Sv: Håll Oss Uppdaterade 4
*kl*
Igår fick Filipus gå som nybörjarhäst på lektion för en travtjej. Lektionen höll jag och Sofia (Vaniljvisp) i. Filipus gick väl okej till en början men när det var dags för tölten ville han inte alls vara med. Det var grisepass, ibland ren takt, och sen grisepass igen.
Så Sofia fick sitta upp och rida lite grann och självklart började Filipus bråka. Han fick även ridas lite idag av Sofia (jag var inte med, min rygg har börjat krångla igen
) och hade varit allmänt bråkig. Efter tävlingen på onsdag ska han få vila fram tills på söndag tror jag, kanske jag skrittar ut lite på fredagen. Han ska även få vila imorgon och så tar jag ett lättare pass på ovalen på tisdag bara för att se om knapparna fungerar. Han har tydligen fått tillbaka sina tendenser att vilja kasta av folk igen, dock har han inte gjort det än som tur är.
Funderar på att ställa av honom efter denna utbildning, typ ett halvår och sen jobba honom från marken i typ 3-4 månader i lång och låg form, för att sedan sätta igång honom igen under ryttare, dock vet jag hur han blir när han ställs av, men jag funderar på att låta han gå på lösdrift med andra islandshästar eller andra raser så han rör lite på sig när jag ställer av honom.
Just nu känns det lite dåligt, men jag hoppas vi kommer igång igen snart och hamnar i detta bra läge vi varit i så länge nu, traven har ju börjat komma
Har även tänkt åka till Island nån gång nästa sommar/höst efter han har varit avställd och då får vi se om Filipus får stå kvar hemma hos min granne eller om han åker till någon annan tjej/kille som kan plocka fram det bästa ur honom! Jag vet att han kan, han har en riktigt snygg trav när han löslongeras och han väljer främst traven i hagen och den är verkligen
men jag måste ha hjälp att få fram den under ryttare, jag klarar inte det själv. Inte just nu, med min dåliga rygg. Men jag hoppas att jag blir bättre snart så jag kan fortsätta jobba honom!