Hål i öronen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hål i öronen

vad i hela friden har hål i öronen med tidelag att göra?!
du kan ju inte vara på riktigt!
Om du har livlig fantasi och vill ha uppmärksamhet får du vända dig till någon annan.

Jag har inte varit oförskämd. Jag är nyfiken på hur resonerar.
Antar väl då att du tycker att det är ok att pierca ollonet på en liten bebis. Pirecing som piercing.

Varför tar du åt dig så förskräckligt om du står för ditt val? Du borde kunna svara på frågor kring ditt val.

vad i hela friden har hål i öronen med tidelag att göra?!
du kan ju inte vara på riktigt!
Om du har livlig fantasi och vill ha uppmärksamhet får du vända dig till någon annan.

Det är ju också lagligt? Om det hade varit kränkande eller dåligt för djuren så hade det ju varit olagligt, right?

Om det är någon som inte är på riktigt så är det du. Du kastar ur dig personliga påhopp, beter dig som en jävla snorunge på 14år och beter dig som om du vore allmänt puckad.

Angående livlig fantasi och uppmärksamhet - jag tänker inte ens kommentera det..

Om det är någon som inte är på riktigt så är det du. Du kastar ur dig personliga påhopp, beter dig som en jävla snorunge på 14år och beter dig som om du vore allmänt puckad.

Den enda som har använt sig av personliga påhopp än så länge är du. Det är alltid lika tråkigt att läsa sådant. Varför kan man inte hålla diskussionen på en mer vuxen och saklig nivå som den faktiskt har varit hittills trots olika åsikter?

Mvh

Tora

*kl*
Nu får ni skärpa till diskussionen och hålla er till sakfrågan eller oxå låser jag tråden!

Snurrfian-moderator

Den enda som har använt sig av personliga påhopp än så länge är du. Det är alltid lika tråkigt att läsa sådant. Varför kan man inte hålla diskussionen på en mer vuxen och saklig nivå som den faktiskt har varit hittills trots olika åsikter?

Mvh

Tora

Att få höra att man har livlig fantasi, att man inte är på riktigt och att man inte blivit älskade tillräckligt som barn är helt okej? Jag tänder till jäkligt rejält på sånt. Vi andra har försökt föra en saklig diskussion, men Arabizar bara sitter och spyr ur sig sånna saker gång på gång, så vem är det egentligen som inte kan föra en saklig diskussion?

/Cali, som faktiskt inte blev tillräckligt älskad som barn

Jag har hål i öronen sen jag har varit någon månad gammal. Det gjordes på sjukhus av en sjuksyster. Jag minns inget men enligt mamma så grät jag inte ens. Jag har alltid varit stolt över mina örhängen. Jag upplever det inte som ett övergrepp på något sätt.

Trots detta så kommer inte jag att göra hål i öronen på min dotter när hon är så pass liten utan väntar tills hon är lite äldre (om hon nu vill ha hål i öronen).

Det är tragiskt att du inte blev tillräckligt älskad som barn. Jag som dock fick hål i öronen som barn kände (och fortfarande känner) mig mycket älskad av mina föräldrar.

Men det vore bra om du kunde försöka hålla dig undan från fula ord och personliga påhopp. Det blir en mycket bättre diskussion då och du tas på mer allvar.

Mvh

Tora

Men det vore bra om du kunde försöka hålla dig undan från fula ord och personliga påhopp. Det blir en mycket bättre diskussion då och du tas på mer allvar.

Mvh

Tora

Om du läser mina inlägg igen så kan du se att jag gjorde ett gott försök, men efter att hela tiden få den sortens svar så är det inte så himla lätt. Någon gång tröttnar man. Och det var precis vad jag gjorde där och då.

*delvis kl*

Jag är inte på något sätt för att pierca småbarn, men går ni inte väldigt hårt åt Arabizar nu?

inte ser att det är en tjej?
Ska de itne banta henne till anorexiagräns och skära henne i armarna också när de ändå håller på?!
:devil:

Senast ändrad:

Om du läser mina inlägg igen så kan du se att jag gjorde ett gott försök, men efter att hela tiden få den sortens svar så är det inte så himla lätt. Någon gång tröttnar man. Och det var precis vad jag gjorde där och då.

Jag har läst alla inlägg och den enda som är otrevlig är du. Något som visar stor mognad är att alltid hålla huvudet kallt i debatter oavsett hur "dum" man tycker "motståndaren" är.

Tainte detta som någon kritik, för det är inte menat så, utan snarare som ett tipps.

Mvh

Tora som återigen beklagar att du kände dig oälskad som barn

Jag har läst alla inlägg och den enda som är otrevlig är du. Något som visar stor mognad är att alltid hålla huvudet kallt i debatter oavsett hur "dum" man tycker "motståndaren" är.

Tainte detta som någon kritik, för det är inte menat så, utan snarare som ett tipps.

Mvh

Tora som återigen beklagar att du kände dig oälskad som barn

Om du inte tycker att Arabizar har varit otrevlig så vet jag inte vad jag skall säga. Att säga sånna saker som hon har gjort är sjukt patetiskt, och att du inte tycker att det är otrevligt är.. tragiskt.

*delvis kl*

Jag är inte på något sätt för att pierca småbarn, men går ni inte väldigt hårt åt Arabizar nu?

Det tycker jag inte med tanke på hur hon beter sig. Hon hade ju bara kunnat svara på folks frågor så hade inte den här debatten kommit upp, men istället så väljer hon att säga att folk vill ha uppmärksamhet, inte är på riktigt och inte blev älskade tillräckligt som barn.

Seriöst? Någon jävla måtta får det vara!

Jag haller faktiskt med dig, jag ar inte heller for att ta hal i oronen pa ett litet barn, men visst finns det varre saker man kan gora? Och ibland gor man saker utan att egentligen ha en grund eller en fast mening om det, det ar kanske darfor Arabizar inte kanner for att svara pa alla pahopp.

Det ar lite upp till var och en men absolut inget jag skulle gora mot mina barn och inget jag skulle rada nagon annan till heller. Det gar ju precis lika bra att ta hal i oronen nar man ar 13 eller 25.

*kl*
Nu verkar vi inte komma så mycket längre i sakfrågan så jag låser tråden, den som har några invändningar kan höra av sig via PM.

Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 247
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Har en åttaårig tjej som varit upprörd på sin mamma idagdå hål i öronen varit uppe för diskussion igen. Jag anser att hål i öronen...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 346
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar