Hål i öronen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hål i öronen

Men varför? Vad har er dotter för glädje av det?

Fyfan, det borde vara förbjudet! :cry::mad:

"Jag fick själv stryk när jag var liten, inget som skadade mig för det"

Det handlar inte om att föräldrarna skall vara överens, det handlar om att barnet skall vara överens. Och tillräckligt stor för att förstå innebörden och ansvaret.

Exakt, hur noga man är så finns det ändå en totalt onödig skaderisk och det är barnets kropp det handlar om

När jag ser småbarn med piercing i öronen så går mina tankar till Paris Hilton och övriga som har sin hund som accessoar.

Det ser ut som om barnet är något som ska ge den extra lilla touchen:crazy: inte en egen person med egna känslor och värde.

Min dotter var 3-4 år när hon började tala om att hon ville ta hål i öronen, jag sa att hon fick vänta tills hon fyllt sju, med tanken att hon då skulle ha glömt bort det.
Hon pratade inte om det en enda gång förren hon på sin sjuårsdag vaknar och det första hon säger är -idag får jag ta hål i öronen mamma.

Shit tänkte jag men jag hade ju lovat, hon tog ett hål, tyckte att det gjorde för ont för att ta i det andra.
Hon hade ett hål ett tag tills hon lät det växa igen.

Sedan tog hon igen när hon var runt tio, då gick det bättre och hon har idag 5 hål i öronen och siktar väl på att komma upp i mina 8:crazy: fast nu är hon 17 så nu får hon göra som hon vill, även om jag klart har förklarat att ju högre upp desto ondare gör det, och det har nog avskräckt lite:angel:

Jag anser att man som förälder inte har rätt att utsätta sitt barn för onödiga ingrepp som sådant här faktiskt är.

Precis, hur många går till en riktig piercare? Att göra detta med pistol gör saken ännu värre.

Visst jag har tagit hål i både näsa och öron med pistol men då har jag tagit ansvar för det. Det kan inte barnen göra.
Så jäkla lågt att vilja ha sitt barn som accessoar!
Som någon sa, tankar till PH och hennes små minihundar som byts ut när de inte duger längre...Vad händer när föräldrarna anser att hål i öronen "inte är nog"?
Smink? :crazy::cry::(:mad::grin: (Kul med barn som har allergi mot allt vad smink innehåller OCH nickel bara för att föräldrarna tycker det är en lysande idé att spöka ut sina stackars bäbisar :eek:)

sitta och ojja sig och gorma om hur hemskt detta är... har ni inget annat att lägga erat krut på,typ svält,barnmisshandel,missbrukarföräldrar osv osv finns bra mkt värre grejer i världen än piercade öronsnibbar *SUCK*

sitta och ojja sig och gorma om hur hemskt detta är... har ni inget annat att lägga erat krut på,typ svält,barnmisshandel,missbrukarföräldrar osv osv finns bra mkt värre grejer i världen än piercade öronsnibbar *SUCK*

Åh nej! Måste man sluta bry sig om "mindre viktiga" problem bara för att det finns större?:eek:

Vad är det förresten som säger att diskussionsdeltagarna inte engarerar sig även i större frågor?

Den stora frågan är väl egentligen varför föräldrar väljer att pierca småbarn.
Vad är det egentligen "symptom" för?

Är "finheten" viktigare än att det faktiskt finns en hälsorisk med det?

Varför ska man sopsortera när det finns atomavfall att oroa sig över menar du, eller är det bara jobbigt att få sitt val ifrågasatt.

Jag tycker det gränsar till barnmisshandel att tillfoga barnet smärta, ökad risk för skador och allergier bara för att man själv tycker något är snyggt.

Jag tycker det gränsar till barnmisshandel att tillfoga barnet smärta, ökad risk för skador och allergier bara för att man själv tycker något är snyggt.

Jag håller helt med dej.
Jag tror faktiskt helt ärligt att om samma smärta och skada (som det faktiskt är att skjuta hål med pistol på vävnaderna) skulle tillfogas en vuxen människa på krogen av någon annan så skulle det räknas som misshandel.
Om man sedan räknar med risken för framtida infektioner och ev. allergier så hade det säkerligen kunnat bli åtal i samma anda som om någon som hade en smittsam sjukdom smittade någon med flit.

Jag anser att det är barnmisshandel att ta sig rätten att orsaka smärta på ett barn som ger bestående märken, och faktiskt eventuellt men utan att barnet har någon som helst möjlighet att säga nej.

ja,hörrni jag måste haft en otrolig tur som sluppit undan min "barnmisshandel" på tex BVC och alla fröknar på dagis:rofl:

rätt eller fel det är som med allt annat beror helt på vem man frågar och alla är vi olika punkt!

/Arabizar stolt mamma över världens sötaste flicka:love:

ja,hörrni jag måste haft en otrolig tur som sluppit undan min "barnmisshandel" på tex BVC och alla fröknar på dagis:rofl:

rätt eller fel det är som med allt annat beror helt på vem man frågar och alla är vi olika punkt!

/Arabizar stolt mamma över världens sötaste flicka:love:

Det är en sjukt patetisk ton du har, och jag hoppas för allt i världen att din dotter verkligen vill ha piercing i öronen sen, att hon slipper allergier och inte får keloider.

Och det är patetiskt att du inte ens kan svara på frågan varför du piercat din dotter i öronen. Varför? Antagligen för att du inte vill svara att du tycker att det är fint - ungefär som om hon vore en accessoar. :cry:

Absolut tycker jag det är fint!

Det tycker hon själv oxå (så stolt så över sina rosa stenar) detsamma tycker hennes far,hennes syskon,hennes mormor/farmor med flera.

Jag svarade i den här tråden för att min dotter har hål i öronen,
Du har din syn på saken och jag har min så jag tror vi är på det klara med det.

CillaWsitter du och analyserar mitt sätt att formulera mig?!
märks klart och tydligt att du letar fel...

Absolut tycker jag det är fint!

Det tycker hon själv oxå (så stolt så över sina rosa stenar) detsamma tycker hennes far,hennes syskon,hennes mormor/farmor med flera.

Jag svarade i den här tråden för att min dotter har hål i öronen,
Du har din syn på saken och jag har min så jag tror vi är på det klara med det.

Klart hon tycker det är fint nu, precis som att flickor alltid skall ha rosa, och pojkar alltid blått. Barnen formas ju.

Men när hon är 18år gammal och kanske hittat en helt egen stil så är det inte säkert att hon faktiskt tycker det.

När jag var 13 ville jag ha ganska många piercings, det vill jag inte längre.

Nej, jag tycker det var ett rätt tydligt påpekande på att du värderar att barnet ska vara söt högre än att barnet håller sig friskt och skadefritt.

1 du är stolt över att hon är söt. Hennes utseende
2 Uppenbarligen var hon inte tillräckligt söt naturligt eftersom du vill modifiera hennes utseende.

Flera av oss som är emot att man piercar småbarn har piercingar själva, vi är inte emot fenomenet i sig,utan att det faktiskt finns en viss risk som vi tycker är onödig att utsätta ett barn för - som inte själv kan väga för-nackdelar och ta ett beslut.

Senast ändrad:

Är man dum i huvudet så är man, det kan inga örhängen i världen ändra på... :angel: Ska du inte låta tatuera henne också när du ändå håller på, något i stil med "Jag duger inte som jag är"? :crazy:

kl Jag tycker man gott kan vänta med att göra hål i öronen åtminstone tills barnen är i nedre tonåren och därmed lite mer självständiga egna ideer.

/KT

ang hur jag är som person,din åsikt din fördom bara för att vi inte har samma åsikt i det här:grin:
svarar på frågan oxå,nej tatuering har vi inga planer på.
hon duger alldeles utmärkt som hon är men vi gjorde det här valet ändå.

bild på världens bästa lilla tjej:love:
26824086.jpg

Oj vilka ramaskrin det va här,min dotter på 3år har hål i öronen sedan 1år tillbaka.
både jag och hennes far va överens om detta.
vi är noga med hennes hygien och köpte örhängen i guld (inget billigt skit)

fick själv hål i öronen som lite flicka inget jag avskyr min mamma för:idea:

sätte ni i guldörhängen på en gång?

det är ju lag på att alla nygjorda piercigar ska ha titan smycken (tills dom är läkta.. då får man byta)

jag rättar mig själv då det fanns flera som var godkända (jag har tidigare bara hört titan men efter lite googling så fanns andra med)
http://www.edspiercing.com/allmant-p/allmant-nickel.php

"Material som är godkända att erbjuda vid piercing är Implantatium(ståltyp med mindre än 0,05% nickel) Niobium, Titanium, PTFE, 18K(750)Guld, Tantalum, Blackline, Zircongold, Zircontwo."

så guld är visst godkänd

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 247
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Har en åttaårig tjej som varit upprörd på sin mamma idagdå hål i öronen varit uppe för diskussion igen. Jag anser att hål i öronen...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 346
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar