Håll Oss Uppdaterade 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Håll Oss Uppdaterade 4

KL

Idag red jag Glampi och Lúkas fick följa med som handhäst.
Han tyckte det var skittråkigt att hålla sig bakom (varför ska man det? undrar han) och han försökte springa om hela tiden.
Sen fick han nåt tok för sig och började bocka och bralla brevid. Haha! :D

*kl*

Hjälp, imorrn är det dags. Första öppenklassen. :o
Behöver jag säga att jag är lite nervös?

Jodå det går bra! Hon verkar vara lite hösttrött emellanåt men när jag var där i torsdags var hon pigg. Känns som att hon känner igen mig, men jag inbillar mig väl bara ;). Vi ska på fölmönstring den 18 okt och visa upp oss lite me. Hur går träningen för din grabb? Visning nästa år? :laugh:

*kl*

Red på ovalen igår, inför tävlingen. Kändes inte så bra som jag trodde. Ville rida T2, men eftersom den inte fanns med så satt jag och valde mellan T5 och T8, och till sist valde jag T8. Fyrgången strök jag mig ifrån. Filipus var het (vi var fyra ekipage på banan) och okoncentrerad och allmänt tjafsig så hans fina trav blev grisepass ibland och så travade han på rent några steg och sen blev det grisepass igen.. :mad: Tölten var helt okej, han rollar lite när han spänner sig men det gäller att vara beredd och kunna göra lite halvhalter och släppa efter liiite på tyglarna när han börjar spänna sig, då slappnar han av! Han ökade lite på långsidorna och ville inte alltid lyssna på matte, men då fick jag nog och gjorde halt så fort han började dra. Till sist så släppte det, och han töltade på finfint :love:

Galoppen finns inte heller där, eller den finns i uppförsbackar med sandunderlag eller i paddocken med tungt underlag. Inte annars. :( Måste bygga upp den känner jag, ska köra lite intervaller i travbacken.

Dessutom fick jag reda på att Vignir och Hjalti kommer hit på samma dag och jag ska tydligen rida lektion för båda. Min tränare vill att jag ska rida för Vignir men eftersom jag redan ridit för Hjalti och det gick bra vill jag fortsätta träna för honom.. Men jag måste bestämma mig nu, jag vill rida för båda men det går inte på samma dag! :crazy:

Idag när jag red så var det ju underbart kul att testa mig, så idag lekte Pokkadis sin egna frågelek. "Vad händer om jag stannar, bockar, springer in i skogen eller försöker vända hem?" Svar; En mycket irreterad Sanna, som dock nästan satt dubbevikt vid första ''rodeo'' skuttet, som min mor trodde jag skulle flyga av :p!

Självklart har man alltid en speciell "bestraffning": Att arbeta som fasen på åkern. Dock bara i skritt. Men hon gick i perfekt form & tölten får 10/10 idag :D! Ja, hon bockade/sparkade backut säkert 3 -4 gånger idag, dock var den sista nog mitt fel. Undra hur länge hon kommer testa mig (aa)?

Idag har hästarna vilat.

Jag har målat i stallet, han bara iofs 1 h men bra blir det!:)
Brunt och vitt och sedan vill jag ha islandshästar på väggarna:D
Snygga namnskyltar är ju ett måste också.

Igår fick hästarna gå upp i jättehagen, med massa skog+ängar.
Bebis tyckte det var skitskoj:D

Nepp, det här va inte vår helg alls.

Tävlade som sagt min första öppenklass, och vi var väl inte riktigt redo för det. Men det visste jag ju innan, men ville hellre tävla nu i höst än senare eftersom jag blir senior nästa år. ;)

I V3 var min pälsboll tyvärr helt död efter uppvärmningen (som egentligen inte alls var väldigt lång eller hård) och när vi kom in på banan fanns ingen energi kvar. Jag fick driva som en tok och när vi väl kom till ökade tölten så orkade han inte ta ett enda rent töltsteg typ. Allt bestod av rollningar o annat. ^^ Haha Men men, vi genomförde det iallafall och jag är ändå inte besviken. För jag visste ju att vi inte kunde jämföra oss med dom andra. :)

I T3 hade han hunnit vila upp sig lite, och jag red verkligen en kort uppvärmning så han skulle orka mer. Och då kändes det som om han försökte lite mer iallafall, så det kändes ändå okej. Dock var våra ökningar inte ens i närheten av hur det går hemma. Men när går det någonsin som hemma på tävling? :angel: Så ja, det resulterade i urusla poäng, men än en gång, jag är inte besviken...

Imorgon skulle det egentligen blivit FS1, men jag strök mig. Inget kul o visa upp en häst som man måste sitta o driva som en galning för o få fram. Jag vet att han kan visa sig från en mycket finare sida, och jag väntar hellre o visar upp den, förhoppningsvis visar han den nästa gång! :)

Bilder kan komma senare, om jag vågar visa upp några... :o :p

Vad tråkigt Karin.

Men skönt att du inte är besviken iallafall. Ibland går det inte som man vill på tävling :grin:

kl.

Nu kommer jag också börja skriva i den här tråden för idag kom min första egna häst hem :love::D

Han heter Geisli och är 12 år. Kom till Sverige ifrån Island 2003-2004(vet ej exat för det var mkt information att ta in för min uppspelta hjärna) och visar inga tecken på exem.
4 fina gångarter. Mkt stor galopp.:love:

På vetrinärbesiktningen idag så sa vetrinären att han var sällsynt frisk :D

Lite bilder på sötnosen!
Innan vetrinär besiktningen
23658354.jpg

Spurt i hagen
23658654.jpg

Står och pussas med sin nya bästis Freyr :love:
23658356.jpg

knapp

Idag har jag ridit kurs på Gibraltar för "Märta", Hon tyckte faktiskt Gneisti var riktigt flott, rena gångarter och mycket välriden (Stolt, även om det inte bara är min förtjänst) Fick lite läxa att sänka händerna (westernryttare ;)) och rida mycket på volt och pendla mellan skritt och tölt och ge trav som belöning, Gneisti älskar att trava i form och har en mycket snygg sådan så traven är jag mer än nöjd med.

Det var första gången för mig att rida för islandsinstruktör och det var mycket roligt och givande även om det känns som jag gnidit baken på sandpapper...ajaj

Så nu ska jag träna mig själv tills nästa kurs den 25:de Oktober och då ska jag även rida ett pass på hingsten :grin:

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Kjarni har agerat fotomodell idag, han avskyr det men det blev fina bilder. En tjej i stallet gör ett arbete om island och ville ha bilder när hon sitter på en islandshäst, klart Kjarni ställer upp.

Efter det så tog vi oss en sväng barbacka i skogen där vi travade massor. Red rakt in i skogen så han fick lyfta på benen lite, otroligt jobbigt tyckte Kjarni. På ängen sen lekte vi lite rodeohäst och bockade lite. Det kunde slutat hur bra som helst, men jag satt kvar :D

23653801.jpg

23653823.jpg

Idag har hästarna vilat.

Jag har målat i stallet, han bara iofs 1 h men bra blir det!:)
Brunt och vitt och sedan vill jag ha islandshästar på väggarna:D
Snygga namnskyltar är ju ett måste också.

Igår fick hästarna gå upp i jättehagen, med massa skog+ängar.
Bebis tyckte det var skitskoj:D

måste fråga, det låter så mysigt, har ni byggt stallet själva eller? är det många boxar och så? kan du inte ta en bild och visa?

hur många hektar har ni på er gård för ni äger den va? är det stort hus och så? har ni bott där länge?:)

Nepp, det här va inte vår helg alls.

Tävlade som sagt min första öppenklass, och vi var väl inte riktigt redo för det. Men det visste jag ju innan, men ville hellre tävla nu i höst än senare eftersom jag blir senior nästa år. ;)

I V3 var min pälsboll tyvärr helt död efter uppvärmningen (som egentligen inte alls var väldigt lång eller hård) och när vi kom in på banan fanns ingen energi kvar. Jag fick driva som en tok och när vi väl kom till ökade tölten så orkade han inte ta ett enda rent töltsteg typ. Allt bestod av rollningar o annat. ^^ Haha Men men, vi genomförde det iallafall och jag är ändå inte besviken. För jag visste ju att vi inte kunde jämföra oss med dom andra. :)

I T3 hade han hunnit vila upp sig lite, och jag red verkligen en kort uppvärmning så han skulle orka mer. Och då kändes det som om han försökte lite mer iallafall, så det kändes ändå okej. Dock var våra ökningar inte ens i närheten av hur det går hemma. Men när går det någonsin som hemma på tävling? :angel: Så ja, det resulterade i urusla poäng, men än en gång, jag är inte besviken...

Imorgon skulle det egentligen blivit FS1, men jag strök mig. Inget kul o visa upp en häst som man måste sitta o driva som en galning för o få fram. Jag vet att han kan visa sig från en mycket finare sida, och jag väntar hellre o visar upp den, förhoppningsvis visar han den nästa gång! :)

Bilder kan komma senare, om jag vågar visa upp några... :o :p

nu vet du EXAKT hur det är att tävla på Thengill:crazy::(
det stämmer helt, för hemma är han som en annan häst och det är inte kul att skämma ut sig med en häst som vägrar gå fram på banan.

hade han vatt likadan hemma hade han ju vatt sån men det är så hemskt att vet hur underbar han är hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 549
Senast: Hedwig
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 933
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 251
· Visningar
65 077
Senast: cherie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka