Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
Nu har jag varit lite hemlig ett tag, bara läst och inte skrivit...
Detta pga 2 anledningar
det ena är att jag träffat en riktigt bra kille
så självklart blir man där lite ofta ibland och då försummar Buke
Han har tom hängt med på en skritt tur till grillstugan i skogen jag red då på en lånad häst och han på min Draumur, ett riktigt dreamteam de två
Han har riktigt bra hand med hästar trots att han är helt grön, totalt orädd och har som ett naturligt "horsemanship" i sig själv.
Draumur följer honom som en hund! Draumur är också helt kär i honom, när han rider så går han yttepytte försiktigt och är riktigt mån om Niklas.
Sen är det som så att det är dags för ett miljöbyte för mig och Draumur, så snart kommer vi att flytta till ett lite mindre stall där det för närvarande står 2 islänningar, 2 nordisar och ett russ.
Lite närmare och sådär dessutom rider min kompis i det stallet så då får man en ridkompis igen
Känns riktigt motiverande faktiskt!
Stallägaren som äger islänningarna (och även resten av hästarna) är dessutom helt ny innom islandshästvärlden så jag skall få hjälpa henne med hennes båda hästar vilket känns himla kul, det ger mkt att rida/hjälpa till med olika hästar ibland.
Den ena är ett sto på 5år som är väligt lite riden, den andra är en valack på 19 år, en riktigt gentleman
Blir spännande detta!
Så nu vet ni vad jag pysslat med på sistone!
Grattis förresten åt allas framgångar, det verkar som att det går framåt för många just nu!