är fel ord)husdjur med barn, speciellt när det handlar om någon som är barnlös versus någon som HAR barn.
Han fattar helt enkelt inte det som att hans barn FÖRSÖKER skada min katt, men när jag upprepar att "katten är stressad, den vill inte, den mår dåligt" och barnen inte slutar jaga den, ja, då är det ju någon kabel som inte är rätt ansluten i hjärnkontoret på dem, eller så förstår de inte (deras mamma har en chiuaua med närmast hjärndött temperament som de får slita och släpa på hur mycket de vill utan att nåt egentligen händer, så det kan vara att de är vanan trogen) och då vill jag att han går in och förklarar att katten djävlar kan avlida i en hjärtattack om de inte slutar på momangen.
Men han ser inte gråtonerna, och det gör det svårt för mig att få honom att fatta.