Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Usch vad jobbigt att vänta. Skönt att du verkar ta det med ro iaf. :D Du ska se att h*n kommer ut med en raketfart då du minst anar det.

Hurvida BF stämmer med vad dom sagt på rutinUL tror jag osså man ska ta med en nypa salt, iaf i vissa fall. Hoppas att almanackan stämmer bättre för mig, för isf ska jag ha 15/10 och inte 21/10 som dom räkande ut på UL. ;)

Ja, för vad jag förstår så är ju rutinUL bäst runt v.17 när det gäller att bestämma storlek och därmed BF på barnet? Om jag då gjorde mitt UL i v. 20 så borde ju det vara större individuella skillnader på barnen som gör att det blir svårare att bedöma BF? Eller har jag fel? Min sambo är t.ex. rätt lång och jag är medellängd - borde inte vår bäbis i v.20 ha större chans att ha längre lårben än en bäbis med kortväxta anlag i v.20?

Det blev lite flummigt och snurrigt uttryckt, men jag hoppas ni förstår min fundering?

/Camilla

SKÖTBORD!!!!!! :eek:

Det hade jag glömt bort! :angel: Vi har ju ett perfekt badrum för ett fullstort skötbord, så det måste inhandlas!

Vi ska även handla en byrå till bebiskläderna. Jag har en hel spjälsäng full med bebiskläder, h*n kommer inte hinna ha allt! :)

Den här vagnen köpte jag igår, beg. men jag tyckte den var fin för det priset! :D

magen037.jpg

nej de ju sant jag gick bara upp ca 11kg och min bebis vägde ca 4500gr å jag hade en liten mage under hela gravid......

Hehe, ja skötbord måste man ju ha. ;) Härligt att ni har ett stort badrum, vårat är pyttelitet, men vi ska ha ett vägghängt där, det enda som får plats. Än så länge står det på golvet, men ska upp på väggen i sinsomtid. Det andra som jag skruvat ihop idag ska vi ha i sovrummet.

Hehe, skönt & höra att jag inte är den enda som handlat MASSOR med bebiskläder. Har överfulla vaggan med kläder. :angel:

Jättefin vagn. :idea:

vi har åxå ett pyttelitet badrum. så vi har skötbordet i sovrummet. de funkar skitbra! slipper man gå långt på naten när man ska byta=) Bajslukten vänjer man sig vid=) Eller så kan man köra med hundbajspåsar=) Eller så byter man helt enkelt soppåse ofta=)

Jag har ett tvåvåningshus så jag har en skötbädd på köksbänken med en kökslåda under som jag stoppat full med det man behöver. Sen har jag ett badkarsskötbord uppe på toaletten.

Barnkläder har även jag massor av - har fått av vänner och av svärmor, men de har jag stoppat in i en garderob som ändå var över.

Kul med bilder på vagnar!

Så här ser min ut:

51525411_1.jpg

Vi kommer som sagt att ha både i sov & badrum då dom ligger på olika våningar. Så slipper man springa ner på natten om/när man ska byta då. Man är ju lite bekväm av sig. :D

Behövde ändå en byrå till bebisens kläder & då var det lika bra & slå till på ett skötbord. ;)

får man fråga vad den kostade??!!
Tyckte den var heltuff!:D

men oj shit när de kommer sådär fort va det ovanligt fort eller var ni sena med att komma iväg?
kom ambulansen sen eller fick ni köra till sjukhuset med bebis i knät?

Den kostar 2 500:-. Finns sprillans nya på Tradera, bra säljare som jag tror tar in dem från Polen. Tog bara två veckor att få hem och den ser jättebra ut! Finns tillbehör också - crome-fälgar...:D

/Camilla

Helt klart tuff!!
Även om jag nu e väldans nöjd med min traditionella BRIO.
Men nästa gång kanske *drömmer*

Hur funkar det med typ reklamationer och sånt??

Det är en återförsäljare i Sverige som jag köpt den av så det är nog inga problem. Hoppas jag iaf!

Inte, men det händer saker idag. Har regelbundna värkar var 10 minut sedan strax efter 10 i morse och de känns annorlunda än tidigare, ligger lägre, runt ländryggen och nedre delen av livmodern samt att de gör klart ondare än förut.

Så nu sitter jag här och kollar på minutvisaren och försöker avgöra om de kommer tätare eller inte. Ska ta ett varmt bad alldeles strax och se om de släpper. Gör de inte det blir det nog till att ringa förlossningen i eftermiddag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 583
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 223
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar