Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Nä jakten har visst inte börjat än, men dom jäklarna är ute och övar
Jodå, jakten har börjat, fast inte på älg. Jakt på rådjur med drivande hund är ok från 1 oktober. Här hemma höll de gamla gubbarna oxå på igår, de jagar två ggr per år, första rådjursdagen o första älgdagen
. Fast de har en sån värdelös hund så de fick nog knappast skjutet nåt...
Hunden driver runt vårat hus o pissar revir halva dan typ, vilket i sin tur inskränker mina hundars nöje de dagarna.
Så nu blir det reflexväst på i skogarna!
knapplån...
Red Kvekki igår, jag börjar tappa hennes goa tölt! Vi grisar rätt mycket, eller åtminstonne så är det väldigt styvt. Känns illa. Hon har oxå börjat kasta sig över i trav lite väl mycket. Jag hade ju två valmöjligheter, göra som tränaren säger och ta traven men sakta ner direkt o börja om. Eller göra som min kusin säger och arbeta upp kvekki i tölten igen utan att stanna. Börjar tro att det kanske var bättre med det senaste alt som jag inte valde. Har hon måntro lärt sig att kasta i travväxeln=sakta ner? Hmm... Hon är så himla go att rida o har verkligen fattat det här med samling men
I'm Losing it! Jag känner mig itne alls som nån bra ryttare för tillfället, likadant på Snöggur. Jag lyckas bara inte få till det...
Och igår upptäckte jag något som jag härmed döper till
Morotsvilja! Tänkte göra nåt jag vet hon motiveras av, nämnligen träna med morotsbitar. Takta mot tölten/tölta=morot o duktig häst. Jag vet inte om poletten trillade ner, men vilken vilja att springa hon fick plötsligt! Inte sådär okontrollerat o fort, men hon bjöd framåt trots att vi red fram o tebaks på vägen! Hihi, morotsvilja....
O så töltade hon lite vid hand oxå! Eller ja, delvis töltade iaf... min gris