Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade ju två valmöjligheter, göra som tränaren säger och ta traven men sakta ner direkt o börja om. Eller göra som min kusin säger och arbeta upp kvekki i tölten igen utan att stanna.
Knapplån
Usch sikken tråkig dag, jag är ledig i två dar o igår hällregnade det hela dagen, hästarna fick stå. Fast Snöggur fick nya dojjor efter sin tappsko i helgen. Och idag, ja det ser ut att bli en likadan dag idag. Regn regn regn.... Undrar om det blir samma som förra året tro? Igen ände på regnandet?
Men lite glad blir man, det här var min första syn när jag kom ut i köket imorse.
Pillemaja alldeles utanför fönstret. Men hon är lite dum, för när jag ropade på henne så började hon knata bort mot grinden. Inte såg hon mig i fönstret inte...
I helgen var vi på äventyr, utforskade en ny väg, jättesmart att göra en fredagkväll när det snart mörknar. En nätt liten 2,5h tur blv det o det var kolsvart när vi kom hem. Fantastiskt dock att lilla Kvekki inte var helt slut! Jag kanske inte behöver vara så rädd för långturer med henne längre. O i söndags utforskade vi en genväg över ett kalhygge för att slippa sisådär 1h skritt längs asfalt på samma runda. Det gick bra utom en tappsko på snöggur!
Hoppas jag kan uppdatera ridning senare, men just nu känner jag mig inte direkt hågad att gå ut o sadla på tre blöta kusar i regnet.