Är du helt säkert på att relationen är bra i övrigt? Jag får varningstecken från hur det här med hunden har skötts från sambon hela vägen. Inte ens diskuterat införskaffandet av hunden med dig ordentligt och sköter inte om hunden som han ska.Det är bara just kring hunden då jag anser att sambon ej lägger ned nog med tid på hunden jag känner att vårat samspel brister, i övrigt så är våran relation bra och ömsesidig.
Det är bara när det börjar bli jag som enskilt tar hand om hunden och gör allt med den, då jag i den turen prioriterar bort allt annat jag behöver lägga fokus på så hintar jag det till min sambo då vilket i sin tur ställer upp väggarna och nästan skyller ifrån sig att det är mitt fel att jag inte lägger ned nog mycket tid på den, vilket jag då faktiskt gör då jag i stort sett tar hand om den hela tiden.
Blir man då lovad att sambon ska ta ansvaret för hunden efter uppfödaren blev kontaktad, jag visste knappt om att hen skulle hämta en till hund innan det var tingat och klart. Jag tycker att det är helt fel ifrån min sambos sida.
Som du också säger Springer, jag har absolut inget emot att dela liv med hunden. Men när jag sitter fastlåst med den medans sambon flyger och flänger som hen vill så ser jag inget annat alternativ än att antingen få den omplacerad till ett aktivare hushåll som har mer tid eller att sambon får betala dagmatte och en hel del helger då jag har andra planer med mitt liv också. Det är en Aussie med fin stamtavla, vilket är lite synd också att den inte används flitigare av sambon.
Det finns inga andra alternativ, antingen så får hunden vara hos någon bekant till min sambo eller så får hen betala för hundpassning. Alternativt så får hen inse att tiden inte räcker till.
Jag ska ta upp detta med sambon snart ÄNNU en gång..
Tack allihopa!
För mig ser jag bara om ni i framtiden skulle skaffa barn. För mig låter det som att det kommer bli samma där. Du kommer få sköta allt runt barnet/barnen.