Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
måste fråga varför ert ungsto visades skodd fram?
måste fråga, det låter så mysigt, har ni byggt stallet själva eller? är det många boxar och så? kan du inte ta en bild och visa?
hur många hektar har ni på er gård för ni äger den va? är det stort hus och så? har ni bott där länge?
Em76 äger inte Alma, utan är uppfödare till hästen
Ska du visa din på Strokkurs mönstring eller den i Åboda/Marklanda?
För att hon gått som handhäst på grusvägar.
Uppdatering om min fröken fräken som visat hälta. Kotledsinflammationer så det skriker om det, i bägge fram. Så sjukhage minst 2 veckor + att hon fått massa medicin idag. Men duktig var hon, stod bara still när det sprutades och tog bara 20 min att lasta (tar vanligtvis ett par timmar...).
Blir så sur, tränaren som hade henne sa att hon jävlades för att hon var knäpp och hon som ska vara så duktig borde väl märka att hästen har ont? Det gjorde ju vi, och det är väl inte så konstigt att hon säger ifrån om det gör ont?
Ska ta mig ut nu i veckan med lite morötter och gosa mule och bara vara. Stackars pålla.
Idag så var min lilla tös jätte lugn, hon tramsade inte i stallet, utan stod stilla. Så var jag elak mot henne, jag tränsade före jag sadlade, så snurrade runt tyglarna runt en "stolpe" elelr vad man ska säga, så ryckte hon till med huvudet, måste gjort ont på min stackars snuttefia . Fick jätte mycket ångest för en sådann lite sak. Aja, sedan när vi var ute och red så försökte hon vända men gav upp nästan direkt. Så det var inte alls så mycket testing idag. Jag hittade knappen till hennes trav *supernöjd* .. ja, blev jätte glad nu när jag vet hur jag gör exakt för att få fram traven !!!
Det ser härligt ut! Jag övervägde också det alternativet för ett tag sedan men kom fram till att det var bekvämare att rida med handhäst... =)
KL
Idag har jag pratat med vet igen. De har en vet som gör hälteutredningar med stegvis bedövning och ultraljud som antagligen....
//julia