Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

*kl*

Jag har varit borta i helgen så syrran och hennes pojkvän skötte stallsysslor och red Nirre i lördags. Jag var lite nervös på hur hon skulle bete sig mot andra när jag inte var med, men det gick bra :). Fick den här bilden i ett mms, sambons lååånga pojkvän fick skritta av henne. Hon ser dock aningen skeptisk ut :D
mmdownload

+ utte

Det var precis lika härligt och roligt som det såg ut.. synd att vi bara fick en dag med perfa pulkasnö. :(
Så nästa film får bli när vagnen åker på tror jag! :D

Åh så härligt :D

*kl*

Tog en ridtur från stallet och hem och red lite på vårt gärde, så husse fick fota lite (med min värdelösa mobilkamera..). Efter att ha sett alla hemska ridbilder (vad håller jag på med egentligen? :o) så känner jag mig väldigt motiverad till att börja träna för instruktör nu till våren. Men kul hade vi i alla fall :)

DSC_1672_zps6eba2b0a.jpg

DSC_1662_zpsabd04ff9.jpg

DSC_1644_zps1bd5caef.jpg

DSC_1643_zps226cde93.jpg

DSC_1617_zps397838ca.jpg

DSC_1589_zps72eabdc4.jpg

Nja, håller inte med men tack ändå :). Det är nog nyttigt att se sig själv ibland så blir man medveten om alla konstigheter man har för sig. Men jag hoppas verkligen att tjejen jag har fått nys om vill börja träna oss till våren. Nya stallet har en liten ridbana och hon bor i samhället så det vore väldigt smidigt. Förut när vi gick hoppkursen fick jag hyra transport, betala medlemsavgift i klubben jag var med i, betala ridhuskort och instruktören. Så kan hon träna mig på ridbanan i stallet sparar jag både tid och pengar :)

Men vilken underbar film! Mysigt :)

*tove* tycker också det ser bra ut men rida för tränare är alltid kul!

Senast ändrad:

:)

Men ni har ju kommit en bra bit nu, vad roligt! Känns det bra att sitta däruppe? :)

Sista bilden var ju supermysig!

KL

Lite nytt från oss. Havanna under inkörning samt att det tränas en del. Vi rider privatlektion en gång i månaden. I vår ska vi tävla för första gången :o
Träningstävling och klasserna trail och western riding.

Nardus växer och frodas också :love:

1723088_10152225857447112_102532876_n.jpg

Det är klart att du ska träna för, som du säger, det är väldigt kul att utvecklas :)! Jag hoppas själv att komma igång igen lite mer till våren. Har ju lyckats hålla igång ridningen hela hösten och vintern, och i alla fall ridit minst 3 ggr/vecka trots mörker, regn, kyla, snö och is! Men nu längtar även jag efter lite "riktig" ridning...

Men jag håller fast vid att din ridning inte ser det minsta hemsk ut - alls :)!

:)

Men ni har ju kommit en bra bit nu, vad roligt! Känns det bra att sitta däruppe? :)

Sista bilden var ju supermysig!

Tack! Ja han är väldigt lugn och stabil :) får påminna sig om att han bara är bebis

Poison-heart Inte riktigt planerat att han ska se ut så, skavde av halva i sommras :( han skavde av mitt på mankammen också så han såg maläten ut. de växer ut :)

*kl*

Så nöjd jag är med Nirre idag :). Blev ett kort pass på ridbanan och allt kändes så bra! Vi har haft väldigt svårt att hitta framåtbjudning på ridbanan men idag bjöd hon fram så fint.
Efter att sambon fotade min ridning på gärdet visste jag vad jag skulle tänka på hos mig själv så jag koncentrerade mig mer på vad jag höll på med än vad hästen höll på med så att säga.

Bra framåtbjudning, hon var mjuk och fin, galoppfattningarna satt så bra. Och jag har kommit fram till att hon måste ha världens goaste trav, jättelätt att sitta ner i. Mina "Bra Nirre!" utrop måste hörts ända till grannbyn :p. Åh, vad lycklig jag blir efter ett bra ridpass :D. Hon verkade väldigt nöjd med.

Sorry för ett helt onödigt inlägg ;)

Det är klart att du ska träna för, som du säger, det är väldigt kul att utvecklas :)! Jag hoppas själv att komma igång igen lite mer till våren. Har ju lyckats hålla igång ridningen hela hösten och vintern, och i alla fall ridit minst 3 ggr/vecka trots mörker, regn, kyla, snö och is! Men nu längtar även jag efter lite "riktig" ridning...

Men jag håller fast vid att din ridning inte ser det minsta hemsk ut - alls :)!

Jag har också hållt igång runt 3-4gg i veckan i vinter. Jobbar natt och när jag har jobbat och sovit längre så har det varit så omotiverande att ge sig ut när det är mörkt, och ridbanan har varit frusen så det har inte gått att rida. Är så skönt att vi går mot ljusare tider nu, och ridbanan har tinat så där går att rida när det har blivit mörkt. De senaste två veckorna har jag ridit 6 dagar/v och det är så kul med ridning just nu :)

Inte det minsta onödigt :)! Kul att höra om sådant som går bra, speciellt som ni väl hade det lite kämpigt i början :)?

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
43 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II