Nepp, det här va inte vår helg alls.
Tävlade som sagt min första öppenklass, och vi var väl inte riktigt redo för det. Men det visste jag ju innan, men ville hellre tävla nu i höst än senare eftersom jag blir senior nästa år.
I V3 var min pälsboll tyvärr helt död efter uppvärmningen (som egentligen inte alls var väldigt lång eller hård) och när vi kom in på banan fanns ingen energi kvar. Jag fick driva som en tok och när vi väl kom till ökade tölten så orkade han inte ta ett enda rent töltsteg typ. Allt bestod av rollningar o annat. ^^ Haha Men men, vi genomförde det iallafall och jag är ändå inte besviken. För jag visste ju att vi inte kunde jämföra oss med dom andra.
I T3 hade han hunnit vila upp sig lite, och jag red verkligen en kort uppvärmning så han skulle orka mer. Och då kändes det som om han försökte lite mer iallafall, så det kändes ändå okej. Dock var våra ökningar inte ens i närheten av hur det går hemma. Men när går det någonsin som hemma på tävling?
Så ja, det resulterade i urusla poäng, men än en gång, jag är inte besviken...
Imorgon skulle det egentligen blivit FS1, men jag strök mig. Inget kul o visa upp en häst som man måste sitta o driva som en galning för o få fram. Jag vet att han kan visa sig från en mycket finare sida, och jag väntar hellre o visar upp den, förhoppningsvis visar han den nästa gång!
Bilder kan komma senare, om jag vågar visa upp några...