Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Gör en uppdatering för egen del;
Tindra är så mycket bättre och hennes medryttare bara älskar henne, det känns kul
Var nu ett år sedan hon var som sämst och gick omkull ordentligt. Eftersom jag har så sjukt mycket studier nu så rider jag henne inte så mycket, utan det blir de andra två som jag arbetar mest med. Efter hennes vila kommer det dock bli lugnare för mig och då hoppas vi på en fin nystart
Kommer äntligen ha lite mer tid för hästarna igen.
Vera, aka passråttan, har blivit stallets sötaste ulltott igen. Hon traskar glatt på och har följt med på en del uteritter. Men som sagt, hon har verkligen upptäckt hur kul det är med pass
Speciellt om man håller in henne lite och ska rida ikapp hästen innan.
Hur skulle ni gjort, vara glada att hästen bjuder fram såpass mycket (även om det är blandning grisepass/flygande pass/oren trav), eller stanna upp och se till att det är åtminstone oren trav? Vill inte hålla på och ta så mycket i henne, när hon väl är positiv och glad. Jag tror inte heller gångarternas renhet kommer bli något framtida problem, hon är mycket lättväxlad och realtivt ren om man rider först i ledet eller på banan. Samtidigt vill jag vänja henne med att gå längre bak i ledet med. Men det kanske får vänta. Hon är fem år, riden kanske 30 ggr, sedan maj i år då hon hade ryttare för första gången.
Såg på Bennis sida att han har en fyraårig valack som är helbror till Vera
Ingen som är intresserad?
Skulle vara kul med ett helsyskon i Sverige. Hos Benni lär han väl gå och slappa i hagen ett tag till om jag känner honom rätt...