Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Ja, det hade vi verkligen. Hon är fortfarande stressad om vi rider ut själva, och kan vara lite småstressad om hon står inne i stallet själv men det är mycket bättre än det har varit. Och slitit sig vid hantering eller stegrat och "dummat" sig vid ridning har hon inte gjort på jättelänge ("peppar peppar") så det är skönt. Hade enorm ångest när jag skulle flytta till nya stallet att hon skulle börja krångla igen men det har gått superbra än sålänge :)

Härligt att det går bra :)

Vi har lyckats hålla igång hela vintern, ,mycket tack vare att vi har ridhus 3 km bort som vi ridit i många mörka kvällar :) Just nu blir det ridning 4 gånger i veckan och vi känner oss nöjda med det. Snart är äntligen våren och ljuset här och då blir det förhoppningsvis ännu mer ridning :)

Lyx med så nära till ridhus! :)

Idag har vi skuttat lite, piloten där uppe är emellanåt lite osäker vilket resultera i några stopp. Men till slut fick vi lite kläm på de i alla fall :p

*kl
tycker ni förresten att jag ser för stor ut på min?
har tittat lite för mycket på bilderna och min överkropp ser så lång ut..

Nej, det tror jag inte du behöver oroa dig för. Dessutom växer väl han nån centimeter till och får lite mer massa sen.

Va bra :) satt o titta för mycket på bilderna och fick för mig en massa..

--

Ganska skönt med en unghäst som vilat 5 dagar som man kan rida ut på ENSAM i storm och skritta förbi ensilageplast som fladdrar i vinden
4de gången vi rider ut ensamma med
Cool kille :love:

Ja jag fick den känslan redan när jag var o tittade på honom inför köp. Han är väldigt trygg i sig själv och nyfiken, passar mig perfekt!

Jag vill bara skrika ut ibland hur underbar jag tycker han är! :D

Senast ändrad:

*kl*

Idag har jag provat att löshoppa Nirre för första gången. Hon var jätteduktig, och verka tycka det var riktigt kul :).

Tyvärr motsols, så värdelösa bilder.

DSC_1733_zps774016a7.jpg

DSC_1715_zpsfbb606c3.jpg

DSC_1732_zps06bad15f.jpg

DSC_1721_zps3ab3e3f0.jpg

DSC_1724_zpsa5358b1d.jpg

DSC_1706_zps155611d3.jpg

Jag har ju såpa som jag tycker funkar bra, men just den sista biten så den blir så fin som manen vet jag inte.
Hööks skimelschampo va inte bra.

Tvätta med jodopaxlösning har jag hört är bra, då får man bort det gula. Som ni ser på Nirres svans har jag inte testat själv :angel:. Men blir det fint väder snart så ska den där äckelsvansen få en ordentlig genomgång!

KL

Puttar upp med en ny bild på oss. Hästen var GRYMT pigg (tydligen tyckte hon att det var fantastiskt roligt att springa över bommar) samt att vi håller till precis bredvid en 80-väg, så det var lite svårt att koncentrera sig på uppgiften. Men vi hade så kul så :)!

KL

Här kommer en dum fråga till uppfödare och andra med hingsterfarenhet:

Nardus ena kula har precis trillat ner och nu blir jag förstås nervös över vart den andra tagit vägen :eek: Kanske dom inte brukar trilla ner på samma gång? Är lite nervös för att han ska bli klapphingst ;)
Har noll erfarenhet av detta men man vill ju inte ha en klapp för då blir det svårt att kastrera....

Tror inte att du behöver oroa dig ännu. Min veterinär sa att det kan ta lång tid innan de är nere. Jag frågade henne i höstas, eftersom en av mina unghingstar har släppt ner dem men de är inte "fixerade" utan han drar upp dem ibland när han blir lite stressad:)

Hon har inget svenskt registreringsnummer, så det verkar fortfarande konstigt att hon skulle ha ett svenskt pass. Det nummer hon har är österrikiskt (Nordtyrolen). Däremot har hon då en avkomma, Erona, född 2002, som är registrerad i STH. Och hon är stambokförd i Nordtyrolen. :) Så mitt råd till dig är att fråga STH om exempelvis avkommans meriter. STH:s hemsida: http://haflinger-sth.se/

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
43 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II