Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

De känner först hur bebisen ligger i magen, om den ligger på tvären, huvudet nedåt eller med rumpan nedåt (säte)

Sen känner de på huvudet, tar med båda händerna och flyttar bebisen från sida till sida, antingen så går det jätte enkelt, då är bebisen rörlig, eller så får bm ta i lite och det går bara att röra huvudet litegranna, då är det ruckbart, och går huvudet inte att röra alls, så är det fixerat.

Vissa bebisar kan fixera sig jätte tidigt och andra gör det inte alls, så bara för bebis är fixerad så betyder det inte att h*n tänker komma ut inom en viss tid.

För mig gör det jätte ont när bebis håller på med sitt huvud, det känns som tusen nålar i muffen och ut i jumskarna och sen känns en hård skrapande känsla mot blygdbenet :crazy:

Åh vad kul det är att se alla fina gravidmagar! :love:
Längtar till jag också har 'riktig' gravidmage :D

Så här ser jag ut nu, v.11:

PICT50900.jpg

En fråga, vad menar ni när ni skriver ruckbart och fixerat ?? Nåt sånt har aldrig min BM sagt nåt om, eller kollar dom i viss vecka...och hur ??

Mig kollade dom första ggn i v 35-36 tror jag.
Var då fixerat, men bebis tittade ändå inte ut förrän 11 dagar efter bf:mad:;)

En fråga, vad menar ni när ni skriver ruckbart och fixerat ?? Nåt sånt har aldrig min BM sagt nåt om, eller kollar dom i viss vecka...och hur ??

I min gamla journal från 1:an, står det från v. 34, då var det R (rörligt) v.36 Ru (ruckbart) v.39 F (fixerat).

Han föddes 4 dagar efter sista BM- besöket.

Tack! :love:

Jag kan inte ana hur nyfikna ni måste vara som är längre gångna, jag håller på att spricka! Kommer det nånsin bli januari?

Jag kan inte ana hur nyfikna ni måste vara som är längre gångna, jag håller på att spricka! Kommer det nånsin bli januari?

Jag är beräknad till 20 oktober, min BM har hela tiden sagt att jag lär inte gå över tiden utan den kommer nog "snart". Nu har jag dock bestämt mig för att räkna med att gå över tiden minst två veckor. Så alltså är jag mamma om 5 veckor. I tanken är jag alltså i vecka 35 igen.. Sen om det fungerar vette fn.. Jag vill ju fortfarande att h*n skall komma ut nuuuuuu...

Jag är beräknad till 20 oktober, min BM har hela tiden sagt att jag lär inte gå över tiden utan den kommer nog "snart". Nu har jag dock bestämt mig för att räkna med att gå över tiden minst två veckor. Så alltså är jag mamma om 5 veckor. I tanken är jag alltså i vecka 35 igen.. Sen om det fungerar vette fn.. Jag vill ju fortfarande att h*n skall komma ut nuuuuuu...

Haha...vad komiskt, jag har BF 21 oktober och tänker precis som dig. Lika bra att vara inställd på det, att man kommer & gå över. :D;)

länge sen man var gravid nu, men jag kan bjuda på en bild...

tagen i vecka 36+2, så ni kan ju gissa att jag blev stor :angel:
15166137.jpg

bjuder på en extrabild-sonen som tittade ut 8 dagar innan BF

15166210.jpg

saknar magen nu när man tittar er era...grattis allihopa!

tack så jättemycket! han var 3 dagar gammal på det kortet :love:, tog det precis innan vi lämnade bb... nu är han 9 månader och 3 veckor, stora killen...

Lilla hjärtat!
Vad fin han är!

Stort grattis!

Min bebis försöker ta sig ut genom sidan just nu..
Det är lättare om den tar sig NERÅT.. *försöker förklara för litet knytte*

Jag skall ha den 20 oktober :) Så det är lite lång tid kvar, men som jag skrivit ovanför så har jag automatiskt lagt på massa veckor och räknar inte med att bebisen har anlänt före den 15 november..

smart :idea: då slipper du ju "gå över tiden".

det slapp jag i alla fall, men blev igångsatt pga en fruktansvärd klåda...:devil:

Jag är också beräknad till 20 oktober, och precis som Irpa, så har jag ställt in mig på att det är 5 veckor kvar! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 161
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023