Du tänker dig alltså en lya med åtminstone Mirtai och Lobelia?
Vi har ju chansen att få ut bägge
Inte förrän igår fick jag egentligen upp ögonen för
Lobelia och det var när din out of the blue röst kom - jag har också läst igenom den konversationen och kan inte annat än hålla med dig - det hade varirt najs med lite teorier - i mitt teoriinlägg så reagerade ju jag också på att hon i stort sett bara teoriat om Paddi men egentligen inte satt henne åt ngt håll. Hon känns helt klart skum. Jag tror du kan ha rätt om henne.
Mirtai är jag skeptisk till och håller med dig om tankarna på henne som möjlig fårulv - hon känns också ulvig inte minst med avseende på att hon nappade på Paddis bete. Jag tänker in ytterligare en annan variant och det är att hon gissat sig in i lyan och även här går jag lite på Paddis tankar om den perfekta raden som bogus. Skum är hon i allafall helt klart.
Även
bsf - finns med på min radar hela tiden, men just nu så känns de två ovan som bättre kandidater. En helt klar runner up - men hur många kan det finnas i lyan egentligen? Jag har inte ändrat mig om henne sedan igår
gabby_ossi är extremt osynlig, jag har supersvårt att få något grepp om henne. Jag har inget att tillägga förutom det jag skrev igår, hade ju gärna sett lite mer egna tankar. Kan hon möjligen vara en Edith som INTE gissat sig in i lyan och inte har en aning om nånting och är rädd att rösta ut en "kollega"? Känns lite så för mig. Hon är i allafall inte allra högst på ulvalistan.
Ileo - pliiiis kom med lite teorier och inte bara magkänsla. Detta är en som jag kanske ändå tror kan vara en nybörjar god utan information. Neutral och om någon skulle kunna vara god av alla de andra så är det hon.
hedinn - delfin - samma sak som med gabby och Ileo - kan vara precis vad som helst, men inte så högt på min lista att hon kommer att förtjäna en röst i allafall
habina - tror jag är god - behöver jag säga mer?
Som flera av er vet så kommer min veterinär-kusin på besök och ska undersöka min älskade lilla underbara tappra sjuka hund. Så jag kommer inte komma in något mer tror jag.
Så all in all. Har vi tur kan vi få ut två idag! Och idag gör jag såhär
cirkus röstar på Lobelia
Hon har hållit sig väldigt diskret - och när Habina igår vädjar om teorier kommer yadayada. Dessutom säger hennes röstningar i stort sett ingenting. Tror helt enkelt att hon har smugit med.