Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
nej stackars häst redan kotledsinflammation och bara 5år fattar inte hur sjuka tränare är som pressar hästarna till inflammationer var det en känd tränare eller?
jag hade blitt så förbannad så så....
ja jag hoppas verkligen hon blir bra från det för sånt skit är inte kul har de väl fått det kan de va svårt att bli av med.
om det nu inte är så att hon har ovanligt lätt för det/är extra känslig om så är fallet kanske hon inte är bra som avelsmaterial?
men varför reds hon på bogarna och med övervikt?
hoppas det löser sig.
Hon är 5 år och jag har ridit henne i ca 3-4 veckor så jag vet inte direkt mycket. Dock så vet jag att kotledsinflammationen måste hon ha fått hos tränaren då jag ridit väldigt sparsamt i lugnt tempo, mycket skritt osv för vi har haft problem med bromsen, den har liksom inte existerat tills för 2 veckor sen. Det är också något jag fått bekräftat av 2 andra tränare och ägaren.
Det är inte min häst men jag har rätt mycket att säga till om ändå och anledningen till att hon fått inflammationerna är för att hon blivit riden på bogarna, med övervikt, i hård träning inför avelsvisning. Dock får ägaren berätta för tränaren om inflammationen, där drar jag min gräns.
Nu är det vila som sagt och när och om hon bedöms bli tillräckligt bra för att försöka visas igen ska jag och en helt annan tränare bygga upp henne tillsammans
Imorgon ska jag åka ut och gosa mule iaf
nej stackars häst redan kotledsinflammation och bara 5år fattar inte hur sjuka tränare är som pressar hästarna till inflammationer var det en känd tränare eller?
jag hade blitt så förbannad så så....
ja jag hoppas verkligen hon blir bra från det för sånt skit är inte kul har de väl fått det kan de va svårt att bli av med.
om det nu inte är så att hon har ovanligt lätt för det/är extra känslig om så är fallet kanske hon inte är bra som avelsmaterial?
men varför reds hon på bogarna och med övervikt?
hoppas det löser sig.