Hålla rent hem i vårtider

Sv: Hålla rent hem i vårtider

ähm.. jag borstar av fötterna innan jag lägger mig för att inte hela grustaget ska hamna i sängen :angel:

Samma stil som vi kör;) 1 rottweiler, 1 Golden, 2 barn och en lerpöl till trädgård. Redan innan vi kommit utanför grinden har goldenen rullat 20 ggr. Bara att inse att hon inte vill bli kallad blondie något mer:p

Damnsuger varannan dag, moppen står alltid framme. Matta nedanför entré trappen. Dörrmatta, 2 mattor till och sedan ytterligare en hallmatta + instängda hundar i hallen.... Allt det hjälper minimalt mot all sand:/ dusch varje gång är inget alternativ då de inte hinner torka

Lever med hoppet att gyttjan byts ut mot gräs snart:)

*kl*

..forsoker haller det leriga langkopplet pa pyttebiten lenolium vid dorren, ser hund(arna..) springa/raka tassa/satta sig/lagga sig pa den beigea heltackningsmattan, suckar. Kranger av stovlarna, suckar igen. Drommer om en riktig hall, grimaserar.

Vantar pa att varsta flackarna ska torka, dammsuger nar jag pallar.

..som tur val ar lagger sig de storre/den storre sig helst pa en kasserad jacka pa golvet medan han torkar.

heltackningsmattan ar underbar pa sitt vis... ALL skit stannar dar. Sa slipper jag den i sangen :angel: :idea:

Oj vad jag är glad att jag bor där jag bor. Det verkar som att tjörn (för en gångs skull) är en av de torraste och renaste platserna i landet :D här är det snöfritt sedan länge och tjälen tinar saaaakta. Har långhårig hund och har inget att klaga på för tillfället (annars brukar han få torka i hallen, utomhus eller så blir det en avspolning så den värsta smutsen inte hamnar i resten av huset) :) Och ja just det, jag brukar samla de skitiga aktiviteterna som långpromenader, stall och övrig aktivering, så slipper man hallarresten/duschen mer än en gång om dagen.

Nu har ju inte jag problemet med fällande hundar men sand och grus drar de ju in så jag dammsuger minst 1 ggr per dag och försöker våttorka varannan dag samt dammsuga soffan och skaka av sängkläderna och byta dem ofta.

Alltså hunden är väl det minsta problemet?
Prova att ha två barn som bygger kojor i skogen och sedan kommer på att de ska på toa, dricka vatten eller hämta något i andra ändan av huset med skorna på? :banghead: Hunden har ju lärt sig att sitta fint innanför dörren och få tassarna och magen avtorkad innan man går in.
Sen fäller han visserligen men det lägger sig i fina små tussar i hörnen och längs väggarna så det kan man ta med handen när man går förbi. :idea: Men dammsugaren bor i hallen och är ständigt inkopplad i väggen så man kan dra igång den vid behov.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 455
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 987
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring