Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Äntligen har jag tagit en ny magbild. Går precis in i vecka 30:
MagenV30.JPG

Idag när jag vaknade stod min mage rakt upp. :rofl: Speciellt på högra sidan. Och så var den heeeelt stenhård.
Men efter att ha varit uppe och vankat ett tag verkar bebis ha lagt sig tillrätta igen för då såg den ut som vanligt. :rofl:

Idag när jag vaknade stod min mage rakt upp. :rofl: Speciellt på högra sidan. Och så var den heeeelt stenhård.
Men efter att ha varit uppe och vankat ett tag verkar bebis ha lagt sig tillrätta igen för då såg den ut som vanligt. :rofl:

Såhär typ? Obs det är revbenen på var sin sida, inte mina tuttar. Var nog i v 17 när det hände.

Hihi det ser så kul ut!

v. 18
phpa5bw5q.jpg

v. 21
phpwutocy.jpg

Och nu i v. 34 ser det ännu skummare ut :rofl: Ibland undar man vad de har för sig där inne om de verkligen tror det går å göra mera plats :p Man vekrligen ser hur h*n pressar ut arslet åt ena hållet å puffar man på baken så blir h*n JÄTTE arg ;)

v.34
phptckzlx.jpg

phpzyptzj.jpg

Var hos BM i torsdags:
Vikt: +10,2 kg
Hb: 145
B-glukos: 5,8
Blodtryck: 117/66
SF: 31 cm
Fosterläge: Huvud - Ruckbart
Fosterljud: 145

:rofl: Typ så som ni visat ja. :D
Och vad bebis pressade, jag var helt öm i magen. :rofl:
Men det är härligt när det märks mer tydligt nu och det inte bara är som små bubblor i magen. Roligare för sambon också när han kan se förändringarna på magen. :D

Så gjorde Jason oxå...
Senare så "letade" han sig gärna upp mellan revbenen på mig. Så när jag gick upp på morgonen så kändes det verkligen som om han "trillade" ner i magen igen...
Mindre skön känsla:crazy:

Jo, det ska bli skönt! Nu börjar det faktiskt bli tungt att jobba, fast hade jag kunnat, så hade jag gärna jobbat någon vecka till! Jag älskar mitt jobb! :love:

Men det känns som om jag kommer vara där en hel del ändå!:D

Hur går allt för dig?

Jag hade osså gärna jobbat längre om jag kände att jag hade orkat, men ville inte begränsa min brukare i hennes dagliga liv vilket jag ant hade gjort om jag fortsatt iom att jag haft så jobbigt att gå sista månaderna. Onda sammandragningar hela tiden vid promenader. :crazy:

Vad jobbar du med?

Allt bra med mig, längtar som en tok bara, det är inte länge kvar för oss nu. :love:

Jobbar på ett gruppboende för handikappade. Bor 6 st på mitt boende. :)

Jag har sammandragningar mest hela tiden, inatt har jag haft 1-2 varje timme, men det beror nog på att jag varit pinknödig. Var uppe och pinkade 7 gånger inatt.. :crazy:

Japp, snart så är det dax! Jag är så nyfiken på hur det kommer starta!

Så gjorde min mage på föräldrakursen häromdagen. Hade för en gångs skull satt på mig en tajtare tröjja och DÅ bestämmer sig bebis för att visa sig bland folk, magen var helt sned och hela gruppen skrattade åt rumlet. :D

Idag har jag varit till BM igen, allt bra som vanligt & besöket tog väl max 10 minuter. :D

Blodtryck: 115/75
Vikt: +13.5 kg sedan inskrivningen. +3.5 kg sedan sist jag var där, knappt 2 veckor sedan. :crazy:
SF mått: 34
Hjärtljud: 136
Huvud: Neråt, ej fixerat.

*delvis kl*

Ni som väger er varje BM-besök: gör ni det för egen del eller för att BM vill veta?

När jag var sist (några veckor sen) i v. 25 behövde jag inte väga mig om jag inte ville veta för min egen del, för det var inget hon behövde veta.

Vad jag kan minnas ville dom ha vikt vid varje besök när jag var med ettan, men det kanske har ändrats?

Min vikt har de skrivit ner vid inskrivning, v.26 och v.33.

Vågen står ju där så varför inte ställa sig på den, vågen hemma litar jag inte på :p

*kl*

Var hos BM igår.
SFmått: 33cm
Hjärtljud: 136
Huvud ner
Minns inte blodtrycket men BM var nöjd :)
"vampyrtestet" visade värde:
131
3,7
Vet just nu inte vad värdena står för men även här var BM nöjd.

Är v. 34 idag.

Angående vägning så har jag vägt mig vid inskrivningen & igår. Däremellan har hon inte vart så noga med det, fast det KAN bero på att hennes våg har varit sönder :)
BM har väl mer gått på att bebis växer ordentligt & att mina värden är bra, då borde vikten vara av mindre betydelse ?!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 804
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 168
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka