Hejsan, tack för alla svar!
Jag yttrade mig i total frustration idag när jag skapade inlägget, jag menar absolut inget dumt emot hunden men det är verkligen så jag känner ibland. Jag försöker mitt bästa för att inte stressa upp hunden när jag kommer hem, detta gör bara saken värre.
Jag är själv uppvuxen sedan barnsben med hundar, vi har endast haft terriers då så jag har absolut inget emot hundar i överlag.
Hursomhelst, det är just det här med att sitsen jag är i just nu med arbete, hur vi bor för stunden och allt runt i kring. Då jag oftast kommer hem till våra hundar först av oss två så blir det som jag som får ordna upp allting, rasta dem och så vidare i slutet av dagen då jag egentligen måste göra annat, det skapar bara en massa frustration och onödig stress.
Det jag var ute efter var svar från er som mest troligt haft hand om alla olika hundraser och så vidare, och kanske någon som varit med om en liknande situation.
Hunden är lugn när vi far så det är inte det, vi har satt upp kamera ibland och då ligger den stilla ett tag innan det drar igång, vi brukar ge den aktiveringsleksaker med godis i bland innan vi far iväg också.
Jag vill absolut det bästa för vovvens del också, så att den kanske slipper ha det som det är just nu.
Vi aktiverar den med att cykla, leka, söka efter godis i skogen till exempel så den får aktivera sig fysiskt och psykiskt, sen har den gott om leksaker i hemmet också.
Jag gör det som jag känner för och en hel del mer just nu i stunden, det känns bara så fel att bli lovad att i största delen inte behöva bry sig till att det blir tvärtemot.
Men idag så var det rätt så lugnt här i hemmet för första gången på länge, det belönades med en hel del godis!
Hoppas det håller sig, peppar peppar.
Tack ännu en gång för alla svar, det bästa vore om det löser sig på ett bra vis så alla kan leva trevligt ihop!