Hej allihopa igen!
Nu igår så var det samma sak igen, dyra söndertuggade skor som inte var mina. Då ringer det i telefonen på eftermiddagen med en vilt skrikande arg person som råkar vara min sambo då (haha), på något sätt kändes det väldigt rättfärdigat. Senare på kvällen så nämnde jag detta som att "det är så det blir med en understimulerad brukshund, jag har varit och tränat på förmiddagen när jag var ledig. Som jag sagt hela tiden så är det inte riktigt på mitt ansvar från första början utan jag kan göra det i nöd eller när jag har lust. Jag har ändå skött om den och aktiverat den hela denna veckan som varit och det är inte den enda. När var sista gången du borstade pälsen på den?" Då blev det livat ett tag men jag ignorerade det mest bara och stack iväg på affären och köpte glass.
Angående våran relation i övrigt så råkar hen ha ett rätt så hett temperament som exempel det jag skrev ovanför, annars så är det bra. Jag gillar verkligen personen för den hen är förutom det jag tar upp i den här tråden. Hade jag inte gjort det så skulle jag inte haft så mycket att fundera på. Jag har inga problem att vara i kring hunden när jag är hemma, men skall jag stressa hem bara för att sambon är så fruktansvärt kortsiktig i sina hundplaner så är det inget för mig liksom..
Bulldoozer, det är exakt så det uppfattas! Det är som att hen vet att jag har rätt i allt men det går banne mig inte ha en konversation med sambon om detta, varken en lugn och sansad med en helt annan ingångspunkt eller om man går rakt på problemet. Sambon har i och för sig inte haft en lätt tid de senaste månaderna och det har jag haft förståelse för, men detta är över nu och därför har jag börjat ta upp det igen.
Direkt när sambon får fatt att det är något om just hunden jag vill prata om så reser skyddsväggarna upp och dem är uppe tills jag har slutat, försöker jag ta upp konversationen igen när hen har lugnat ned sig så blir det samma sak ännu en gång.
Det hela skriker bara destruktivt förhållande, jag vet. Dock så vill jag verkligen prova att lösa detta en gång för alla innan jag ger upp.
Ni ger så bra och allsidiga svar på allting, jag hoppas verkligen att det här kommer gå vägen..