Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jessicah är ju fint. *host* :D
Rimmar inte på något heller. Om man inte drar en pessika. :angel:

/Jag har tråkigt.

Sambon tycker Jessica och Emelie, men jag tycker alla jag gått i samma klass som och umgåtts med förut heter Jessica eller Emelie så de namnen går bort.

If tycker han att Wilma är ett hundnamn :angel:

Fast det kan nog vara bra ifall det endast finns ett Bernt-barn.
Du slipper få med dig 5-10 ungar när du ropar på din:angel:

Ibland skulle man kunna tro att det vore lämpligt att öppna olika "namnavdelningar" på dagis.
Alla barn heter "Hugo" på avdelning 1
Alla barn heter "Anna" på avdelning 2
osv... :D

Nä, Bernt var ett bra namn:)
Vill du vara ännu mer orginell så kan du göra ett t.ex Bernt-Jörgen :eek::crazy::rofl:

Håller annars med lilljessicah, Jessica är ett fint namn :angel:

/Jessica

Senast ändrad:

KL

Vecka 37 (36+2)

25 dagar till BF

Vecka37.jpg

Sambon tycker Jessica och Emelie, men jag tycker alla jag gått i samma klass som och umgåtts med förut heter Jessica eller Emelie så de namnen går bort.

If tycker han att Wilma är ett hundnamn :angel:

Haha. Men Jessy,Jessie osv är ju också fint. Jessie passar ju dessutom båda könen.:D

Håller annars med lilljessicah, Jessica är ett fint namn :angel:

/Jessica

Eller hur! ;)

Fast jag tror inte sambon går med på att barnet får sitt namn från svärfar :angel:

Jolanta Oj var kom den magen ifrån! Tycker din alltid sett så liten ut :)

Jag upptäckte bristningar igår! I svanken! Min rumpa måste blivit tung :angel:

Nu har den ju sjunkt ner! Var ju större för några veckor sen! :)

Jag har också fått bristningar i svanken, och på skinkorna! :mad: Som sagt, röven måste ha blivit tung! :rofl:

Skinkorna har jag klarat, men svanken och brösten, som tur är på "utsidan" så de syns inte om man har urringat.

Sambon tycker de är jätte kul, för bebis kommer få tiger mjölk ;)

Jag vet inte vad min bebbe håller på med :eek: har grymt ont, fick knappt sova i natt å fick sammandragningar av att hämta posten och ta fram ägg ur kylen!

Nu ska jag försöka mig upp på affären :eek:

Brösten mina har också fått bristningar!

Har inte heller sovit något inatt, hur jag än ligger så gör det ont, och bebis trycker på. Är uppe och pinkar minst 4 gånger varje natt.

Ska iväg på apo och handla bebisgrejer, får väl se hur det går...

Känns som om jag kommer att få vänta evigheter på min bebis... Jag har inga som helst känningar alls och mår toppen. Vilket är skönt iofs. :) Sammandragningar har jag haft länge, men inga onda sådanna och inga andra krämpor heller. Antingen kommer bebisen att bosätta sig där inne eller så kommer den helt oväntat med en jäkla fart. ;) Hoppas på sistnämnda, gärna så fort som möjligt. :love:

vi har inga tilltänkta mellannamn, så kom jag och tänka på min pappa. hahaha.... Bernt :rofl: Det lär ungen bli ensam om att heta om det blir en han!

Sambons pappa heter Bernt.
Vi ville gärna ha ett namn från honom när vi skulle bestämma namn på bebisen.
Men Bernt gillade vi inte, tänkte han kanske hade ett bättre mellannamn som bebis kunde få föra vidare....Ove....
Så vi fick helt enkelt välja det som passade bäst med tilltalsnamn och det andra mellannamnet...
Resultatet... John Ove Jason :D:D
Sen två efternamn på det, så killen har ju ngen brist på namn i alla fall:angel:

Vår hos BM igår :)

är i vecka 32 (31+5)
bebis hjärtljud på 143, (de andra 2 gångerna legat på 144).
"Magmått" 31 cm (för 3 v sen 29 cm)
Sen skulle jag äta mer Järn och allt annat såg bra ut!!
Bebis huvud ligger neråt, legat där ca; 4 v.

Nyligen hemkommen från BM med en arg bebbe i magen :rofl:

Var full rulle där inne idag, var svårt att mäta SF måttet och hjärtljudet.

Är i v.36 1 månad kvar :bump: (BF 28/10)

SF-mått: 33 cm
Blodtryck: 119/79
Hjärtljud: 150 (och ungefär lika många slag och sparkar/minut :angel: )
Bebis huvud var precis mellan ruckbart och fixerat.

phpksnu1u.jpg

phpiymxas.jpg

(Ohhh....hard nippels....:rofl: )

Äsch då, jag som vill skylla på amningen :o:D

Skämt å sido, inte är mina bröstvårtor desamma som innan jag ammade barn i alla fall.

Nu tycker jag det räcker. Kan man få bli hypnotiserad i 13 veckor så man slipper vänta eller nåt?

tror det var sista gången i år jag använde den jackan ja! Spänner lite över magen!

En fråga, vad menar ni när ni skriver ruckbart och fixerat ?? Nåt sånt har aldrig min BM sagt nåt om, eller kollar dom i viss vecka...och hur ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 161
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka