Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker hon beter sig som hon brukar när hon är god, gräver och letar och kommer med teorier som är vettiga. Men jag kommer ärligt talat inte ens ihåg när hon var ond senast. :o

Jag känner mig alldeles för ringrostig/korkad för lek just nu. :banghead:

Ok, jag tycker inte alls hon beter sig som när hon är god men har också dålig koll på hur hon beter sig som ond. Jag tycker hon sprider mycket misstankar på väldigt lösa grunder. Både det jag reagerade på igår med hennes röst och sen hur hon fortsatte under kvällen.

Ok, jag tycker inte alls hon beter sig som när hon är god men har också dålig koll på hur hon beter sig som ond. Jag tycker hon sprider mycket misstankar på väldigt lösa grunder. Både det jag reagerade på igår med hennes röst och sen hur hon fortsatte under kvällen.
Ja jag fattade det redan igår att du tyckte hon var skum
Men utöver henne vilka andra tror du kan vara onda/goda och varför?
:)

Ja jag fattade det redan igår att du tyckte hon var skum
Men utöver henne vilka andra tror du kan vara onda/goda och varför?

Alltså igår när jag röstade tyckte jag inte att hon var SÅ skum, jag hade inte vågat lägga en avgörande röst på henne då. Men som hon fortsatte under kvällen tycker jag att det skaver. Hon brukar bygga upp sina teorier bättre tycker jag.

I övrigt har jag tyvärr noll koll. Jag trodde på Hedinn som god och av nån underlig anledning tror jag på dig som god ;).

Fio och LenaH fick jag känslan av igår att de var i lyan tillsammans, fios uppmaning idag att goda ska samla sina röster tycker jag känns lite sådär men det kan bero på att jag körde den i förra leken som ond :o. Jag vet dock att även goda kör med det ibland.

Sen finns det ett gäng jag tycker smyger med, antingen helt oskyldigt pga tidsbrist eller för att inte dra uppmärksamhet.

Har hittat leken, återkommer imorgon.

Jag har haft dåligt med tid idag, men nu har jag hunnit läsa igenom leken.

Jag måste säga att jag reagerar lite på Bathearts resonemang:

Det är väl bra att folk berättar när de har ont om tid, varesig de har dubbelnick eller ej?
Ont om tid lär dessutom drabba de flesta vid någon tidpunkt, så skulle det anses som misstänkt att skriva det så får vi rösta ut bra mycket fler än den där tredjedelen onda, vilket väl ingen god kan vilja? :p

Derring-Do röstar på Batheart

Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte skrivit något, planen var att jag skulle ha gott om tid ikväll, men det kom annat emellan. Nu har jag precis hunnit skumma igenom leken och ska försöka skriva något.
Vill @quarter4ever rösta ut mig för brist på aktivitet så har jag väl iofs förtjänat det, men det vore ju bättre att rösta ut en ulv. ;)

Nu har jag inte hunnit gå tillbaka och kolla saker, men lite snabbt skrivet från minnet:

Ferrari - Har inte skrivit något jag reagerat på, verkar typ vettig
fio - kör vanlig fio-style
Giraffen - Ähm, har nog skrrivit något? Inget som fastnat.
Habina - Har på något sätt verkat skummare än vanligt? Eller så är det bara jag som skumläser?
Hedinn - Tror hennes röständringar inte säger så mycket om hennes roll, hon har väl gjort liknande förr? Vet inte vad jag ska tro om felposterna. Inte om batheart-teorin heller...
Helium - Vet jag att jag hade en tanke om igår, men den anteckningen har jag inte här. :banghead::banghead::banghead: Inget som fastnat idag.
Itwasnotmeguys - Skrivit nån lite rörig teori om fårulven, jag har inte riktigt hängt med där
LenaH - reagerar på ovanstående teori, skrivit vettiga tankar, men det gör hon väl alltid
Lenis - har varit i blåsväder för att hon läst/skrivit slarvigt.
Niyama - Verkar (som alltid) vettig
Petroleum - eh, har nog skrivit något som jag inte lagt på minnet
quarter4ever - vill rösta ut mig för att jag inte hunnit skriva (kommer du ihåg hur bra det gick när du var min onda tvilling :devil:), borde hon inte kunnat hitta nåt bättre? (Jag skrev faktiskt att jag har ont om tid när jag anmälde mig :p)

Och ur det här ska jag få ihop en röst :crazy::banghead:

Gah, jag känner egentligen inte att jag har några vettiga teorier om någon, men det får bli såhär: Mitt intryck från min ytterst översiktliga genomläsning är att Habina känns lite skum i hur hon hoppar mellan teorier?
Derring-Do röstar på Habina

Eller så är det sjysst, så den stressade stackaren kan ta det lugnt sen. :idea: Men det är ju bättre för leken att basera rösterna på (upplevd) ondska mer än tidsbrist. Och ulvarna kanske är snälla och käkar mig inatt. :idea::D Om inte så bör jag iallafall (peppar peppar) ha mer lektid imorgon.

Jag ska läsa hela leken ordentligt så fort jag hinner, och lovar att bidra mer än igår, men det här har jag svårt att lämna oemotsagt.

Rösten på mig verkar bygga på att a) jag har haft dålig aktivitet (Ja, jag vet, men det beror på yttre omständigheter) och b) att Helium inte röstade på mig. Alltså, om jag nu skulle vara skum för att Helium inte röstat på mig så förutsätter det väl både att Helium är ond (rösta där då?) och att den eventuellt onda Helium inte hellre ville få ut en aktivt grävande q än en DD som inte hunnit bidra med så mycket och därför varit ganska ofarlig. Sammantaget tycker jag det är konstigt resonerat av petroleum, och lite känns det som att försöka komma undan med att rösta på någon som förhoppningsvis inte har tid att protestera.

Nu har jag gått igenom alla DD ´s inlägg vilket var hela 7 st. Mest svammel faktiskt och finns inget att ta på överhuvudtaget , Mkt snack om ulvar och onda och hade det funnits en ond utanför lyan så hade jag trott att det var DD faktiskt för det skulle vara så uppenbart att inte ens någon skulle misstänka henne bara för det , så jag undrar om det är en täckmantel helt enkelt ?

Den enda vettiga teorin som DD har kommit med är ett försvar av sig själv när det kom in en röst, nej jag tycker teorierna är väldigt svaga och helt klart har DD legat under radarn här.. . Jag reagerar även på DDs röst på Habina igår med tanke på DDs egna svammelteorier genom leken.

Gah, jag känner egentligen inte att jag har några vettiga teorier om någon, men det får bli såhär: Mitt intryck från min ytterst översiktliga genomläsning är att Habina känns lite skum i hur hon hoppar mellan teorier?
Derring-Do röstar på Habina

Med ovanstående teorier så fio röstar på Derring- Do

Senast ändrad:
Sedan tycker jag att LenaH har tuggat sig igenom leken på ett typiskt sätt när hon är god, så jag vill gärna tro att hon är god.

Hm, hade det funnits en ond utanför lyan hade jag trott att det var Habina och att LenaH var i lyan. Just att Habina verkar lita så på LenaH gör mig skeptisk även till Habina. Inte nödvändigtvis som kollega till LenaH utan att det som ulv är praktiskt att låta LenaH (om hon är god) peka ut onda hur fel det än är (jag vet :o).

(Skulle egentligen ha citerat mer av inlägget men det finns ju en länkpil.)

Jag förstår inte riktigt misstankarna mot DD. Jag har som fio också läst igenom hennes inlägg. Jag tycker bara det ser ut som hon verkligen har tidsbrist och att det inte säger något om hennes roll.

Det kan absolut betyda något att Helium valde att inte rösta där. Men jag tycker nog ändå att det är för lite att gå på även om det skulle visa sig att Helium är ond.

Jag hoppa vi får se mer av DD idag :)

Jag förstår inte riktigt misstankarna mot DD. Jag har som fio också läst igenom hennes inlägg. Jag tycker bara det ser ut som hon verkligen har tidsbrist och att det inte säger något om hennes roll.

Det kan absolut betyda något att Helium valde att inte rösta där. Men jag tycker nog ändå att det är för lite att gå på även om det skulle visa sig att Helium är ond.

Andra tankar än så?

Två röster på DD redan. Det gör mig nojig men jag tror också att lyan blev lite klarare. Och jag tror LenaH ingår i den, baserat på att hon sprider misstankar alldeles för lättvindigt, inte vill svara på frågor om det och dessutom hennes och fios konversation får mig att ana att de kan vara i lyan tillsammans. Utöver det fios uppmaning om att samla rösterna. Funderar dock på om fio hakat på en god mot en god. Kommer inte ha så mycket ork för leken tyvärr, men misstankarna mot LenaH är de starkaste.

Niyama röstar på LenaH

Det tyckte jag oxå först, att det bara var tidsbrist alltså. Men jag ska iväg nu och kommer bara hinna in en kort sväng innan DL innan jag ska iväg och jobba.

Om någon har något annat bättre förslag så är jag beredd att ändra min röst.. Jag hoppas oxå att få se mer av DD idag men hittills har hon bara skrivit att hon ska skriva mer inte skrivit mer så , njae hon är fortfarande nr 1 på min misstänkte lista !

Det tyckte jag oxå först, att det bara var tidsbrist alltså. Men jag ska iväg nu och kommer bara hinna in en kort sväng innan DL innan jag ska iväg och jobba.

Om någon har något annat bättre förslag så är jag beredd att ändra min röst.. Jag hoppas oxå att få se mer av DD idag men hittills har hon bara skrivit att hon ska skriva mer inte skrivit mer så , njae hon är fortfarande nr 1 på min misstänkte lista !

jag grunnar på hur du ser på petroleum? Som också lagt sin röst på DD?
Inga tankar om det?

Två röster på DD redan. Det gör mig nojig men jag tror också att lyan blev lite klarare. Och jag tror LenaH ingår i den, baserat på att hon sprider misstankar alldeles för lättvindigt, inte vill svara på frågor om det och dessutom hennes och fios konversation får mig att ana att de kan vara i lyan tillsammans. Utöver det fios uppmaning om att samla rösterna. Funderar dock på om fio hakat på en god mot en god. Kommer inte ha så mycket ork för leken tyvärr, men misstankarna mot LenaH är de starkaste.

Niyama röstar på LenaH

Vilka konversationer mellan mig och LenaH syftar du på då? Vad är lyaaktigt med det?

Efter att ena kaninen bet min dotter i ansiktet idag så är jag kanske inte aktiv förräns ikväll när jag fått lämnat av kaninen till en väninna. Kan inte ha djur som oprovocerat biter mina små :(. Skriv inte för mycket så jag hinner läsa ikapp innan DL!

jag grunnar på hur du ser på petroleum? Som också lagt sin röst på DD?
Inga tankar om det?

Jag känner att jag behöva fatta om det är ett dubbelnick eller ej och att det är avgörande om det är en god eller ond. Som det känns nu är jag inte helt säker. Är det bara en anonym känns det väldigt misstänkt tycker jag att skriva så lite och fåordigt. Är det ett dubbelnick är det inte mer misstänkt än andra dubbelnick som inte skriver så mkt.

Vilka konversationer mellan mig och LenaH syftar du på då? Vad är lyaaktigt med det?

Det jag reagerade mest på var att hon nämnde dig utan nån som helst teori utan bara "har hon joinat the dark side?". Alltså det kändes som att hon ville ta upp dig och misstänka dig lite lagom. Det var något mer men jag orkar inte leta upp det just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar