Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Åhh.. jag vill också ha sån fin bebismage!

I love you!!!! :love::love: Tack för den kommentaren!!! De senaste veckorna har jag dreglat över alla andras fina magar här hihi och nu tycker du att JAG har en bebismage!!! :love: Men som sagt, vänta bara, snart ploppar magen ut på dej med!

Jolanta: Ja eller hur?? Det var inte längesen jag klagade över en icke-befintlig bump! Nu kan jag inte dölja längre att jag haft lite rajtan tajtan hihi. :D

Här är min mage i v 17. Inte så imponerande stor. :D

image-upload-6-783071.jpe

Min var obefintlig i . 17.... det syntes ingenting(på utsidan) när jag var och gjorde ultraljud i v.18!

Min är ff liten (är nu i v 25) har lagt in den i tråden.
Jag är bara lite rund om midjan med en liten bulle! jag är också jättesmal från början, vägde 47 kg, 1.68 lång....

Men var bara glad att den är liten, min var liten med förra också och 2 veckor efter förlossningen syntes det inte ens att jag hade fått barn! :)

Det står väl på moderskapsintyget när man har bf? försäkringskassan kan väl ta å läsa på den å fatta att det ä 10 dagar innan som du skrivit på ansökan=) eller så är det för avanserat för dom=)

Kan väl förstå att det vore kul att se gravid ut, men det är ju så olika för alla när magen kommer.

Ska man inte vara lite glad att man inte får en bautamage? Ju större barn, desto svårare blir väl förlossningen?

Jag tror det beror lite på hur man är byggd, jag har nog ganska mycket plats inuti. :D

Är man riktigt smal kan man inte undvika att det syns att man är gravid efter ett tag, men det kanske tar lite längre tid och man kanske aldrig ser så där jätte hög-gravid ut.

För mig är det lite tråkigt då folk omkring tror inte att jag har några "besvär" för min mage är så liten, men det dom inte fattar är att det väger en del där inne och som trycker på rätt så ordentligt :o
Jag känner själv att jag inte kan gå like raskt som tidigare och känner mig lite "vankande", vilket säkert ser skit-löjligt ut eftersom magen knappt syns!

Ska man inte vara lite glad att man inte får en bautamage? Ju större barn, desto svårare blir väl förlossningen?

Nopp!
Har hört att det många ggr är tvärtom. Ett större barn ska tydligen "hjälpa till" mer än ett mindre.
Min son vägde 4780 g när han föddes, störst på bb då:angel:
Men jag hade inge problem med förlossningen.
Var pigg som en mört efteråt oxå.

Kan ju tillägga att mitt sf mått låg på den "normala" kurvan;)
Ändå kom det ut en sån klump:D

Vecka 38, så snart är det dax :D
Har haft ångest i snart 9 månader över att graviditeten var så oplanerad, men nu börjar jag faktiskt se framemot en liten bebis! Sprang på stan hela dagen igår och shoppade bebistillbehör med min mamma :p.

magevecka38.jpg

paulavecka37.jpg

[
QUOTE=squirlett;9002796]Nopp!
Har hört att det många ggr är tvärtom. Ett större barn ska tydligen "hjälpa till" mer än ett mindre.

Enligt en artikelserie som publicerades detta år, samt diskuterades på detta forum, är stora barn en av anledningarna till de vanligt förekommande förlossningsskadorna hos kvinnor.

Hehe, nä det förstås! En mage som väger mer i den befintliga magen trycker kanske mycket på blåsa och organ. =) Fördel kanske att huden inte töjs så mycket. Konstigt att magen kan bli olika stor vid två olika graviditeter med ungefär samma vikt på barnen.

Ja, det beror väl förstås på hur man själv är bygd också. =)

*kl*

Tänkte att det kanske var dax att uppdatera lite!

Här är jag, magen & storasyster http://www.pixbox.se/pic_show_id14359032.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id14359034.html

Och här är jag ikväll
http://www.pixbox.se/pic_show_id14359030.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id14359031.html

Nu har vi även fått tid till snittet, 17 OKT
Så om bebis inte känner för att anlända tidigare som storasyster gjorde så vet ni vart vi befinner oss det datumet :)

Går nu hemma sedan i torsdags eftermiddag & är sjukskriven pga sammandragningar.

Jag tror det beror lite på hur man är byggd, jag har nog ganska mycket plats inuti. :D

Är man riktigt smal kan man inte undvika att det syns att man är gravid efter ett tag, men det kanske tar lite längre tid och man kanske aldrig ser så där jätte hög-gravid ut.

För mig är det lite tråkigt då folk omkring tror inte att jag har några "besvär" för min mage är så liten, men det dom inte fattar är att det väger en del där inne och som trycker på rätt så ordentligt :o
Jag känner själv att jag inte kan gå like raskt som tidigare och känner mig lite "vankande", vilket säkert ser skit-löjligt ut eftersom magen knappt syns
!

Känner igen mig lite här. Är som tidigare nämnts väldigt smal (168cm/43kg) så min mage har inte blivit såå stor som många andra har.
Men nu har jag gått upp 10 kg (53kg) det ser inte så mycket ut men känns desto mer för mig som inte är van att röra mig med mer än "flugvikt".
Känner mig som en stånkandes & stönandes flodhäst men ser ut som Kalle Stropp med kulmage :angel::D

Jag låg normalt på sf-kurvan, men hade en rejält stor kula, med båda barnen.

Första gången gick jag upp 30 kg (varad femtion kilo vätska). Senaste gången gick jag upp 15 kilo. Mina barn vägde 3085g och 3410, så ingen av dom var speciellt stora, och förlossningarna gick på sex timmar respektive två timmar, från första värken räknat.

Det jag har hört är ju att chansen för skador i underlivet är större om man väntar stora barn.

Dessutom är magens form eller moderns viktuppgång inte alltid direkt kopplat till barnets vikt.

Dessutom är magens form eller moderns viktuppgång inte alltid direkt kopplat till barnets vikt.

Det vet jag. ;)
Men det är MÅNGA som säger att:
"jag har så liten mage så det blir en liten bebis, va skönt"

Det jag har hört är ju att chansen för skador i underlivet är större om man väntar stora barn.

Jag har hört att det inte spelar så stor roll. Utan det som avgör är hur mamman är byggd och hur snabbt förlossningen går.
En liten bebis kan orsaka lika stor skada om mamman kanske är lite trängre eller om det går väldigt fort ut.

KL

Gick in i vecka 34 idag! :bow: Har inte hänt något storleksmässigt på magen tror jag.

Har köpt en jättefin beg. Brio barnvagn idag!
Tjejen vi köpte vagnen av höll på att dö när jag sa att jag bara hade ca 7 veckor kvar, hon tyckte jag hade så liten mage! :D

magenv34.jpg

Nu tänkte jag också blotta mig :D

här är jag i vecka 19, är nu i vecka 21 men har ingen bild så jag får lägga in det senare :angel:

14366193.jpg

Det var inte meningen att spela viktig :o

Det är nog så himla olika hur det går, jag tror nog inte att man ska generalisera alls. Jag klämde ut min knodd på några minuter (krystvärkar), och jag blev inte specillt skadad av det :D

Var glad över att du har liten mage än så länge, det underlättar :)

Min mage la dessutom på sig massa i storlek (men inte så mycket i vikt konstigt nog) sista veckorna, så du har lite kvar ;)

Det är jag, jag springer fortfarande runt i skogen med hunden, magen märks knappt! :D

Har inte fått en enda bristning på magen än, men dessto fler på bröst och rumpa!:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 601
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 224
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar