Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Hej!
Ny här på Bukefalos och vill så gärna ha er hjälp :)
Jag letar efter "min" Haflinger och har försökt googla efter uppfödare i Sverige och utomlands men jag tänkte även och höra med er om någon har tips på antingen uppfödare med hästar till salu eller kanske privatperson som har den perfekta flingan till salu :D

Min perfekta Haflinger ser ut såhär:
Inriden, helst western (reining).
Mellan 6-12 år.
maxad D-ponny el. liten stor häst.
sto.

Självklart så vet jag att man inte kan få allt man önskar sej och sist jag köpte häst så var det bara en enda önskning som jag kunde bocka av ;)

Hoppas nån kan hjälpa mej med tips och hjälp!

Jag tror det räknas som reklam att rekommendera uppfödare?

Finns en riktigt fin valack till salu född 2009 som heter Nickelback (bara att googla)
Stämmer iofs inte in på din beskrivning..

Lägg ut en egen annons om köpes på hastnet? Det var så jag hittade min :)

*kl

Uppdaterar lite, den 20de red jag på Nasse för 2:a gången! Det blev en barbackauteritt! :D (ja han är lugnet själv)
En bild också!

slänger med en bild från i höstas när vi löshoppade lite också för o liva upp tråden

KL

Alltid kul att se lite nya bilder i haflingertråden :)! Här är mitt bidrag. Vi var ute och tramsade lite och tog nyårsbilder idag:

Åh, så sött :D.

Fragile
Tur att det går så bra. Duktig kille!

Förra måndagen gick jag och Nirre omkull. Vi galopperade i en volt på banan, hon skyggade antagligen mot en hemskt farlig vattenpöl så hon snubbla till och föll. Nirre klarade sig utan en skråma. Jag slog i axeln lite så leden mellan nyckelbenet och armbågen separerade 6mm. Dock inte så farlig som det låter, inget som läkarna gjorde något åt och det var bara att hålla igång som vanligt. Dock så hade jag ju ganska ont ett par dagar så Nirre fick en veckas julledighet. Skönt att det inte blev värre.
Nu är vi igång igen och det blev ett välbehövligt dressyrpass idag. Annars har vi mest ridit i skogen med den andra tjejen och Haflingern :). Bjuder på ganska så ospännande bilder, men bättre än inget ;).

Nirre bus idag
DSC_1400_zpsfb2cc60e.jpg

DSC_1398_zps1f99100e.jpg

DSC_1317_zps57e82a60.jpg

Otäckt att gå omkull...:( Men tur att ni inte skadade er värre än så!

Våra två är rätt lika i kroppen, tänker jag när jag ser bilder på din Nirre. Måste vara härligt med ridbana :) !

Det kanske dom är. Tycker att hon fortfarande är lite knubbig dock, men vi jobbar på det. Är 4 väldigt olika hästar som går i samma hage här och dom får hösilage frukost och lunch ute. Nirre skulle nog egentligen behöva få lite mindre portioner, men det är inte så mycket jag kan göra åt det. På kvällen får hon väldigt lite i boxen, vill inte minska det heller så det tar slut direkt. Så det är bara att hålla igång och hoppas de långa skogsturerna betalar sig. Kan i alla fall dra gjorden två hål kortare sen hon kom hit :).
Man kan nog lura sig ibland och tro att hon är väldigt kraftig i modellen, men när hon är lite mer slimmad utan att för den delen vara för tunn, ser man ju att hon inte är så kraftig egentligen.

Bana är skönt att ha ibland. Hade jag ju ridavstånd till på förra stället också. Den här är ganska liten, men bättre än ingenting :)

Jag tänkte just säga att jag tycker hon liknar Nasse lite i kroppen :) båda är ju edelblut med
Jag har ju tur som har Nasse i hage med fler lättfödda hästar så vi snålar på maten ute. Inne får han 10kg

Läskigt att gå omkull sådär, det var verkligen evigheter sen jag gjorde. Tur det gick relativt bra!

Jag tycker att hon ser rätt proportionerlig ut faktiskt. Inte speciellt överviktig, vad jag kan se :) .

Jag snålar ALLTID på maten till min, tycker jag, men en haflinger verkar kunna leva och frodas på rätt lite mat... ;)

Jag snålar ALLTID på maten till min, tycker jag, men en haflinger verkar kunna leva och frodas på rätt lite mat... ;)

Har jag också hört ;) uppfödaren sa det "vänta tills han blivit 3, då börjar de lägga på sig"

Men har jättebra hagar här med magert bete som tur är

Jag kan säga att man får gräva för att hitta dom där revbenen ;). Men vi kan ju alltid skylla på den tjocka pälsen :D.

Jag känner inte att hon behöver mindre mat så, men att det kunde varit mindre portioner frukost/lunch så hon kunde få lite mer på kvällen. Nu får hon bara 2,5kg hösilage i slowfeeding nät och det är ju så lite. Hon behöver inte bantas, men vill gärna att hon ska slimma sig lite och få mer muskler :)

*kl*

Har varit och hälsat på tant Courage och tänkte att jag kunde lägga upp ett par bilder :) Tant fyller i år 35 och var pigg och kry när jag hälsade på. Blodcirkulationen är inte riktigt på topp, men med massage med diverse oljor funkar allting bra.

Bilderna är inga mästerverk då jag fortfarande inte lyckats lära mig kameran(fastän jag haft den i ett år) och inte är någon fotograf annars heller :p
Hoppas det funkar ändå :)

Varnar för bildbomb

DSC_0016.JPG

DSC_0017.JPG

DSC_0021.JPG

DSC_0032.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0046.JPG

DSC_0057.JPG

DSC_0060.JPG

Fler bilder. Ursäktar bildbomben!!

DSC_1189.JPG

DSC_1193.JPG

Det är oftast så här hon ser ut ;)

DSC_1195.JPG

Nyfiken på kameran :)

DSC_1202.JPG

DSC_1208.JPG

Älgen...

DSC_1210.JPG

Ibland blir hon lite närgången ;)

DSC_1231.JPG

Gos med shetlandshingsten Domino

DSC_1243.JPG

DSC_1244.JPG

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
43 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix