Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

*kl*

Efter att ha följt denna tråden ett bra tag har jag äntligen fått tummen loss och lägga upp lite egna bilder så här kommer de:

Vecka 5+1
th_Vecka51.jpg

Vecka 13+1
th_vecka131.jpg

Vecka 21+5
th_vecka215sida.jpg

th_vecka215fram.jpg

th_vecka215klder.jpg

Jorå, har varit på ett redan i v 14, detta är andra. Jag tror de gör minst tre här i alla fall. Förhoppningsvis ska vi få veta om det är en flicka eller pojke nu! Och så att allt står rätt till såklart! :)

okej. här gör man väl ett vul i v 12 typ + ett ul runt v 18.

Sen betalade jag för ett ul i v 25 för att kolla kön.

Så fick jag göra två extra ul i slutet för att det inte gick att känna om huvudet var neråt.

Å sen ett ul i v. 41+1 för att kolla hur bebisen mådde och att de fanns tillräckligt med fostervatten.

Undra varför de är så olika=/

Jag har inte gjort något sen v 14 nu, dock har jag varit hos min doktor två gånger och kollat blodtryck och sådär. Jag tror att från och med nu så kommer jag träffa bm på sjukhuset varannan vecka och doktorn varannan vecka fram till förlossningen. Men jag är inte helt säker.

Och P.S. jag bor på Irland.... kan bero på det. ;)

jo jag vet att du inte bor i sverige. men undra varför det är så olika mellan länder=)

Aha :)
Ingen aning. I Sverige kollar de väl nåt speciellt i v 18? Tror de gör samma här i v 14-15. Sen får man ju inte göra abort här, kan det ha med det att göra? Att även om det skulle vara nåt fel så får man inte ta bort det?

Minns från nyheterna för ett par månader sen om en ung tjej, tror hon var 16, där de upptäckte att barnet hade något allvarligt fel och skulle inte överleva mer än några timmar utanför livmodern. Hon var i 4e månaden då och de förbjöd henne att åka till England för att det fanns risk för att hon skulle ta bort barnet. Lite sjukt.

Jag tittar på min journal nu, och där står det att man ska besöka sin doktor innan v 12 och sjukhuset innan v 20, så det kan vara lokalt att de vill göra första ul i v 14 här. From nu ska jag dit v 28, 30, 32, 34, 36, 37, 38, 39 och 40, med varannan på sjukhuset men jag tror knappast de gör ul var gång.

Aningsfull: Ja titta!!! Syns den när du ligger ner än? Känner du bebisen?

Jo jag känner bebisen varje dag. :D
Hon sparkar och har sig nästan hela tiden. En riktig liten busunge. :D Och sambon ligger med stetoskop på min mage och lyssnar. :rofl:

Aha :)
Ingen aning. I Sverige kollar de väl nåt speciellt i v 18? Tror de gör samma här i v 14-15. Sen får man ju inte göra abort här, kan det ha med det att göra? Att även om det skulle vara nåt fel så får man inte ta bort det?

Minns från nyheterna för ett par månader sen om en ung tjej, tror hon var 16, där de upptäckte att barnet hade något allvarligt fel och skulle inte överleva mer än några timmar utanför livmodern. Hon var i 4e månaden då och de förbjöd henne att åka till England för att det fanns risk för att hon skulle ta bort barnet. Lite sjukt.

Jag tittar på min journal nu, och där står det att man ska besöka sin doktor innan v 12 och sjukhuset innan v 20, så det kan vara lokalt att de vill göra första ul i v 14 här. From nu ska jag dit v 28, 30, 32, 34, 36, 37, 38, 39 och 40, med varannan på sjukhuset men jag tror knappast de gör ul var gång.

Aningsfull: Ja titta!!! Syns den när du ligger ner än? Känner du bebisen?

där ser man hur olika det är mellan länderna. tycker dock det lät sjukt med tjejen som inte fick åka....

Helsjukt. Men jag tror hon tog upp det i domstol och de kom fram till att de inte kunde hindra henne att åka.

Min sambos lillasyster är 30 och hon fick lära sej i skolan att Gud sätter in ett frö i munnen på kvinnan och så växer ett barn i magen. Hm jag har alltid trott fröet kom in på andra hållet haha.

De är jäkligt bakom med en massa grejjer här, men annars är det ett underbart land!

Aningsfull visst är det mysigt? Jag har precis börjat kunna känna sparkar när jag sitter upp. Och man ser dem ganska tydligt också. Börjar kännas verkligt nu. :D

Min mage ser ut som din och jag går bara in i vecka 15 imorgon :o
Jag kommer se ut som en valross innan bäbis tittar ut :crazy:

Det kommer nog jag med ska du se. :D
Jag är dock avis på min kompis. Hon har bara 6 veckor kvar och har världens nättaste och finaste mage. Hon kom i sina vanliga jeans fram till 6:e månaden. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 499
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 181
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar