Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

*KL*

Badbollsvarning :rofl:
Nya bilder från idag, vecka 24+5

phpvprdi1.jpg

phpwcryuo.jpg

Åhh,jag är så himla glad över din historia,som ni har kämpat för att få barn,och se,nu har du redan gått halva tiden,och ni väntar två barn på en gång dessutom! :love: Föresten,sjukt söt du var,med en underbart fin mage!:love:

Har oxå ca 5 veckor kvar (17/10)
Fick plötsligt lite panik för en liten stund sedan.
"jag har inte gjort det och inte gjort det....skynda, skynda:eek:"

Samma här egentligen. Har verkligen inget klart känns det som.
Vagnen står där den står, säng och skötbord med.. Lite bodysar.. Men sen är det stopp.. Feträknar med att min mamma kommer upp med allt annat som vi behöver sedan, hon har trots allt gått igenom detta tre gånger (men fyra barn). Och hon har lovat. Jag skall bara vila fram tills förlossningen har jag order på..

*kl*
Angående journaler; jag har varken fått någon sådan eller provsvar :confused:

Måste fråga BM nästa gång, jag har fått gå till 3 olika pga semester, tjänsteledigt m.m. känns lite som dom har noll koll.

Sist tog ena BM fel rör till blodgrupperingen, så jag ska behöva åka 10 mil igen...glöm det, det får vänta till nästa gång! :(

Vad jag kan minnas fick jag däremot provsvaren (hiv,hepatit,syfilis) med posten vid förra grav, men inte denna gång...

Kl

Jag har heller ingen journal. Barnmorskan knappar in allt på datorn, och sedan inget mer. Själv vet jag knappt vad hon skrivit eftersom jag inte kan komma i håg allt hon gör/säger.

kl

Jag har heller inte fått min journal, men våra skickas till de sjukhus som är i "närheten".. vill man inte åka till någon av dem får man fråga efter journalen.

Och sedan en bild från vecka 29
14664640.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Min BM skriver oxå in allt på datorn men några grejor har jag fått i en plastficka som jag ska ha med mig.
Bl.a:
En rosa lapp som det står min blodgrupp på.
En hälsodeklaration som jag ska fylla i.
Nån lapp om tuberkulos som jag ska fylla i.
En "önskelapp" om hur man vill lägga upp sin förlossning. (ska lämnas till förlossningspersonalen tror jag)
Ett provsvar på något jag tagit.
Och en lapp om hur jag ska förbereda mig inför snittet.

jolanta tänkte bara fråga hur gammal du är?

Det har du frågat andra användare i andra trådar också ;)

Jag var hos BM idag :bump:
Vikt: 57,5kg alltså +10kg
Hb: 145 (hade 146 vid inskrivningen ;) )
B-glukos: 5,8
Blodtryck: 117/66
Fosterljud: 145
Fosterläger: Ruckbar
SF-mått: 31

Bebis blev jätte arg när bm börja klämma och känna å stretade emot massor :rofl: Så bökade den runt så bm inte skulle kunna mäta SF måttet, skiljde typ 5-6 cm beroende på hur h*n la sig :rofl: Till slut så gav h*n upp ;) Hur f*n ska det här gå om 15 år :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 502
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 182
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar