Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

knapplån

Liten och nyfiken:)
DSC03185.JPG

Inte lätt att ta tjusiga bilder med en Bisko-mule i linsen hela tiden;)

Ha ha, vilken underbar bild! :love: Hoppas att allt är fortsatt väl med dig och dina småpojkar.

Vad trevligt med en uppdatering från Waradero och utte! Så bra det låter med nya stallet, och visst är det härligt att ha promenadavstånd till stallet!

Intressant också att Waraderos man och svans numera ser helt vita ut. Nog för att jag tycker att insidan är viktigast även när det gäller hästar, men det är ju så vackert med vit man ... :)

Vad kul att du har hittat en tränare! Ojojoj, när jag räknar bakåt lite så inser jag att det är 5-6 år sedan jag red för tränare. Jag längtar verkligen efter att träna "på riktigt" igen, men jag fattar ju inte riktigt hur jag ska hinna med det. Det börjar nog dessvärre bli dags att minska hästantalet litegrann ... :(

Och ja, Waradero är en han, en liten (eller stor, för att vara haflinger) valack efter min hingst Eldfuxens Wacker undan Calzone. Dailan Kifki är hans uppfödare! Och jag ägde honom ett litet tag innan jag bestämde mig för att han inte var något hingstämne och sålde honom vidare till utte med familj. Dailan är min mamma, så han behövde inte flytta vid det ägarbytet (annars kan det ju låta som om den stackarn hade flyttat omkring massor, vilket han alltså inte har gjort). Det är himla kul att kunna följa sina uppfödningar och hästar man ägt tidigare så här via Buke! :love:

Där ser man. Jag kan tänka mig att det måste vara kul att kunna följa sina uppfödningar/fd ägare. Att du och DK var mor och dotter hade jag nog förstått :).

Ja, det ska bli superkul att träna. Har mest lullat runt för sig själv så länge med mestadels uteritter, så jag ser fram emot att utvecklas lite! Låt hoppas att min lilla dam tycker det samma bara ;).

Min pannluggsrika(:angel:) pålle. Tyckte nog att det var skönt att slippa täcke i solskenet.

32874810.jpg

Så söt hon är, Nirre :love:
Och så blid och nöjd hon ser ut :angel:

Men "tove" var har du gjort av din förra avatar - den läckra rosa ... ?

Undrar vad de tre mörkbruna tänker om "blondinen" :D;)??? Kul med nytt stall!

Shettisen är en liten tuffing. Hon visade omedelbart var skåpet ska stå och vem som bestämmer i hagen så nu är allt frid och fröjd. :) Ingen mobbing pga avvikande hårfärg här inte. ;)

Intressant också att Waraderos man och svans numera ser helt vita ut. Nog för att jag tycker att insidan är viktigast även när det gäller hästar, men det är ju så vackert med vit man ... :)

De svarta stråna har försvunnit successivt. Nu finns inget kvar i manen och mycket lite i svansen. :) Jag håller med! Visst är det vita vackert!

Den funkar inte. :( Tror man måste vara vän med dig på facebook för att kunna se den.

Kanske söt, men jag vill ju att hon ska ha lång och fin pannlugg ju. Tycker det är så fint när man flätar luggen på dom. Men man kan ju inte få allt ;)

Kanske inte den vackraste bilden på henne men :p.

Hm, älsklingens bil eller min söta pålle? Valet var inte så svårt, dessutom måste man ju variera sig :D

Utte Va himla toppen det låter med stallbytet!:laugh: Hoppas du kommer lika bra överens med folket som med omgivningen:laugh: Ja shettisar ska man inte bråka med! Min har bestämt här hemma i 18 år och han verkar inte ge sej..

Tove, kul att du ska igång och träna! Blir skoj att följa!

*KL
För mina icke facebook-vänner så har jag och Shoshone oxå tränat idag, fast på det inte så vanliga viset genom att dra stockar i skogen:) Två vackra bilder från det vackra vädret vi hade idag:love:

Beskrd.jpg

DSCF1526.jpg

Nanghial går det trögt med för stunden, har hängt på han lite men jag ligger lågt me han ett tag, han är inne i nån period. Men det finns ju mycke annat man kan göra:)

Gah, sikken man :eek::love:. Ser riktigt roligt ut det där!

Ja, jag kommer garanterat berätta hur lektionerna går, vad vi pysslat med och om kanske något litet bildbevis :laugh:.

Vilken aktion det vart i haflingertråden idag :D

*kl*

Idag är det 4månader sen jag hämta hem Nirrebus och idag har vi korsat 90vägen helt själva för första gången, har ju vart så nojjig att jag ska åka av på andra sidan och hon springa hemåt och bli överkörd...
Det gick bra! Några läskiga gårdar att rida förbi och en hemsk traktor men annars så. Känns inte som hon testar mig längre. Fryser fast nångång och inte vill gå när det är läskigt så jag får övertala henne, men det är inte som förr när hon kunde backa, slängde runt och försökte sticka hemåt. Good!
En galopp i all snö blev det också, mys! Men fröken är pigg!

Hon fick agera fotomodell på ridbanan också efteråt. Ställde upp henne och gick några meter bort för att fota, Sa Nirre för att hon skulle kolla på mig istället för hästarna på hagen och då börjar hon gå mot mig som på inkallning. Mitt hjärta smälter :love:.

32878182.jpg

32877816.jpg

32877819.jpg

32877820.jpg

32877825.jpg

Imorgon ska fröken få åka transport till ridhuset och bli lite riden där. Förhoppningsvis inte alltför stressad över det nya. Går det bra så ska vi börja träna varannan söndag med start 4/3 :laugh:.

Ja! :).

Men vi får väl se om jag kommer vara lika nöjd över henne imorgon...

Drömde inatt att vi åka iväg till ett annat stall och red lektion där, hon skötte sig jättebra men var så liten att mina knän tog i backen :rofl:. Man kan drömma knepiga drömmar ibland :D

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
43 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II