Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
ja bland annat .
Sedan kan jag ju möjligen ha kopplat ihop fel där med Lenis och helium Men faktum kvarstår att heliums röst på mig istället för DD i det läget får mig att fundera över DDs sida faktiskt .
Om man nu kan anta att helium är på de ondas sida och DD är god så är det väl lysande att lägga en röst på henne så det blir lika mellan oss? Eller är det bara jag som funderar så?
Är dock DD ond så känns det ju mer logiskt att INTE rösta där
Eller så är det en slug djäkel bakom nicket helium som fattar att man kan tänka lite såhär ?
hm

Alltså jag vet inte, jag får inte ihop den teorin faktiskt :confused:

Alltså jag vet inte, jag får inte ihop den teorin faktiskt :confused:
vad är bättre för ulvar än att två goda står mot varandra som ingen egentligen vet om den andra är god som blir kvar ?
Tex nu vet vi ju att Q var god så då börjar alla genast analysera de som röstat på henne -eller hur?
Om nu det stått mer eller mindre lika mellan DD och Q och det antingen avgjordes via dolda röster och/eller förhäxning och DD då skulle åkt, tror du inte att både Q och jag själv samt övriga som röstat där då också granskats?
Finns väl inget som gör ulvar så glada som jämna ovissa röstningar där det står mellan två goda?
Ffa i denna leken när ingen har spioninfo att sprida lite ljus över vilka som kan vara vilka om inte annat för sig själv
De enda som vet något hittills är ju de som har dubbla nick och /eller är ulvar
Sedan är jag rädd att en sia kan ha "slösats" bort i DL1 iom att det även finns en ättling som kan ta över rollen om den första dör
Den får ju ärva den kunskapen då enligt rollbeskrivningen och kunde mycket väl ha siat fio1 i DL1
Men visst troligen har den väl skyddat sig själv natt 1, och om inte så finns det ett beskydd inatt

Time to sleep. Jag tror att jag listat ut ett dubbelnick men känner att jag nog hellre försöker hitta onda än ägare till nicken. :) så inte lagt så mycket energi där. Måste sova nu så har inte så mycket mer att tillägga, men det är ju ungefär samma personer aktiva nu som tidigare i leken så det är ju svårt att fatta nått om de andra.. Nåja. Natti

Vill bara påminna folk om att tänka till om vilka som tjänar på att dubbelnicken åker ut också, det kanske inte alltid är det optimala stället att börja på, även om det är enkelt.

Intressanta tankar som framkommit inatt, tycker helt klart att DD börjar bli allt mer skum om man ser till röstningen (teori lanserad av I).

Sedan undrar jag precis som (LenaH?) kring Lenis vs helium, kan Lenis vara ulv?

Niyama blir jag inte klok på, men det blir jag sällan. Däremot vill jag (som vanligt) att LenaH är god, men har inget riktigt att ta på. Gillar hur hon kommer med teorier iaf.

Hoppas nu jag kan posta innan dl.

Sedan hänger jag inte med på tankarna kring petroleum, när blev det liksom ett dubbelnick? Jag har utgått ifrån att det är en av de som brukar spela, men vill vara anonym. :)

UPPDATERING
-Skandal! Det är det värsta jag har sett i hela mitt liv!
Ropet ekade mellan husväggarna. Hedinn var rasande. Någon hade saboterat hennes vackra arrangemang med gravstenar och pumpor. Hur skulle de nu kunna vinna tävlingen?

147628395914949700_resized.png

Hedinn var bybo

DagDL 21:00
NattDL 08:00

Intressanta tankar som framkommit inatt, tycker helt klart att DD börjar bli allt mer skum om man ser till röstningen (teori lanserad av I).

Sedan undrar jag precis som (LenaH?) kring Lenis vs helium, kan Lenis vara ulv?

Niyama blir jag inte klok på, men det blir jag sällan. Däremot vill jag (som vanligt) att LenaH är god, men har inget riktigt att ta på. Gillar hur hon kommer med teorier iaf.

Hoppas nu jag kan posta innan dl.
Läs om, läs rätt. Jag har aldrig nämnt Lenis i samma mening som Helium.

DL 1
18:33 Niyama röstar på Hedinn

(18:37 Hedinn röstar på bumpo)
19:01 Itwasnotmeguys röstar på helium
(19:12 batheart röstar på Itwasnotmeguys)
19:14 Lenis röstar på Itwasnotmeguys
20:05 Habina röstar på Lenis

(20:09 Hedinn ändrar röst till Ferrari)
20:21 Artline röstar på Batheart
20:22 quarter4ever röstar på Lenis
20:22 Derring-Do röstar på Batheart
20:40 LenaH röstar på Batheart

(20:41 Hedinn ändrar röst till Lenis)
(20:47 Hedinn ändrar röst till LenaH)

20,48 Helium röstar på Habina
20.49 Ferrari röstar på LenaH
20.53 Batheart röstar på Hedinn
20,54 Fio röstar på batheart
20.58 Giraffen röstar på Ferrari

20.59 Hedinn ändrar röst till Lenis

petroleum och bumpo missar DL

Batheart lynchas, vampyr
Artline dras med av vampyren, granne( bybo)
Fio käkas, lösmynt spion

DL 2
18:35 LenaH röstar på Itwasnotmeguys
20:11 Hedinn röstar på quarter4ever

(20:15 quarter4ever röstar på Derring-Do)
20:28 Ferrari röstar på quarter4ever
20:30 Habina röstar på Giraffen
20:39 petroleum röstar på quarter4ever
20:40 Lenis röstar på Derring-Do
20:46 Giraffen röstar på quarter4ever
20:49 Itwasnotmeguys röstar på Derring-Do
20:50 Helium röstar på quarter4ever
20:54 Derring-Do röstar på Habina
20:55 fio röstar på Giraffen
20:58 Niyama röstar på LenaH
21:00 quarter4ever ändrar röst till Habina

Q lynchas var granne (bybo)

Niyama röstar på hedinn-LenaH
hedinn röstar på
(bumpo,ferrari,lenis, LenaH, ) lenis-Q
IWNMG röstar på helium-DD

Lenis röstar på IWNMG-Derring-Do
Habina röstar på Lenis-Giraffen
DD röstar på Batheart-Habina
LenaH röstar på Batheart-IWNMG
Helium röstar på habina-Q
Ferrari röstar på LenaH- Q
Giraffen röstar på Ferrari-Q
Petroleum-
missar- Q
Bumpo/ fio2 missar- Giraffen
Hedinn käkas granne(bybo)

Lite sortering av tankarna
Vi är 11 kvar
Enligt vad Q resonerade om i början av leken så troligt är det 5 ulvar ? Inte 6 iaf- den möjligheten kan vi stryka då det annars redan varit vinst för onda
Så antingen 5 eller 4 ulvar är det som är rimligt att anta att det är kvar med tanke på att det var 16 deltagare från början
Det står mao antingen 6-5 eller 7-4 till goda nu

roller som är kvar
Onda
Alla ulvar (varav fårulven och psykopaten är 2 med skills) 4-5 st

Goda
spökväckare
Lärling (ängel/siare)
lärlingens ättling
Häxa
Grannar bybor 2-3 st

Senast ändrad:
Time to sleep. Jag tror att jag listat ut ett dubbelnick men känner att jag nog hellre försöker hitta onda än ägare till nicken. :) så inte lagt så mycket energi där. Måste sova nu så har inte så mycket mer att tillägga, men det är ju ungefär samma personer aktiva nu som tidigare i leken så det är ju svårt att fatta nått om de andra.. Nåja. Natti
Så du tror inte att något dubbel/anonymt nick har en ond handler ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Favoritdrinkar