Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Ahaaaa, då förstår jag! :) Inte för att vi har tänkt att anordna en utställning, men finns det något ställe (hemsida) man kan hitta dessa på?

Nej, inte vad jag vet :)

Det var bara ett tips :idea: för att visa att man kan göra saker själv - inte bara vänta på att andra skall fixa saker åt en.

DÅ VAR DET DAGS IGEN

GRATTIS ELDFUXEN!

party0037.gif

Oj, då ber jag om ursäkt :o då kan man ju bara hoppas då....
Men eftersom tyrolerhaflinger inte heller står med så antar jag att inte heller dom kan visas..?

Oj, då ber jag om ursäkt :o då kan man ju bara hoppas då....
Men eftersom tyrolerhaflinger inte heller står med så antar jag att inte heller dom kan visas..?

Tyrolerhaflinger/raskod 47 har en utländsk avelsorganisation (HPT Österrike) och har därmed valt SH som svensk serviceorganisation.
För att en tyrolerhaflinger skall kunna gå till en sommarpremiering (individ bedömmande ej avels värderande), vilket de kunde 2011 måste STH som representerar den utländska avelsorganisationen i Sverige, skriva ett avtal med SH.
Innan det avtalet är klart kommer ingen information på SH eller STHs hemsida.
Därför bör intresserade hålla koll på dessa två hemsidor --- det arbetas på att få till en ordning för tyrolerhaflinger/raskod 47 så de kan nyttja sommarpremieringarna i vårt land redan 2012.
Klart är dock att det blir en Kåring den 11 augusti 2012 på Huseby Bruk söder om Växjö, detaljerna runt är ännu inte fastsatt.
Kåringen är avelsvärderande och stamboksberättigande till den orginalstambok som förs i Tyrol av avelsorganisationen HPT.

Knapplånar och hänger på.

Grattis Eldfuxen! :bump: (och W och N såklart)
Eftersom tårtan redan blivit återvunnen ett par gånger och det inte funnits tid till att baka ny :angel: så får du nya bilder på Waquero och hans ryttare istället, fotade av J.

DSC_0681q2.jpg

DSC_0713q.jpg

Knapplånar och hänger på.

Grattis Eldfuxen! :bump: (och W och N såklart)
Eftersom tårtan redan blivit återvunnen ett par gånger och det inte funnits tid till att baka ny :angel: så får du nya bilder på Waquero och hans ryttare istället, fotade av J.

DSC_0681q2.jpg

DSC_0713q.jpg

Åhhh - får en stolt mormor och uppfödare komma in och tacka Stormpil och J :bow: för fotona. Om jag inte tar fel så har det glada barnbarnet :love: just vunnit en regional lätt A-hopptävling.

Tyrolerhaflinger/raskod 47 har en utländsk avelsorganisation (HPT Österrike) och har därmed valt SH som svensk serviceorganisation.
För att en tyrolerhaflinger skall kunna gå till en sommarpremiering (individ bedömmande ej avels värderande), vilket de kunde 2011 måste STH som representerar den utländska avelsorganisationen i Sverige, skriva ett avtal med SH.
Innan det avtalet är klart kommer ingen information på SH eller STHs hemsida.
Därför bör intresserade hålla koll på dessa två hemsidor --- det arbetas på att få till en ordning för tyrolerhaflinger/raskod 47 så de kan nyttja sommarpremieringarna i vårt land redan 2012.
Klart är dock att det blir en Kåring den 11 augusti 2012 på Huseby Bruk söder om Växjö, detaljerna runt är ännu inte fastsatt.
Kåringen är avelsvärderande och stamboksberättigande till den orginalstambok som förs i Tyrol av avelsorganisationen HPT.

;)Ett PS
Är du intresserad så hör gärna av dig till STH redan i dag då det underlättar det administrativa arbetet, även för HPT.

:banana::banana:GRATTIS till alla två och fyrbenta samt en extra morot till Waquero med ryttare och ägare och uppfödare .... BRA JOBBAT, snyggt ekipage:bump::bump:

*kl*

Har märkt att min lilla Nirre hade ett brännmärke under vinterpälsen.
Någon här som vet vad just det betyder?
33043882.jpg

33036479.jpg

Ni med riktiga haflinger har väl det här märket? Eller har jag fel?
rtemagicc_brandzeichen_edelweiss-quer_02_jpg_128280614.jpg

Haflingerfolk, vad händer? Det är så dött här i tråden tycker jag :mad:

Ja, jag har haft influensa i flera veckor :crazy:, börjar kravla mig upp så smått nu.

Jag vill tacka för era gratulationer såhär i efterskott! Och så vill jag passa på att gratulera bettysmatte på födelsedagen idag! :bump:

*kl*

Har märkt att min lilla Nirre hade ett brännmärke under vinterpälsen.
Någon här som vet vad just det betyder?
33043882.jpg

33036479.jpg

Ni med riktiga haflinger har väl det här märket? Eller har jag fel?
rtemagicc_brandzeichen_edelweiss-quer_02_jpg_128280614.jpg

Tycker att det ser ut som Nirre är märkt med Westfalens märke.

westfalen_haflinger_gr.JPG

(källa: http://www.pferdekutscher.de/home/brand/brand.html)

Det finns massor av olika brännmärken som haflinger och edelbluthaflinger kan ha.

Precis som de la Isla säger så är "Nirres" brännmärke det märke som haflinger i Westfalen märks med. Och "Nirre" är om jag minns rätt den här hästen http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=63261 (en del fel i stammen här "som vanligt" i Blå Basen ... suck) och hon är född i Westfalen och brännmärkt där, som haflinger, för när hon märktes fanns inte rasen edelbluthaflinger.

Kolla i hennes pass! Där står det också att hon är brännmärkt med det här tecknet (om jag minns rätt så har hon ett tyskt pass, med W-krumeluren på första sidan och även inuti passet).

Jag har läst på lite i efterhand och förstått att det visst finns en himla massa märkningar.

Det stämmer att det är min Nirre. Hon har däremot ett svenskt pass nu.

*kl*
Jag har också varit sjuk, och lagom till jag orka rida igen så har Nirre tappat en sko, så typiskt! Väntar på att hovslagaren ska höra av sig och hoppas det inte dröjer länge till. Jag är ridsugen och Nirre behöver ju röra på sig!

Usch vad tråkigt för er som varit sjuka :( Nu vill man ju njuta av vårvädret.....Eller vad vi ska kalla det :angel:

Gesagirl: Å vad härigt med betessläpp! Det riktigt lyser i ögonen på hästarna när dom ser vad som är på gång :banana:

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 092
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
43 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?