Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

länge sen man var gravid nu, men jag kan bjuda på en bild...

tagen i vecka 36+2, så ni kan ju gissa att jag blev stor :angel:
15166137.jpg

Vilken jättemage! Drog den ihop sig bra efteråt?

hmm, nja, den har inte dragit ihop sig till så som den var innan. men jag kämpar på att få den fin igen. fick ju dock extremt mycket bristningar också så kanske att den har svårt att dra ihop sig pga det, att den måste läka lite till först.
här är en bild på magen tagen vid förlossningen i vecka 38+5, den 7/12-06 (sonen kom 8/12 kl 01.02 på natten):

15259282.jpg

så här ser jag ut idag, 1/9-07 togs bilderna...
15259036.jpg

15259037.jpg

haha, det kan jag hålla med om. alla andra fick så söta små magar å så sprang jag runt med min trillingmage...

jag har fått hur mycket kommentarer som helst för det. bm gjorde till å med ett extra ultraljud bara för att försäkra sig om att det inte skulle vara tvillingar :D

å när jag var med min man på en företagsfest i augusti, var då i vecka 23 tror jag. fick frågan om när vi skulle ha, sa då i mitten på december. å vilken min jag fick tillbaka :eek: haha, hon trodde jag skulle ha vilken dag som. då fanns det en annan tjej där som också skulle ha barn, men hon skulle ha i oktober men alla trodde jag skulle ha före :angel:

å min mans kusin som har tvillingar undrade också om jag inte skulle ha tvillingar. å säger en som redan fått det så börjar man undra...
mamma tyckte också jag var gigantisk när vi hälsade på henne i augusti...

här är en bild från vecka 22, magen syns väldigt väl redan här...vi satt nere i budapest och gottade oss med en glass :d

15259895.jpg

Du kan ju fråga henne om när du och Jolanta på Bukefalos ska få se sina små? :D

Hon kunde inte direkt svara på det.
Jag är däremot nyligen hemkommen från förlossningen då jag hade ett blodtryck på 140/100 hos BM. Allt såg dock bra ut så jag fick åka hem igen 5 timmar senare.. Vi har fått se bebisen på ett nytt ultraljud också.. Hela det lilla ansiktet och allt.. Jag går lite på moln just nu, kunde bara tänka "ÅH, det där är min lillskit"...

å när jag var med min man på en företagsfest i augusti, var då i vecka 23 tror jag. fick frågan om när vi skulle ha, sa då i mitten på december. å vilken min jag fick tillbaka :eek: ]

Samma här, alla som frågar blir stora frågetecken när jag säger hur långt jag hade kvar. Nu är det ju bara 3 veckor så det är ju snart.. Men innan.. Mamma tyckte jag var stor redan i v.14 :angel: Kanske hade ätit lite gott då..

På den bilden du visar din mage, jag ser ung likadan ut i bristningarna på sidorna, men under naveln är det katastrof med hud och åderbråck. Förlossningsläkaren reagerade också på dem idag.

*knapplån*

Nyss hemkommen från BM i v.38.

Allt såg bra ut som vanligt, huvudet ligger dock väldigt högt & är ej fixerat. Fullt rörligt. BM frågade mig vad jag trodde det var för kön. "Utan tvekan kille" svarade jag & det trodde hon med. Ska bli väldigt intressant och se vad som ploppar ut. :D

Blodtryck: 125/75
SF mått: 35
Hjärtljud: 136
Vikt: +1 kg. Totalt 14.4 kg upp.

Fick en ny tid 17/10,är ju beräknad till 21/10, så vi får väl se om jag hinner dit eller om bebben hinner titta ut först, hoppas på sistnämnda. ;)

jag vet hur det känns... jag har mycket fler bristniingar än de ni ser på bilden. mina går ca 10 cm över naveln och hela vägen ner till blygbenet...ser inte klokt ut :(
men det är bara att vänja sig...

Ojdå, hoppas att det inte stiger mer då! Ingen äggvita?

Spår av äggvita fanns där, hade 1/0 förra gången jag var hos BM. Har haft samma svimningsattacker idag igen. Vettefan hur man gör, jag orkar inte sätta mig på bussen själv och åka till förlossningen, pratade med min BM också och fick lova att i alla fall ringa dit om det hände igen.. Gissa vem som skall ligga på soffan hela dagen.. :angel: Sambon slutar inte förrän kl 23 inatt... :(

jag vet hur det känns... jag har mycket fler bristniingar än de ni ser på bilden. mina går ca 10 cm över naveln och hela vägen ner till blygbenet...ser inte klokt ut :(
men det är bara att vänja sig...

Jag har bestämt mig för att lära mig att älska mina #¤""!///¤%@£$@£$ bristningar.. Inatt var dom väldigt bra att ha, hade lite ont i magen, så då tröck jag på dem istället och smärtan flyttade sig dit, en smärta man inte är rädd för i alla fall.. :angel:

Du kanske sätts igång i förtid? :idea:

Hoppas det inte blir värre för dig, du har ju redan haft en hemsk graviditet som det är!

*peppkramar*

Du kanske sätts igång i förtid? :idea:

Hoppas det inte blir värre för dig, du har ju redan haft en hemsk graviditet som det är!

*peppkramar*

Vem vet, nu sitter jag och drömmer och cigg och sprit.. En vild utekväll med andra ord.. Saknar det som bara den.. Kom ut nu lilla bebis!

Passade på att dokumentera min fot efter en timme i strumpor!!
Jättegulligt.. Hoppas ni med fotfobi inte ser för mycket...

fan vad fina :D Jag äälskar babymagar, så fint :D haha

:eek: oj vad svullen den var. Mina fötter och smalben kan bli svullna på kvällarna, och då får jag djupa märken av sockarna, men inte i närheten av hur din fot såg ut!

Oh ja, jag saknar snus! Är på väg flera gånger om dagen att ta av sambons snus!

Mina ben är rätt håriga också insåg jag :angel: .
Man ser dom ju så sällan... Får väl försöka mig på att raka dom i duschen sedan..

Min sambo slutade snusa när jag blev gravid, jag slutade röka.. Fast jag har "smakat" ibland. Nu är det längesedan dock, längtar efter att lillen är ute så jag inte behöver hålla mig undan.. Jag skall inte amma så enda som stoppar mig från att röka är att jag inte vill lukta äckligt för min bebis.. Så jag kommer nog inte börja röka igen, men det kan vara skönt när tvånget att inte röka är borta..

Jag var iofs sjuk under min graviditet, men mina ben var grymt svullna. Hade jag haft strumpor var det en centimeterdjup skåra efter resåren. Såg äckligt ut som sjutton :crazy:

Jag passade på att raka benen mellan två värkar i duschen :angel:

Övervägde bikinilinjen, men tänkte att det skulle nog vara pinsamt ifall jag skulle skära mig. Tänk att försöka få till en bortförklaring till varför man över huvudet bemödar ta fram hyveln när vattnet gått :o

Du skulle behöva såna här resårfria strumpor :idea: De är resårstickade på nåt sätt, så de sitter uppe hur fint som helst utan den där skarpa resårkanten högst upp. Hittade på Lindex på Hälla *tipsar* :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 160
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka