Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag har också varit förkyld, vilket inte är så roligt när jag nu kan få närsomhelst. Men idag känns det lite bättre, ingen huvudvärk och mindre snorig.

Jag har nu gått två dagar över tiden och här händer typ ingenting. Några lätt sammandragningar per kväll, men inget mer.

Hade telefonkontakt med BM idag och då allt är okej så ska jag dit på måndag. Hoppas dock ha fått innan dess.

Jag jobbar med handikappade!

Ska försöka få tummarna loss och lämna in papperna om havandeskapspening för de tre sista veckorna.

Tar det lång tid för FK att behandla ärenden?

*kl*

Till alla förkylda...
Jag vart super förkyld ca 4 veckor innan Jason föddes.

Har hört många som blir snoriga strax innan bebis kommer....;)
Kanske ska man rensa ut lite eller så kanske det förs över lite "anti-förkylnings-baskiluskisar" precis innan bebis kommer så att dom får en kickstart i livet:angel:

Jag hoppas du har rätt! Själv blir man ju lite orolig av flera anledningar, dels för att vara lite väl slutkörd innan förlossningen och dels för att det ska skada barnet på något sätt.

/Camilla

Jag hade världens hosta, var livrädd att behöva föda sån då jag var helt slut och knappt kunde andas utan att få hostattacker.

Men det gick över och sen kom han som på beställning 11 dagar sent;)

Jag ska föröska skicka in i morrn. Men kan man inte lämna in till sitt lokala kontor, eller är det en spec. adress?

Vad ska med? Modersintyg, FK papper, arbetsgivarintyg? Något mer?

Här är min mage i v 17. Inte så imponerande stor. :D

image-upload-6-783071.jpe

Jag passar på att slänga upp en ny bild - v 23. Kanske kan peppa dej lite Aningsfull - bara 6 v kvar för dej hihi.

Åhh.. jag vill också ha sån fin bebismage!
Jag känner mig otroligt platt och tråkig. haha. Min mage är ju större än vanligt, men der ser mest bara ut som att jag blivit lite mullig. Jag längtar tills man ser att det är en bebismage och inte en tjockmage. :D

Jag lämnade mitt hos FK i deras brevlåda.

Lämnade med moderskapsintyget, min anmälan och det pappret chefen skrev på. Det gick ganska snabbt, jag ringde å då var de klara och hade godkänt 60 dagar, men så skickade de tillbaka pappret min chef fyllde i (eller fyllde bara i att jag inte kan omplaceras) så han fick komplitera det (= jag sa vad han skulle skriva och vart) och skickade in sen gick det bara några dagar innan jag fick hem beslutet och lappen man fyller i årsinkomst, arbetstimmar och sitt konto.

Aningsfull Ohh vilken plutt mage :D Fast de behöver inte betyda att bebisen är liten ;) Min kompis ser knappt gravid ut om jag står bredvid henne, men hon har större SF mått än mig :p

Låter bättre ;)

Annars, om det där är att vara mullig så är hoppet ute för mig att någonsin komma ner i "normalvikt" :o:D

Okej, men kan jag inte skicka med arbetsgivarintyg dirket istället?

Det står på min lapp att man bara kan få HP tills tio dagar innan BF. Skriver man då att man vill ha tills tio dagar innan, eller skriver man till bf?

Jag behövde inte skicka med något arbetsgivarintyg alls.

Antingen får du ta ut semester eller föräldrapenning de 10 sista dagarna. Som jag förstått det i alla fall för sjukskrivning funkar tydligen inte.

Äsch, jag skickar med det iaf. Där står min inkomst osv! :D

Jag tar väl ut mammadagar de sista dagarna!! Men då ska man bara skriva att man vill ha HP tyills 10 dagar innan?

Ja det skrev jag.

Med mitt beslut om HP fick jag med en lapp där jag fick fylla i namn å adress å telefonnummer och vilka dagar jag vill ha ut ersättning, hur mycket. vilket konto jag vill ha in ersättningen, min årsinkomst och arbetade timmar. De skickade jag tillbaka direkt till handläggaren på mitt kontor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 614
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 890
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 240
Senast: feresia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar