Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig stressad och off, jag måste rösta nu för kommer inte hinna vara online något mer efter rösten, vilket känns jobbigt.
Lenis, LenaH, Niyama, Iwnmg och DD är de spelar som finns i mitt huvud. Övriga är liksom ett blurr där jag måste gå tillbaka och läsa igenom och jag kommer inte hinna det nu.
Alltså känns det som att jag vill rösta på någon i gruppen ovan. Iwnmg känns ju som att den allmäna uppfattningen är att hon är god sedan Q dog. LenaH tja hittar ju inget som tyder på ondhet men det behöver ju inte betyda att det inte finns där. Dock verkar hon ju mer troligt god känner jag.
Av Lenis, Niyama och DD så tycker jag att Iwnmg hade en rilmig teori tidigare.
Att varför röstade inte helium på DD om DD hade varit god? Iwnmg såg en koppling mellan Lenis och helium.
Niyama vet jag inte var jag har, jag tycker hon är ungefär som vanligt och jag brukar kunna bli lurad.
Eftersom DD inte har så mycket aktivitet heller och jag misstänker både hon och Lenis, så väljer jag att rösta på DD.

petroleum röstar på Derring-Do

Rena spekulationer (så ingen får för sig något annat)
Undrar om ulvarna vill ha psykopaten utröstad idag? Ffa om det nu står 6-5 ?
Bara så ingen glömmer bort det under dagen

1. Artline - bybo
  2. Batheart - vampyr
  3. bumpo/fio2
  4. Derring-Do
  5. Ferrari
  6. fio - lösmynt spion
  7. Giraffen
  8. Habina -bäst
  9. Hedinn - bybo
  10. Helium
  11. Itwasnotmeguys
  12. LenaH
  13. Lenis
  14. Niyama
  15. Petroleum
  16. quarter4ever - bybo
Ser jag på den här listan så känns det mest som att uteslutningsmetoden skulle vara bästa lösningen. Jag menar, några på den här listan måste ju vara ulvar. Jag vill tro att Itwasnotmeguys är god, baserat på hur hon skriver påminner hon om en annan spelare som var god, så henne lägger jag åt sidan. Sedan tycker jag att LenaH har tuggat sig igenom leken på ett typiskt sätt när hon är god, så jag vill gärna tro att hon är god.

Det lämnar kvar fio2 (som jag börjar bli osäker kring), Derring-Do (som jag nämnt innan att jag börjar bli misstänksam emot), Ferrari (eh?), Giraffen (som jag verkligen inte fått grepp om), Helium (som LenaH var misstänksam mot, så då kanske jag också borde vara det), Lenis (som jag vacklar kring), Niyama (som jag tycker spelar som hon brukar, men där något gnager) och Petroleum (som jag listat ut vem det är, men absolut inte huruvida hon är god eller ond).

Hurra så bra det (inte) gick att få fram någonting. :meh: :down: Får nog försöka läsa igenom leken igen ikväll, har inget dumt BSF att slösa tid på då. :p

Rena spekulationer (så ingen får för sig något annat)
Undrar om ulvarna vill ha psykopaten utröstad idag? Ffa om det nu står 6-5 ?
Bara så ingen glömmer bort det under dagen

Så länge inte ulvarna missar något käk så kommer väl situationen vara densamma varje dag även om det röstas ut en ulv dagligen om det nu står 6-5? Om en God röstas ut idag så kommer ju ulvarna vinna om det blir ett lyckat käk i morgon så de gäller väl verkligen att Goda kan samla ihop sina röster idag!

Så länge inte ulvarna missar något käk så kommer väl situationen vara densamma varje dag även om det röstas ut en ulv dagligen om det nu står 6-5? Om en God röstas ut idag så kommer ju ulvarna vinna om det blir ett lyckat käk i morgon så de gäller väl verkligen att Goda kan samla ihop sina röster idag!
Det är sant

Jag ska läsa hela leken ordentligt så fort jag hinner, och lovar att bidra mer än igår, men det här har jag svårt att lämna oemotsagt.
Jag känner mig stressad och off, jag måste rösta nu för kommer inte hinna vara online något mer efter rösten, vilket känns jobbigt.
Lenis, LenaH, Niyama, Iwnmg och DD är de spelar som finns i mitt huvud. Övriga är liksom ett blurr där jag måste gå tillbaka och läsa igenom och jag kommer inte hinna det nu.
Alltså känns det som att jag vill rösta på någon i gruppen ovan. Iwnmg känns ju som att den allmäna uppfattningen är att hon är god sedan Q dog. LenaH tja hittar ju inget som tyder på ondhet men det behöver ju inte betyda att det inte finns där. Dock verkar hon ju mer troligt god känner jag.
Av Lenis, Niyama och DD så tycker jag att Iwnmg hade en rilmig teori tidigare.
Att varför röstade inte helium på DD om DD hade varit god? Iwnmg såg en koppling mellan Lenis och helium.
Niyama vet jag inte var jag har, jag tycker hon är ungefär som vanligt och jag brukar kunna bli lurad.
Eftersom DD inte har så mycket aktivitet heller och jag misstänker både hon och Lenis, så väljer jag att rösta på DD.

petroleum röstar på Derring-Do
Rösten på mig verkar bygga på att a) jag har haft dålig aktivitet (Ja, jag vet, men det beror på yttre omständigheter) och b) att Helium inte röstade på mig. Alltså, om jag nu skulle vara skum för att Helium inte röstat på mig så förutsätter det väl både att Helium är ond (rösta där då?) och att den eventuellt onda Helium inte hellre ville få ut en aktivt grävande q än en DD som inte hunnit bidra med så mycket och därför varit ganska ofarlig. Sammantaget tycker jag det är konstigt resonerat av petroleum, och lite känns det som att försöka komma undan med att rösta på någon som förhoppningsvis inte har tid att protestera.

Eftersom det här med handuppräckning av ulvarna inte verkar funka sådär jättebra
Så tänkte jag köra en tvärtomgrej
Kan alla som är goda vara hyggliga och inkomma med en liten redovisning av hur de tänker och varför?
:)

Eftersom det här med handuppräckning av ulvarna inte verkar funka sådär jättebra
Kan alla som är goda vara hyggliga och inkomma med en liten redovisning av hur de tänker och varför?

Jag tänker att vi måste få ut en ulv. Men vem? Tyckte att tanken kring DD var vettig, tills hon kom in och kom med kloka invändningar. :banghead:

Men Helium är kanske ond? Eller öh??? Niyama??? :banghead: *noll koll kokosboll*

Jag tänker att vi måste få ut en ulv. Men vem? Tyckte att tanken kring DD var vettig, tills hon kom in och kom med kloka invändningar. :banghead:

Men Helium är kanske ond? Eller öh??? Niyama??? :banghead: *noll koll kokosboll*
Jag funderade lite på det du skrev innan DL att det förutom dig själv var det två du höll som goda som du hoppades inte skulle bli käk
Jag är lite nyfiken på vilka de var? Och varför?

Jag börjar oxå fundera lite på Derring Do faktiskt.. Jag tycker hon hela tiden ska återkomma men gör aldrig egentligen det. Känns som DD bara flyter med lite sådär lagom lätt

Sen är det dubbelnicken som jag inte riktigt får grepp om för dom skriver ju inget.

Jag är fortfarande inne på min teori om att ett orginalulvsnick röstade på Q vilket är Ferrari då eftersom Hedinn blev käk . Har dock inte hittat något jätteskumt med Ferrari egentligen att ta på,

Niyama är svårläst, både som ond och god så där har jag ingen som helst aning faktiskt.

Habina har väl inte utmärkt sig så jättemycket egentligen, har absolut inga ondvibbar där iallafall.

Itwasblabla är ju ett dubbelnick som blev tydligt igår så det nicket är ju mer eller mindre godförklarat redan.

LenaH var på hugget igår, väntar mig mer från henne ikväll men hon verkar ju gräva och provocera som alltid när hon är god. ;)

Lenis är för mig helt anonym , har inte utmärkt sig direkt mkt åt något håll.. får lite känslan av att hon ligger lite ulvigt lågt faktiskt, hon känns misstänkt men kan inte riktigt ta på varför.

Tror det var alla!

Jag funderade lite på det du skrev innan DL att det förutom dig själv var det två du höll som goda som du hoppades inte skulle bli käk
Jag är lite nyfiken på vilka de var? Och varför?

Den ena var Hedinn, då jag misstänkte att hennes dubbelnick var batheart (förklarar ju hedinns beteende litegrann i dl1) och den andra är du, också baserat på vilket dubbelnick jag tror du hör ihop med. :)

Ville inte skriva ut det då, ifall ulvarna tänkte käka nån annan, men nu känns det som det skrivits ut så många gånger redan...

Fast problemet är väl att alla kommer med kloka invändningar hela tiden? Men någon måste ju faktiskt vara ulv :D
Med det inte sagt att DD är ulv.

Vad tänker du om LenaH?

Jag tycker hon beter sig som hon brukar när hon är god, gräver och letar och kommer med teorier som är vettiga. Men jag kommer ärligt talat inte ens ihåg när hon var ond senast. :o

Jag känner mig alldeles för ringrostig/korkad för lek just nu. :banghead:

Nä, men det gör ju mig så förbaskat osäker! :arghh:

Jag tänker först och främst titta på DD och Lenis för det är väl de två som sticker ut mest för mig för tillfället! Eller de är väl de två förutom dubbelnicken som är mest tysta kan jag väl säga så sticker ut var väl kanske fel ord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar