Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Fetmagen i vecka 35

v.35.jpg

Alltså SHIT! Vi ska snart ha!!!! Jag kan fortfarande inte fatta det! Bara några veckor kvar nu! :D

Jag vet det är helt sjuk!!! Fast tiden går så långsamt, vill att bebis ska komma ut nu ju!

Insåg det när jag bokade en ny tid för vet. besiktning, att min medryttare får nog springa med henne då, så kolla jag i kalendern, herregud, jag kanske t.om ligger på bb då :p

nevin skrev:
Ah, du har också en sambo som tar såna bilder.... Jag har några bilder där det gör OOOONT, och där sambon inte riktigt har fattat HUR onte det gör och att han istället för att fota kan pallra sig till sängen och få sig en känga

Min sambo har fått för sig att filma :eek:

:devil::devil:
Ja, precis när värkarna började dra igång på riktigt så kommer han på att "ja, just det ja! Kameran":idea:
*morr*

Min sambo har fått för sig att filma :eek:

Min rumskamrat på BB hade filmat sin förlossning.
Dagen efter så låg hon, killen och bebisen i hennes säng heeela dagen och kollade på filmen.
Kan ju säga att jag var gött trött på deras åååååhh och aaaahh...
För att inte tala om hennes "men gjorde jag så älskling?" och "men näää så var det väl inte"
Hade go lust att gå fram, rycka undan skynket och fråga om hon inte vr med själv?? Och är det så på filmen så var det nog så. *Gaaaahh*:devil::devil:

hahaha. Tack gode gud att jag fick ett eget rum=) Tyckte dessutom att alla ungar skrek hela tiden utom min. så hade jag fått dela hade jag blivit galen=)

Jason var oxå väldigt tyst och lugn.
Hade inte sååå ont av de andra bebisarna.
Men min sista natt kom en "tant" in som hade världens hosta. Sov inte en blund, och kunde inte sluta tänka på alla baskiluskisar som hon fräste ur sig....:crazy:
Plus att hennes ungar kom och hälsade på dagen efter innan jag skulle åka hem. Dom kom direkt från dagis och rusade in i rummet. Gorma och skrek. Hängde sig över varenda "bebiskorg" för att leta efter sitt syskon....*bacillvarning*:mad::devil:

*Urr* Jag fick också dela rum. Jag som verkligen hade längtat till BB och bara få vila upp mig, jag var så slutkörd sista tiden. Och så fick jag dela rum med en tjej vars bebis skrek precis hela natten, och när bebisen väl fick mat av sköterskorna (hon ville inte amma), så snarkade hon så jag allvarligt höll på att lägga mig och bebis i korridoren :crazy:

Sedan kom hennes man och barn, och dottern hängde över Alvin hela tiden, och pratade pratade pratade.

Jag åkte hem samma dag, stod inte ut med att dela rum när jag aldrig fick vara ifred.

Men det var ju inte hennes fel att vi fick dela rum, hon och hennes familj var urtrevliga.

Men jag orkade inte.

Jag vet det är helt sjuk!!! Fast tiden går så långsamt, vill att bebis ska komma ut nu ju!

Jag tycker tvärtom jag...att tiden går alldeles fööööör fooort, hinner inte alls med. Har redan varit ledig i snart 3 veckor sedan jag blev bevlijad HP och det var ju nyss. :eek:
5 veckor till så kanske bebisen kommer ut om man har tur. :D Hoppas verkligen det, längtar så jag håller på att bli tokig. Bara man hinner klart med allt här hemma innan så. ;)

Första tiden när man inte märker av att man är gravid, och man bara ser alla månader framför sig, då går tiden sakta. Men när det börjar bli en åtta - sex veckor kvar, då ilar tiden iväg :eek:

Jag har vart hemma i 8 veckor :angel: Väldigt uttråkad kan jag lova!

Och inte orkar man göra något heller, hur 17 ska jag orka föda??

Jag åkte oxå hem tidigt. Hos oss vill dom att man ska stannai 3 dygn. Jag åkte efter 1½...
Fast det berodde mest på att jag vantrivdes så på BB för övrigt. Snorkiga sköterskor och kände mig som om jag var inlåst. Fick inte göra nånting som jag ville.
När jag sa att jag ville åka hem så vart det bara värre. Speciellt en kärring som verkade vilja skrämma upp mig så mycket som bara gick. Tur att man har en egen hjärna att tänka med...:crazy:

Jag tyckte att väntan var längre vid första barnet, nu känns det som att tiden bara rusar iväg! :)

Jag har hur mycket ork som helst, cyklar till dagis (ca 6 km) varje dag, rider, mockar osv.
Det enda jag tycker är jobbigt är att promenera, speciellt i lite raskare takt så hundarna har fått vänja sig vid snigel-matte.

Vid förra grav. var jag väldigt lat, så jag tror min förlossning gick så segt för att jag var så otränad. Men det är bara mina egna spekulationer, men i vilket fall som helst ska jag hålla igång så länge som möjligt denna graviditeten.

Jag önskar jag kunde hålla igång, jag kan inte ens ut och skritta utan att få ont i fogarna. Jag blir orörlig i flera timmar om jag bara åker upp och borstar hästen och mockar, å då tömmer jag inte ens kärran :(

Jag har vart hemma i 8 veckor :angel: Väldigt uttråkad kan jag lova!

Och inte orkar man göra något heller, hur 17 ska jag orka föda??

Usch vad jobbigt det låter, både att vara uttråkad och att inte ha någon ork. :(

Att bli uttråka här är ingen risk, fullt upp varje dag som sagt. Och massor av egergi har jag, får tom säga till mig själv ibland att sätta mig ner & ta det lite lugnt mellan varven. ;)

Tyvärr har mina hästar åkt på streptocker och är under behandling = vila. Känns skittrist då jag hade tänkt hålla igång dom med iaf körning så länge jag orkar iom att det kommer & bli massor med vila sedan i vinter. Men det blir ju sällan som man tänkt sig. :mad: Red sist för 3 veckor sedan innan dom blev sjuka & det var inga problem alls. :D

Jag önskar jag kunde hålla igång, jag kan inte ens ut och skritta utan att få ont i fogarna. Jag blir orörlig i flera timmar om jag bara åker upp och borstar hästen och mockar, å då tömmer jag inte ens kärran :(

Har du provat att cykla?

Jag har inte känt något alls när jag gör det, jag har bara höjt styret lite, så jag kan sitte lite "rakare".

Man får så mycket mer energi och ork av att röra sig lite, simning är ju annars toppen! :)

Vi har punka på båda våra cyklar, får be sambon å laga, så kan jag if cykla upp till affären å köpa det jag blir akut sugen på :angel: är 4 km dit och det tänker jag inte gå :eek:

Vi har bara 1 bil, å de är 1½ km till bussen, jag vet inte om det finns något badhus här ens! Är det ok att bada så nära förlossningen?

Då får du sätta sambon i arbete när han kommer hem då :p

Det är ingen fara att bada under en "normal" graviditet.
Det är tvärtom väldigt bra, man blir mer rörlig i vattnet (trots stor mage) och även om man kanske inte orkar simma fínns det massa andra övningar man kan göra som är anpassade för gravida.
Jag tycker det är jätteskönt.

I vår kommun erbjuds man vattengympa av BMM, men jag går hellre själv när jag har tid.

Första tiden när man inte märker av att man är gravid, och man bara ser alla månader framför sig, då går tiden sakta. Men när det börjar bli en åtta - sex veckor kvar, då ilar tiden iväg :eek:

Jag tycker det är tvärtom..
Jag har 5 veckor kvar och tiden masar sig..

Fram till vecka 28 så rann tiden iväg, nu står allt stilla.. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 574
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 219
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?