Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gått igenom alla DD ´s inlägg vilket var hela 7 st. Mest svammel faktiskt och finns inget att ta på överhuvudtaget , Mkt snack om ulvar och onda och hade det funnits en ond utanför lyan så hade jag trott att det var DD faktiskt för det skulle vara så uppenbart att inte ens någon skulle misstänka henne bara för det , så jag undrar om det är en täckmantel helt enkelt ?

Den enda vettiga teorin som DD har kommit med är ett försvar av sig själv när det kom in en röst, nej jag tycker teorierna är väldigt svaga och helt klart har DD legat under radarn här.. . Jag reagerar även på DDs röst på Habina igår med tanke på DDs egna svammelteorier genom leken.

Med ovanstående teorier så fio röstar på Derring- Do
Såklart har jag inte kommit med nått vettigt, jag hann knappt få till så långa stunder vid datorn igår att jag hann skumma igenom vad som skrivits i tråden eftersom verkligheten tog mer tid än beräknat. Nu försöker jag lyckas läsa om leken parallellt med att jag jobbar, så ska jag förhoppningsvis kunna skriva nåt klokt om någon mer än mig själv sen. (Sen brukar jag väl aldrig skriva så där jättemycket...) Rösten på Habina var dåligt underbyggd och jag lade den med flit där den inte skulle göra någon skada, eftersom jag inte hunnit få nån riktig koll.
Jag inser att min brist på inlägg gör det svårt att få grepp om mig (och gör mig till ett enkelt byte), men det vore ju bra om vi faktiskt kunde hitta en ulv istället idag!

Såklart har jag inte kommit med nått vettigt, jag hann knappt få till så långa stunder vid datorn igår att jag hann skumma igenom vad som skrivits i tråden eftersom verkligheten tog mer tid än beräknat. Nu försöker jag lyckas läsa om leken parallellt med att jag jobbar, så ska jag förhoppningsvis kunna skriva nåt klokt om någon mer än mig själv sen. (Sen brukar jag väl aldrig skriva så där jättemycket...) Rösten på Habina var dåligt underbyggd och jag lade den med flit där den inte skulle göra någon skada, eftersom jag inte hunnit få nån riktig koll.
Jag inser att min brist på inlägg gör det svårt att få grepp om mig (och gör mig till ett enkelt byte), men det vore ju bra om vi faktiskt kunde hitta en ulv istället idag!

Jo fast jag kan ju känna lite att du alltid kommer in och skriver när du blivit misstänkt för något så frågan är om det verkligen är tidsbrist eller om du bara ligger lågt för att undvika skriva teorier?

Men jag ser fram emot dina teorier senare idag då!

Det jag reagerade mest på var att hon nämnde dig utan nån som helst teori utan bara "har hon joinat the dark side?". Alltså det kändes som att hon ville ta upp dig och misstänka dig lite lagom. Det var något mer men jag orkar inte leta upp det just nu.

Ok jag kände bara att det var en undran för sig själv i en uppställning för framtida funderingar och inget mer med det liksom!

Jo fast jag kan ju känna lite att du alltid kommer in och skriver när du blivit misstänkt för något så frågan är om det verkligen är tidsbrist eller om du bara ligger lågt för att undvika skriva teorier?

Men jag ser fram emot dina teorier senare idag då!
"alltid kommer in och skriver" betyder i det här fallet att jag hunnit få ur mig hela två inlägg idag? Men naturligtvis går det snabbare att svara på ett inlägg om sig själv (jag vet var jag har mig själv ;)) än att läsa om en lek på 30 sidor, när man dessutom inte kan lägga fullt fokus på den.

Jag kan inte påstå att jag blev klokare av att läsa petroleums inlägg. Jag förstår inte riktigt varför hon röstade på just DD. Om det beror på att hon är god och verkligen har en känsla på att DD är ond (trots det inte finns mycket att gå på). Eller om hon är ond och vill ha ut en god.

Känns som ulvarna tänker satsa på att få ut en god idag eller psykopaten. Jag känner mig mest förvirrad när det gäller DD misstankarna.

Kvar i leken 11 st
  • bumpo/fio2
  • Derring-Do
  • Ferrari
  • Giraffen
  • Habina
  • Helium
  • Itwasnotmeguys
  • LenaH
  • Lenis
  • Niyama
  • Petroleum
Just nu känner jag att jag skulle väldigt gärna höra input från @Lenis och @Helium samt @Ferrari när hon kan också så tror jag alla har svarat , eller ja @LenaH med ;) men hon har ju ganska tydligt deklarerat vad hon tycker tidigare åtminstone

"alltid kommer in och skriver" betyder i det här fallet att jag hunnit få ur mig hela två inlägg idag? Men naturligtvis går det snabbare att svara på ett inlägg om sig själv (jag vet var jag har mig själv ;)) än att läsa om en lek på 30 sidor, när man dessutom inte kan lägga fullt fokus på den.

I hear you! Du har en poäng i det! Så jag hoppas verkligen att jag får läsa något mer av dina funderingar när jag kommer tillbaka från stallet :)

Mina tankar från igår kvarstår och har möjligen förstärkts när jag sovit på saken.

Jag tror @Niyama sitter i lyan, hennes röster de två första DL har präglats av slumpmässighet verkar det som.
DL 1 röstar hon på Hedinn för att "få igång leken" men reflekterar sen inte över vad som händer under de närmaste timmarna.

Igår lite samma sak, hon lägger en röst på mig för att hon inte vill ta ställning.

Idag anser hon att jag är ond men det vet jag är felaktigt och därför pekar alla tecken för mig på att hon är ulv.

LenaH röstar på Niyama

Mina tankar från igår kvarstår och har möjligen förstärkts när jag sovit på saken.

Jag tror @Niyama sitter i lyan, hennes röster de två första DL har präglats av slumpmässighet verkar det som.
DL 1 röstar hon på Hedinn för att "få igång leken" men reflekterar sen inte över vad som händer under de närmaste timmarna.

Igår lite samma sak, hon lägger en röst på mig för att hon inte vill ta ställning.

Idag anser hon att jag är ond men det vet jag är felaktigt och därför pekar alla tecken för mig på att hon är ulv.

LenaH röstar på Niyama

Haha, vad otippat du :p Räknade nästan med att du skulle försöka med det kortet.

Röstlista DL3 kl 21

12.02 petroleum röstar på Derring-Do
16.32 fio röstar på Derring- Do
16.52 Niyama röstar på LenaH
18.02 LenaH röstar på Niyama

DD 2
LenaH 1
Niyama 1

Två röster på DD redan. Det gör mig nojig men jag tror också att lyan blev lite klarare. Och jag tror LenaH ingår i den, baserat på att hon sprider misstankar alldeles för lättvindigt, inte vill svara på frågor om det och dessutom hennes och fios konversation får mig att ana att de kan vara i lyan tillsammans. Utöver det fios uppmaning om att samla rösterna. Funderar dock på om fio hakat på en god mot en god. Kommer inte ha så mycket ork för leken tyvärr, men misstankarna mot LenaH är de starkaste.

Niyama röstar på LenaH
Vilka frågor har jag inte svarat på? :)

Jag kommer in och misstänker LenaH absolut starkast. Jag orkar inte ens titta så mycket på övriga för det går bara att rösta ut en i taget. LenaH skriver då:

Resten får du räkna ut själv ;)
Kanske inte så konstigt eftersom jag reagerade på dig redan igår.

Jag har läst igenom allt igen nu, tyvärr inte blivit så där jätteklok av det.

Itwasnotmeguys - Tycker jag efter gårdagen att jag kan placera som god (det var inga omvandlingar i den här leken va? ;))
LenaH - Tycker jag har kört på som vanligt, inget som jag kan placera åt endera sidan, aha:et igår kanske känns liiite mer som en god Lena än en ond?
Giraffen - Resonerar vettigt vad jag sett (verkar mer benägen att ge mig the benefit of doubt än att se mig som ett enkelt byte, vilket jag naturligtvis uppskattar)
Ferrari - Har kommit med en del egna funderingar, inget som känns ulvigt
Fio - Har svårt att fatta dubbelnick. Röstar på mig för att jag skrivit lite och inte är ett dubbelnick. Men det är inte alltid jag förstår mig på fio
Habina - Verkar vettigare när man hinner läsa sammanhängande, hoppar lite mellan andras teorier, men det kan vara typiskt Habina
Lenis - Skrev en del fel i början, men det vill jag inte hänga upp mig på. Kommer inte överens med Niyama, de sitter nog inte i lyan ihop (eller så är det det de gör). Inte jättemånga egna åsikter annars, eller så har jag missat.
Helium - Har inte skrivit så mycket?
Niyama - Verkar mer slå hål på andras teorier än komma med egna? Helt klart inte överens med Lena.
Petroleum - Håller i början av leken mest med andra, utan att komma med så mycket. Röstar sedan på mig för att Helium inte gjort det :p

Ska cykla hem nu, och handla på vägen, men sen återkommer jag och tänkte kolla mer ingående på bla. Helium och Petroleum och se om jag kan få bättre grepp om dem. (Det är nog för länge sedan jag läste kemi :idea:)

Intressanta tankar som framkommit inatt, tycker helt klart att DD börjar bli allt mer skum om man ser till röstningen (teori lanserad av I).

Sedan undrar jag precis som (LenaH?) kring Lenis vs helium, kan Lenis vara ulv?

Niyama blir jag inte klok på, men det blir jag sällan. Däremot vill jag (som vanligt) att LenaH är god, men har inget riktigt att ta på. Gillar hur hon kommer med teorier iaf.

Hoppas nu jag kan posta innan dl.

Du tycker att jag verkar ond, och DD, men jag röstade ju på just DD om vi nu ska vara petiga. Det här med mig vs Helium begriper jag inte alls, kan någon skriva vad vi gör som är så lika genom leken? Förutom att jag kallade hen Hemlig i början o inte ens visste vem det var? Eller vem det nu var jag kallade Hemlig, orkar inte bläddra så långt bak som jag sitter nu.

Jag börjar oxå fundera lite på Derring Do faktiskt.. Jag tycker hon hela tiden ska återkomma men gör aldrig egentligen det. Känns som DD bara flyter med lite sådär lagom lätt

Sen är det dubbelnicken som jag inte riktigt får grepp om för dom skriver ju inget.

Jag är fortfarande inne på min teori om att ett orginalulvsnick röstade på Q vilket är Ferrari då eftersom Hedinn blev käk . Har dock inte hittat något jätteskumt med Ferrari egentligen att ta på,

Niyama är svårläst, både som ond och god så där har jag ingen som helst aning faktiskt.

Habina har väl inte utmärkt sig så jättemycket egentligen, har absolut inga ondvibbar där iallafall.

Itwasblabla är ju ett dubbelnick som blev tydligt igår så det nicket är ju mer eller mindre godförklarat redan.

LenaH var på hugget igår, väntar mig mer från henne ikväll men hon verkar ju gräva och provocera som alltid när hon är god. ;)

Lenis är för mig helt anonym , har inte utmärkt sig direkt mkt åt något håll.. får lite känslan av att hon ligger lite ulvigt lågt faktiskt, hon känns misstänkt men kan inte riktigt ta på varför.

Tror det var alla!

Jag tycker nog inte att jag ligger lågt, tvärtom skriver jag om alla deltagare så gott det går, till skillnad från vissa som uttalat inte vill skriva om alla. Finns de som legat betydligt lägre so far.. Och vad tror du om det faktum att jag jagat DD med samma tes som du nu gör?

Jag får inte alls samma god-vibb av Lena som du får faktiskt. Att en ulv var med och röstade på Q känns väl helt troligt, med tanke på att så många röstade.

Jag har läst igenom allt igen nu, tyvärr inte blivit så där jätteklok av det.

Itwasnotmeguys - Tycker jag efter gårdagen att jag kan placera som god (det var inga omvandlingar i den här leken va? ;))
LenaH - Tycker jag har kört på som vanligt, inget som jag kan placera åt endera sidan, aha:et igår kanske känns liiite mer som en god Lena än en ond?
Giraffen - Resonerar vettigt vad jag sett (verkar mer benägen att ge mig the benefit of doubt än att se mig som ett enkelt byte, vilket jag naturligtvis uppskattar)
Ferrari - Har kommit med en del egna funderingar, inget som känns ulvigt
Fio - Har svårt att fatta dubbelnick. Röstar på mig för att jag skrivit lite och inte är ett dubbelnick. Men det är inte alltid jag förstår mig på fio
Habina - Verkar vettigare när man hinner läsa sammanhängande, hoppar lite mellan andras teorier, men det kan vara typiskt Habina
Lenis - Skrev en del fel i början, men det vill jag inte hänga upp mig på. Kommer inte överens med Niyama, de sitter nog inte i lyan ihop (eller så är det det de gör). Inte jättemånga egna åsikter annars, eller så har jag missat.
Helium - Har inte skrivit så mycket?
Niyama - Verkar mer slå hål på andras teorier än komma med egna? Helt klart inte överens med Lena.
Petroleum - Håller i början av leken mest med andra, utan att komma med så mycket. Röstar sedan på mig för att Helium inte gjort det :p

Ska cykla hem nu, och handla på vägen, men sen återkommer jag och tänkte kolla mer ingående på bla. Helium och Petroleum och se om jag kan få bättre grepp om dem. (Det är nog för länge sedan jag läste kemi :idea:)

Helium är ett grundämne som är en gas i sin naturliga form och petroleum är en blandning av många kolväten - det som i dagligt tal kallas olja
Klokare så :D?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar